Hey guys, selamat kembali ke Fanfic terbaik aku setakat ini! Aku rewrite Fanfic ni dengan tujuan untuk betulkan kesalahan yang aku dah buat. Kepada readers baru, selamat datang aku ucapkan. Kepada readers lama kalau korang nak baca Fanfic ni sekali lagi, silakan. Aku akan publish chapter Fanfic ni macam biasa. Maksudnya, aku tak kan publish semua sekali chapter sekaligus.
Warning: Kepada readers lama yang sebelum ini mengikuti Fanfic ni, aku minta sangat jangan spoil jalan cerita Fanfic ni! Setiap chapter aku akan letak warning ni. Harap makmlum!
⚡⚡⚡⚡⚡
WATAK DAN PERWATAKAN:~
Watak Utama:-
1. Halilintar (Hali):
~Anak kedua daripada 7 adik-beradik (Angah).
~ Umur: 17 tahun.
~Mempunyai kuasa Elemen Kilat (Petir).
~Kembar kepada Gempa.
~Seorang yang sangat tegas, pemarah dan berdisiplin.
~Antara adik-beradik yang paling pandai.
~Seorang pendiam dan sangat cool.
~Mempunyai sifat penyayang namun tidak mahu menunjukkannya (Tsundere).
~Antara yang paling handal, pantas dan cekap berlawan.
~Rapat dengan Gempa dan Ais.
~Telah meninggal namun rohnya tidak tenang.
~Mengalami amnesia.
~Ingin mencari kebenaran disebalik kematiannya.2. Gempa:
~Abang sulung kepada 7 adik-beradiknya (Along).
~ Umur: 17 tahun.
~Mempunyai kuasa Elemen Gempa (Tanah).
~Kembar kepada Hali.
~Seorang abang yang bertanggungjawab dalam menjaga kebajikan adik-beradiknya.
~Ada masanya dia boleh menjadi pemarah apabila dia dah tahan sangat dengan kerenah adik-beradiknya.
~Diluar nampak seperti seorang yang tabah namun, tidak didalam hatinya.
~Seorang yang sangat penyayang dan mengambil berat.
~Paling handal dari segi pertahanan apabila berlawan.
~Pandai dalam menyelesaikan sesuatu situasi sukar.
~Rapat dengam semua adik-beradiknya.
~Pada mulanya tidak percaya pada hantu sehinggalah Hali muncul kembali.
~Mudah tersentuh hati apabila teringat dan ada orang yang mengungkit tentang peristiwa kematian Hali.
YOU ARE READING
The Truth Behind Hali's Death... (REWRITE!)
FanfictionCOMPLETED ✔️✔️✔️ Started: 16/9/2018 Ended: 13/4/2020 Rewrite Started: 5/9/2021 Rewrite Ended: - Hali mengalami amnesia dan tidak sedar bahawa dirinya telah mati. Demi untuk mencari kebenaran disebalik misteri kematiannya, dia ingin meminta tolong p...