Sphinxen & Sekhmet kulten

37 2 2
                                    

Sphinxen är en av världens största och äldsta byggnader, stor som en fotbollsplan med människo-huvud o kropp av lejon. När den byggdes är omtvistat men att kung Kafre skulle byggt den är osannolikt, snarare reparerat. De geologiska märkena av vatten måste ha tagit minst > 10 K år å säkert det dubbla o kanske tio-dubbla, som flera t ex B. Foerester berättar. Som nämnts förut visar märkena oxå spår av tsunamis./ floods, vilket ju varit flertal bl a runt tiden Noah samt Atlantis 11. 6 K år sen.

De flesta är väl övertygade att det är en religiös byggnad men den kan ha haft syfte att lagra och sända energi och kanske information

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

De flesta är väl övertygade att det är en religiös byggnad men den kan ha haft syfte att lagra och sända energi och kanske information. Precis som nämts förut så är GIZA sannolikt inte en grav alls utan dådtidens kärnkraftverk - fast utan att dela atomer utan snarare via solen o vatten o en för oss rätt okänd avancerad teknik med trådlös magnetism som Tesla försökte visa. Det finns omfattande tunnlar UNDER Sphixen precis som GIZA o man har roligen hittat ingången nu framifrån . kvicksilver kan när det hettas upp ( av solvärme) expandera o sätta igång processer då det leder ström - som stänger o låser dörrar i en labyrint- lite som Indiana Jones.

Enligt myten fick Oidipus frågan; " Vad har fyra ben på morgonen, två på dagen o tre på kvällen? Om han inte kunde svara rätt  skulle han slukas av denna MAN-BEAST som ordet betyder på sanskrit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Enligt myten fick Oidipus frågan; " Vad har fyra ben på morgonen, två på dagen o tre på kvällen? Om han inte kunde svara rätt skulle han slukas av denna MAN-BEAST som ordet betyder på sanskrit. Engelska Wikipedia menar att den Egyptiska till skillnad från den grekiska är en man, eller Farao kung KAFRE. Jag tror det va ren kvinna först som sedan omskulpterades för att passa i deras manliga värld. Kung Akhen- Aten kom i konflikt med alla präster då han införde den ENDE guden, solen. Hans fru Nefertiti fortsatte att styra som Farao - men sonen King Tut klarade nog inte trycket o dog som 13 -åring sjuk. De högg bort Akhen -atens namn från ALLA stenar i hela Egypten eftråt precis som det sägs i biblen. Väldigt många tror han var MOSES. Dottern till Moses/ Akhen-aten sägs ha flytt till Irland vilket det finns fynd för och gift sig med en Sktotsk prins. Enligt DNA test är ca 70 % av männen i Britain är n'ra besläktade med King Tut. De härstammar alltså därifrån, eller så härstammade Faraonerna från Britain - eller möjligen Atlantis som gemensamt ursprung? Det märkliga är att < 1 % av Egyptier är släkt med King Tut. Det finns även geologiska fynd i Brittanien , inte bara Stonehenge.

Boken om Livet Where stories live. Discover now