#Part 5

39 3 0
                                    

"Asal bengis sangat mamat ni?Muka tak pernah senyum.Lagak macam gangster.Sape la nak kawin ngan dia ni."Safiya memandang wajah Hamizan.Tiba2 Hamizan menepuk meja pondok itu."Aku tahu aku hensem.Jangan pandang aku lama2."Hamizan bernada sedikit keras.

"Perasannya mamat ni."Safiya membisik.Hamizan menepuk sekali lagi meja itu."Tak baik mengumpat tau.Berdosa.Ehh..kau tunggu sini.Aku ade hal sekejap."Hamizan pergi.Safiya hanya melihat dia pergi hingga bayangannya hilang.

Tiba2,ada seorang lelaki berbadan agak tegap mendekati pondok yang diduduki Safiya."Assalammualaikum."Safiya menjawab salamnya di dalam hati."Saya Firzal.Saya nak cakap sesuatu ngan awak,boleh?"Lelaki itu duduk mendekati Safiya.Hati Safiya berasa tidak selesa.

"Boleh awak jauh sikit.Saya tak selesa."lelaki itu tidak berganjak.Sebaliknya lagi mendekatkan diri dengan Safiya.

"Saya suka kat awak.Boleh kita couple?Saya janji akan setia ngan awak."Safiya terkejut mendengar penyataan lelaki itu.

"Maaflah.Saya tak minat bercouple.So,kalau takde apa2,tolong pergi."apa yang dikatakan Safiya tidak dia dengari sebaliknya ingin melakukan sesuatu kepada Safiya.

"Pergilah!!!"Safiya menolak badan Firzal kerana dia semakin mendekati Safiya."Hoi!!"ade seseorang yang menarik Firzal lalu menumbuknya.Safiya hanya terkaku disitu.Rupanya orang itu ialah Hamizan.

"Kau okey tak?"Safiya hanya mengangguk.Hamizan menarik tangan Safiya dan membawanya ke perpustakaan.

"Macam mana la mamat tu boleh ade ngan kau?"Hamizan pelik."Mesti kau goda dia ni."Safiya terkejut dengan apa yang Hamizan katakan.

"Ikut sedap mulut kau je.Kau ingat aku takde maruah ke?Lain kali jangan menuduh.Aku benci orang yang suka menuduh ni."Safiya marah.Hamizan hanya mempamerkan muka selamber.Safiya mengangkat buku dan handbag nya dan keluar dari perpustakaan.

"Orang dah bawak dia gi tempat selamat,dia pegi camtu je."bisik hati Hamizan.

***********************************
"Ade ke patut dia cakap aku goda mamat tu?Geramnya aku!"Safiya melepaskan geram.Dya hanya mengangguk mendengarkan cerita Safiya sambil memakan kacang tanah yang dibelinya ketika di dewan makan.

"Kau tak marah dia ke?"Dya sedang mengunyah.Safiya hanya tertunduk sedih.Dya memberhentikan kunyahannya dan pergi memeluk kawan baiknya itu.

Tiba2....tok... Tok... Tok..

Dya pergi ke arah pintu dan membukanya."Fiya,Fiya!Ade org nak jumpe kau!"jerit Dya dari pintu depan.Tanpa berkata apa-apa,Safiya pergi ke arah jeritan itu.

"Assalamualaikum."

Cupcake strawberi untuk si diaWhere stories live. Discover now