Tiga minggu kemudian......
Injong pandang Eunbin. Eunbin pandang Haneul. Haneul pandang Jongdae. Jongdae pandang Jongin dan Jongin pandang Chanyeol. Mereka memandang antara satu sama lain apabila mereka melihat Sehun dan Seul Rin yang tidak bercakap antara satu sama lain.
" Ehem" Injong berdehem. Sehun pandang Seul Rin dan dia mengeluh lemah.
" Bie minta maaf" kata Sehun.
" Hermmm"
" Rin, janganlah ego sangat" kata Eunbin bersuara. Seul Rin pandang Eunbin. " Lupakan aje lah. Past is past"
" Betul cakap Eunbin eonnie. Kau ni pun ego Rin. Semua benda nak merajuk. Semua benda nak cemburu" kata Haneul.
" Jadi, nak salahkan aku semua ni?" soal Seul Rin.
" Hey, dah dah jangam bergaduh" tegur Injong.
" Salah kamu dan salah Sehun. Dua-dua kamu berdua ni salah. Seorang ego seorang bangang tak reti jaga hati isteri" marah Eunbin.
" Senanglah korang cakap suruh aku lupakan. Hati kita manusia ni mana sama" kata Seul Rin. " Ya, Rin ego. Puas hati?"
" Seul Rin, sudah lah tu" Chanyeol akhirnya bersuara. Seul Rin mencapai beg tangan miliknya dan dia berlalu pergi.
" Sayang!" Sehun mengejar isterinya.
" Ego sangat!" kata Eunbin.
" Awak ni paham emo? Biarlah dia ego. Awak pun bercakap macam tak faham hati dan perasaan dia. Saya yang lelaki ni pun faham" marah Jongin.
" Awak ni pun sama. Tak faham ke dengan hati dan perasaan kakak awak tu? Bagi dia, memang susah nak lupakan semua ni" kata Jongdae kepada Haneul.
Eunbin dan Haneul hanya mendiamkan diri apabila di marahi oleh suami mereka masing-masing. Injong dan Chanyeol hanya mengeluh lemah. Tidak tahu bagaimana lagi cara untuk mereka membantu Sehun dan Seul Rin.
" Sayang, saya minta maaf. Tolong jangan buat saya terseksa macam ni. Jangan buat saya sakit macam ni sayang. Tolong" tangis Sehun sambil itu dia memeluk isteri.
" Ha tengok tu, Hun tengah pujuk isteri dia. Rin tu manja tahu" kata Jongin.
" Mana awak tahu dia manja?" soal Eunbin.
" Tahu lah. Saya dah lama kawan dengan Yeol. Saya tahu lah perangai adik dia. Rin tu masa tadika dulu kasut kotor sikit pun dia dah menangis macam orang pukul dia" kata Jongin.
" Haah, kakak memang manja. Kalah saya yang bongsu ni" ujar Haneul.
" Dia manja dengan Chanyeol dan suami dia saja" celah Injong. Berharap dia berbaiklah dengan Sehun.
" Ha tu dah cium. Dah berbaik lah tu" celah Chanyeol. Mereka melihat Seul Rin dan Sehun sedang berkucupan di luar rumah.
" Biasalah suami isteri bergaduh" kata Jongin. Eunbin pandang Jongin. " Kau kenapa macam tak puas hati aje dengan aku?"
" Kau ada hutang dengan aku Jongin" ujar Eunbin.
" Hut-"
YOU ARE READING
[C] One and Only •PCY•
Fiksi Penggemar" Because you're my one and only Minnie" " I want you always by my side. Ain't nobody but you" Park Chanyeol ft Kim Injong. coverby: @suamikucapang61