Adams Uppenbarelse, Jesus, Illuminator o Illuminati

19 1 0
                                    


Adam 700 år (på den tiden tillät vår DNA 1000 år vilket syns i Sumers Kingslist) berättar för sin son:

– Lyssna på mina ord Seth . När Gud skapade mig från jorden med din mor Eva gick jag omkring i lycka o gloria vi såg från himlen (eonen) vi kom.  Hon lärde mig kunskap av den eviga guden. Vi påminde om de eviga änglarna för vi är högre än guden som skapade oss och krafterna med honom som han inte kände till.

Gud härskaren av eonerna och krafterna delade OSS i sin vrede.  Vi blev två varelser o glädjen/glorian  i våra hjärtan lämnade oss med den första kunskapen som blåstes in i våra kroppar.  Glorian flydde från oss till en annan himmel. Din mor Eva och jag kom inte från denna dimension.  Men kunskap kom till oss i vår kropp o DNA. Av denna anledning har jag gett dig namnet SETH  ( the son of man?? Lr räknas bara Jesus som han? ) för du är fröet av o den stora (kommande? ) generationen.

Efter dagarna med evig kunskap gav sig gud av sanningen iväg. Vi lärde oss livsöshet o håglöshet från ”guden” som skapat oss. .. Vi tjönade honom I fruktan (som JHVE i OT  mkt TYDLIGT klargör för oss) o våra hjärtan blev tunga o mörka. Vi visste vilken makt o krafter han hade.

– Sedan kom tre personer från krafterna som skapat oss  o sa;

– Res dig upp Adam o vakna  från sömnen av död ! Lyssna o förstå att din säd o Eva är från den eviga varelsen. Säden till den livet har kommit. . från Dig o din fru Eva.  Eva och jag suckade i våra hjärtan.

-Varför suckar ni? Vet du inte att jag skapade Er? Jag andades in i dig en ande av liv.

–  sedan skapade guden som skapat oss en son med min fru o din mor Eva han hade begär för.  Kraften av den eviga kunskapen lämnade oss. Svagheten förföljde oss.  jag visste att vi hamnat i klorna på döden.

– nu Seth,  min son ska jag avslöja det vi  gått igenom…

… Guden lät regnet aldrig upphöra på jorden för att förstöra den och allt ikring som fått Säden av livet med den eviga kunskapen (från Eva o mig)

Gud vilar från sin vrede och kastar sin kraft på havet.  Han ger kraft till hans söner o deras fruar så att de kan gå ombord på skeppet med djuren och fåglarna.  Han säger;

Noah, jag ger jorden till DIG o dina söner att styra över som kungar. Du o dem som följer kommer sakna Säden från den eviga kunskapen (min tolk)

Några blir som det eviga ljuset o kunskapen från den eviga eonen. .  Gud säger till Noah;

-Varför har du inte gjort som jag sagt? Du har skapat en generation som kan ta min makt?

– Jag svär att den generationen inte kommer från mig o mina söner!

Noah delar jorden mellan sina söner o säger;

– Jag har delat upp jorden mellan er, men ni måste tjäna gud i slaveri med fruktan tills ni dör.  De svarar;

– Ni kommer bli nöjda med oss. Vi o våra barn kommer inte svika dig o dina krafter utan  tjöna allsmöktige gud i fruktan o ödmjukhet  .

Sedan kom andra från söder av Han o Japeth.. 400 000.. att blandas med de med säd från den stora eviga kunskapen . Skuggan från deras krafter /makter skyddar dem från ondskan o smutsigt begär.

Han o Japeth formar 12 riken o andra människor blandar sig med dem. .. de tar råd.. o frågar guden Salas (Yaldabaoth den högste)

– Vilken är makten o kraften från de  400 000 som togs från fröet av Ham o Japeth?  De mottogs till en annan himmel från de kom o har kullkastat din gloria o makt?  Säden av Noah’s generation har följt din vilja .. men dessa har inte det ?

Boken om Livet Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora