08- We Young

252 28 21
                                    

2018.

Injong Pov.

Hari ini genap enam tahun aku dan Chanyeol bersama. Kami belum ada apa-apa ikatan sah. Chanyeol sudah bekerja sebagai seorang CEO sama seperti Sehun. Cepat betul masa berlalu. Daripada jauh aku nampak Haneul dan Jongdae menghampiri aku. Oh ya, manusia dua orang ini dah kahwin. Abang aku si Jongin tu pun dah kahwin dengan Eunbin. Mereka baru aje kahwin tiga bulan lepas.

Sehun? Dia tengah broken. Seul Rin ada kekasih baru. Nama Kang Hyuk. Frust? Sudah tentu. Hari-hari dia mabuk sebut nama Seul Rin.

" Hun buat hal" celah Chanyeol yang berada di belakang aku. Aku lepak kejap dekat rumah Chanyeol sebab bosan dekat rumah.

" Apa dia buat?" celah Eunbin dan dia duduk di sebelah aku. Perut Eunbin aku pegang. " Baru dua minggu"

Eunbin dah mengandung. Laju betul perahu abang kembar tengah aku ni. Haneul aku pandang. Haneul dan ais krim pisah tiada.

" Dia main cara kotor" ujar Chanyeol. Aku tahu Sehun main cara apa. Si setan ni memang. Punya sayang dia dengan Seul Rin sampai dia sanggup main cara kotor untuk dapatkan Seul Rin. " Dan, dia cakap dia akan bertanggungjawab" sambung Chanyeol.

" Rin!" kata Sehun. Kami semua memandang ke arah Sehun dan Seul Rin yang baru balik. Seul Rin dengan mata bengkak naik ke atas.

" Kau sini" Haneul menarik baju Sehun dan lelaki itu di suruh duduk di hadapan kami.

" Apa kau dah buat ni Oh Sehun?" soal aku. " Kau, kalau nak dapatkan dia, jangan main cara kotor"

" Aku sayang dia faham tak? Kenapa dia perlu cari lelaki lain? Kenapa dia perlu khianati cinta aku?" ujar Sehun dan nak tahu tak rupanya Sehun ni hati tisu walaupun reaksi wajah dia tu macam bapak singa.

" Rin pun sayang Hun. Tapi Hun yang mulakan dulu semua ni. Hun tidurkan Jennie! Hun fikir Rin tak tahu ke semua tu? Hun tidurkan ramai perempuan! Hun jahat tahu tak!" tangis Seul Rin pula.

" Stop! Korang fikir gaduh macam ni dapat selesai ke? Kejap, sejak bila kau tidurkan ramai perempuan ni Sehun?" soal aku dan kepala dia aku tolak kasar.

" KAU DAH KENAPA! AKU TAK TIDURKAN MANA-MANA PEREMPUAN PUN LAH! ITU SEMUA FITNAH SI BABI TU!" ujar Sehun geram. Sekali lagi kepala dia aku tolak.

" Siapa si babi tu?" ujar aku.

" Namjoon lah. Dia nak hancurkan hubungan aku dan Rin sebab dia suka kan Rin! Tapi entah macam mana dia ni sangkut dekat Hyuk tu pun aku tak tahu" kata Sehun.

" Rin tak bercinta dengan Hyuk lah! Buat apa Rin nak bercinta dengan dia? Rin ada Hun!" tangis Seul Rin dan dia memeluk Chanyeol dengan erat.

" Eh dah lah. Pening aku. Senang cerita kahwin aje korang ni" ujar Jongdae.

" Hun, kau dah rasa nikmat kan? Aku nak minggu depan kau kahwin dengan adik aku" ujar Chanyeol. Aku tahu dia tengah kawal emosi dia.

" Yeol, rileks" kata aku.

" Hun, aku tak suka dengar adik aku menangis. Aku tak suka orang memperlakukan adik aku macam ni" kata Chanyeol. Sehun menarik Seul Rin ke dalam pelukannya.

" I'm sorry" ujar Sehun. Seul Rin tetap diam. " Jeongmal mianhae"

" Sudah! Jangan buat drama air mata. Apa kata malam ni kita pergi kelab? Aku stress" ujar Jongin.

" Kau gila ke? Isteri kau mengandung" kata aku. " Nak minum pun minum aje lah soju tu. Tapi jangan bagi Eunbin minum. Soju is not good for baby"

" Sayang jangan minum okay? Kalau oppa mabuk sayang papah oppa" ujar Jongin. Bodohnya kembar aku ni.

Kami duduk di dapur sambil berborak. Seul Rin dengan Sehun dah hilang entah ke mana. Sehun pujuk Seul Rin mungkin. Jongdae dah mabuk sebab banyak minum soju. Sama seperti Jongin.

" Papah mereka masuk bilik" ujar Chanyeol.

" It's okay. Kami ba-"

" No. Dah malam ni Eun. Kau pregnant" kata aku pula. " Yeol, saya tidur rumah awak ya?"

" Boleh sayang. Korang masuk lah dalam bilik atas tu. Sebelah bilik Rin tu ada dua bilik tetamu" kata Chanyeol dan tangan aku dia pegang. " Tidur jom"

Enam tahun kami bersama, aku dan dia selalu tidur sama tapi bukan tidur macam Sehun, menikmati. Chanyeol cuma selalu cium dan tinggalkan cop mohor-mohor dia. Sejak dia jadi CEO dekat sebuah syarikat, ramai perempuan sukakan dia.

Tentang Rose, Rose dah berkahwin dengan Jimin. Tapi, masalah aku sekarang ada lagi seorang perempuan suka dengan Chanyeol. I don't know what is her name but she's fucking sexy. Suddenly, aku takut. Takut jika di tinggalkan oleh Chanyeol.

" Hey sayang, termenung apa?" soal Chanyeol dan pipi aku dia pegang.

" What if one day, awak tinggalkan saya?" soal aku.

" Awak yakin saya tinggalkan awak?" aku angguk. Chanyeol mencium sekilas bibir aku. " No sayang. I'll never leave you. I'll always by your side. I'll always protect you because you're my love"

Aku tersenyum. Chanyeol mengucup bibir aku dan dia baringkan aku atas katil. Seperti biasa dia akan cium aku dan tinggalkan cop mohor-mohor sebelum dia tidur.

May god bless our relationship.

----------------------------

Haneul, Seul Rin dan Eunbin bangun awal dan mereka bertiga memasak di dapur. Injong melangkah menuruni anak tangga.

" Morning" sapa Eunbin.

" Morning" jawab Injong dan dia duduk pada kerusi kaunter dapur. " Dah berbaik dengan Sehun?"

" Dah" jawab Seul Rin.

" Apa je dia buat dekat kau Rin?" soal Haneul sambil makan curry puff yang di buat oleh Eunbin.

" Buat benda tu lah" jawab Seul Rin. Injong pandang Seul Rin.

" Macam mana dia boleh mengamuk macam tu? Dekat nak setahun korang putus" ujar Injong.

" Masa tu aku dekat restoran. Tengah makan dengan Kang Hyuk. Actually aku dengan Hyuk tak couple pun. Hyuk cuma anggap aku kawan dan aku pun anggap Hyuk kawan. Dah tu, masa dekat restoran tu aku nampak Sehun. Aku tegur dia dan tiba-tiba dia tarik aku bawa balik rumah dia" cerita Seul Rin. " Dah tu, aku tanya lah kenapa dia bawa aku balik sedangkan both of us dah putus. Lepas tu dia tak jawab. Tengok tak tangan dia luka?"

" Oh ya. Perasan semalam. Kenapa? Dia tumbuk cermin?" soal Haneul.

" Yes. Dia tumbuk cermin sampai tangan dia berdarah. Aku tak buat apa bila dia mengamuk macam tu. Dia menangis depan aku dah tu suddenly dia bawa aku masuk bilik and ya dia buat benda tu" cerita Seul Rin.

" Emo betul Sehun tu" ujar Eunbin. " Eh memanglah emo dah dia sayang gila dengan kau. Kau pun sama, percaya cakap orang"

" Masalahnya Namjoon tunjuk gambar. Sebab tu aku percaya tapi semalam Hun cerita semuanya dekat aku. Dia tak sentuh mana-mana perempuan kecuali aku" ujar Seul Rin.

" Yes, Sehun is a good boy even dia macam pervert tapi dia baik sebenarnya. Kalau dia sayang, dia akan sayang untuk selamanya. Cukup lah dulu Irene pernah sakitkan dia. Dia sayang kau tu" ujar Injong.

" Macam Yeol sayangkan kau" kata mereka bertiga serentak. Injong terdiam dan terus lehernya di tutup.

" Because we young" ujar Injong selamba dan tiba-tiba dua orang kembar itu menjerit.

" CHANYEOL OPPA DAH MAJU!!!"

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

cerita ni akan jadi makin wild. Bye

[C] One and Only •PCY•Where stories live. Discover now