Tüm bunlar olurken Aybars ayaklanmıştı. Alçin çıkınca tekrar oturmuştu ama Bars'ın dikkatinden kaçmamıştı. "Şu kulağı kırık da kim?" dedi, masaya beş akçe koydu. Ataman parayı almadı "Önemsiz biri beyim."
"İhtiyar sinirlendirme beni, güreşçiye benzettim doğru mu?" derken masadaki parayı Ataman'ın üzerine fırlattı. Ataman biraz pustu. "Doğrudur beyim adı Aybars, dediğine göre yaman güreşçiymiş. Geçimini müsabakalardan kazandığı para ile sürdürüyormuş."
Bars keyifle gerildi. " Öyle mi? Sor bakalım bir müsabakaya var mıymış; kazanırsa benden yüz akçe, kaybederse bir şey istemem. İyi bir rakip bulamaz oldum, beni eğlendirmesi kafi." Ataman masadan kalkarken tekrar seslendi; "Kabul edince ahaliye seslen, bahis dönsün. Balaman parayı toplayacak. Ataman aksak adımlarını belli edercesine Aybars'ın masasına oturdu, durumu izah etti.
Aybars "İhtiyar bunlar tekin adamlar değiller. Başıma bir iş gelmesin?" diye sordu endişeyle. "Haklısın oğul, tekin adamlar değiller. İstersen güreşe gir bilerek yenil. Kabul etmezsen de arıza çıkarabilirler."
"Doğrusun bey amca kabul, çıkayım müsabakaya ama bilerek yenilmem ben istediğini bulacak adi herif. Sen git bahsi ayarla." Ataman endişeli bir görünüm alarak tavernanın ortasına geçti. "Ey ahali toplanın! Bugün bir güreş müsabakası olacak, yiğitler gelin. - Bars ve Aybars Atamanın yanına geldiler. - Bir Bars bir Aybars çıktı meydana! Bahisleri görelim. Buyurun! Balaman bey toplayacak."
Balaman bahisleri topladı, kimisinden de zorla aldı. Sonra herkes tavernadan çıkıp hanın meydanında bir çember oluşturduklarında Güneş hemen hemen batmak üzereydi. Bars ile Aybars güreşe tutuştular.
Bir süre sonra Aybars üstün gelmeye başlamıştı. Güreşin kızıştığı bir anda Aybars, Bars'ı belinden kavradığı gibi fırlattı. Sırt üstü yere düşen Bars, bir müddet yerde kıvrandıktan sonra ayağa kalktı. Sırtını kütürdetti.
Tekrar el ense yapmak için karşı karşıya geldiklerinde; Bars'ın ani sert yumruğu Aybars'ın yüzündeydi. Aybars birkaç adım geriledi. Burnunun üst kısmı yırtılmıştı ve hayli fazla kan akıyordu. "Aramızda bir yanlış anlaşılma olmuş bizim bildiğimiz güreş böyle olur!" dedi Bars hiddetlice.
Aybars'ın tepkisi anında oldu. Koşarak Bars'a saldırdı. Bu iri cüsseli iki dev birbirlerini parçalayacak gibilerdi. Tüm izleyiciler nefeslerini tutmuş heyecanla kavgayı izleyip tezahürat yapıyorlardı. Az önce bahis için zorlananlar bile kendilerini kaybetmişlerdi.
Ataman sonunda beklediği fırsatın geldiğini düşünerek bir yılan gibi sessizce kalabalığın arasından sıvışıp tavernaya girdi. Sonra doğruca gurubun boş masasına gitti. Masada ki içki sürahileri boştu ve sadece yarısına kadar kımızla dolu bir bardak vardı. Sürahilerin boş olması büyük bir şanssızlıkken grup üyelerinin güreşi izlerken bardaklarını da yanlarına almaları daha büyük bir şanssızlıktı.
Burada ki bardak ise Bars'ındı. Eline geçen en iyi fırsatı kaçırmanın üzüntüsünde olan Ataman, yine de cebinden çıkardığı küçük bir şişeden bardağın içine bir damla damlattı ve hızla tavernadan çıkıp çemberin içine dahil olduğunda dövüşün bir nefesliğine aralandığını gördü.
İki yiğitte karşı karşıya duruyorlardı ama Barsın durumunun hiçte iyi olmadığı ortadaydı. Buna karşın Aybars'ın nefes düzeni ancak bozulmuştu. Aybars ani bir hareketle Bars'ın üzerine hücum etti. Bars'ı belinden kaptığı gibi kendini omuz üzeri atarak Bars'ı yere çarptı. Afallayan Bars'a hiç fırsat vermeden üzerine çıktı ve suratın yumruklamaya başladı.
İzleyenler için bu dövüş bitmişti ama Batu, Balaman ve Bukan aniden meydana daldı. Gafil yakalanan Aybars'ı aralarına aldılar. Çemberde fısıldaşmalar yine yükselmişti ama yine kimse duruma müdahale etmeye cüret edemiyordu. Üçlü sonunda yorulup Aybars'ı rahat bıraktıklarında; delikanlı kendinden geçmiş bir şekilde baygın yerde yatıyordu. Balaman Bars'ı kaldırıp koluna girdiğinde grupla beraber tavernaya yönelmişlerdi. Artlarından gelen "Sizi şerefsizler!" diye haykıran Alçin'e kahkaha ile karşılık verdiler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BOZKIRIN KADİMLERİ - Gecenin Kurbanları
ActionÖncelikle şunu belirtmek istiyorum. Ben Wattpad'in mantığına biraz karşıyım. Bence bir hikaye yazılırken sonu gelmeden veya bir yerlere varmadan başını yayımlamak ucuz işçiliktir. Çünkü bir yerlerde bir hata yapmış olabilirsin ve geri dönüp bu hatay...