Mord i "vetenskapens" namn

43 0 0
                                    

"Styr vi staten eller styr den oss ? I den pågående forskningen kan man fråga sig om framtiden ska stå mellan dator eller människa som i filmen Terminator? Det handlar om att koppla upp alla människor i ett gigantiskt nätverk som via sändare ska kunna identifiera alla överallt alltid. " Den frågan ställer sig bl a Magnus Olsson som är ett av offren för "cyber-tortyren" och "mind control." Detta kapitel är en sammanfatting och bearbeting av hans egen artikel.

Försvarets forskningsinstitut (FOI) bedriver "forskning o utveckling" av förhållandet mellan människa o maskin i samarbete med Karolinska Institutet under ledning av Martin Riesling. De skriver;

" Vi utvecklar och integrerar beteende-vetenskaplig och psykofysisk kunskap kring mänskligt beteende i komplexa och påfrestande miljöer... Genom vår forskning om människa- system- interaktion (MSI) och ledningsmetodik- frågor kan vi fastställa vilka behov som finns och hur de bör uppfyllas... Vi har unika verktyg för värdering av mänskligt beteende och prestationer samt metodik för beskrivning och modellering av mänskligt beteende... Målet är att systemen utformas så att människans kognitiva potential, det vill säga förmåga att uppfatta, förstå och sortera information, kan utnyttjas för maximal systemeffekt... (läs "statlig nytta").

Omfattningen av kränkningarna blir naturligtvis något annat när hjärnsystem har en politisk planering. En där tanke, känsla, åsikt och beteende kan utnyttjas. Svarta skuggor finns överallt från hjärnexperimenten. Superdatorernas ingrepp i människors hjärnfunktioner har förändrat verkligheten. Det är den mest avgörande frågan för människan, livet och vår sociala gemenskap.

" Om vi inte gör något kommer vi snart vakna upp och inse att vi är en nation av slavar" [2]

1977 kom stora avslöjandena i 30 artiklar. Chefen för CIA, vittnade att de hade "stöttat " "mänsklig forskning" på fler än 8o ställen varav 44 högskolor, universitet, sjukhus, fängelser och läkemedelsföretag. De hade med andra ord injicerat ICT , utsatt dem för tortyr och bevakat deras reaktioner och beteende. Detta är bara en fortsättning på de experiment nazisterna och Bayer utsatte fångarna vid koncentrationslägren för.

På det judiska sjukhuset i Brooklyn testade man nya sätt att döda människor och injicerade även påstått cancerceller.

Att staten med FOI m fl intar våra hjärnor, inre liv o mentala egenskaper utan vår vetskap är en mardröm långt värre o farligare än en (öppen) diktatur där vi snart är slavar medvetet eller omedvetet i en dold sådan.

The European Group of Ethics gör den allmänna slutsatsen att ickemedicinska tillämpningar av inplantat är ett potentiellt hot emot mänsklig värdighet och det demokratiska samhället...Det nuvarande samhället konfronteras med förändringar som har att göra med det antropologiska väsen människans innersta natur utgör...Hjärna-datorinteraktion eller direkt hjärnkontroll utförs med kommunikations-teknologi vilken hämtar information från hjärnan och utvärderar den...Användandet av fjärrkontroll för att ta kontroll av människors vilja måste bli absolut förbjudet." [3]

EU- gruppen frågar;

"Upphör en mänsklig varelse att vara mänsklig ifall vissa delar av hennes fysiska jag, i synnerhet hjärnan, är ersatt eller kompletterad av ICT- inplantat? I synnerhet, som inplantaten kan bidra till att framskapa uppkopplade personer, som alltid är anknutna och kan bli formade annorlunda, att motta och avge signaler för möten, levnadsvanor och förehavanden?."

Läkemedelsföretagen utvecklade även chip så små att de kunde blandas i mat, medicin och vacciner, förutom de de kunde föra in via näsan , tandlagningar, proteser och andra inplantat.

FOI menar att det är "nödvändigt" att skada människor för att skapa psykiska lidanden, . Tyvärr är det svårt att hitta frivillga för tortyr så Riesling med kollegor tar sig rätten att göra det på ovetande. Han skriver så i princip själv i sina texter,

Boken om Livet Where stories live. Discover now