5. NIMROD, NERGAL O GILGAMESH x

24 1 0
                                    

Åtskilliga är de som försökt identifiera den fallna öngeln Nimrod(N) (Lucifer?) Han var 2/3 dels gud o son till Cush (Enki?) N sha ha grundat Babel på slätten Shinar i Shumer? Hans incestuösa förhållande till sin mor är som Isis och Horus eller Cupid. Han var "stor" krigare inför Gud" som Gilgamesh G. De kan vara samma. G bestämde sig oxå för att dräpa "monstret" Humbaba (YHVE?) med Enkidu (Adam? ) Han ansåg (likt Lucifer o mig) att människans mod var det avgjorde om hon skulle bli lycklig och framgångsrik, inte Gud. M är sin egen lyckas smed. Då tar man makten från Gud o det kan inte ha vart populärt? och den eviga diskussionen om DEN FRIA VILJAN kommer tillbaka samt frågan huruvida KUNSKAP var nån bra grej? Det vet vi att Gud i OT inte tyckte så därför är den som tycker annorlunda garanterat en rebell. Guden i OT tyckte man skulle förgöra människorna o verkar på det hela taget en egocentrisk slavdrivare , där inga andra gudar får jämnställas med honom, vilket direkt erkänner att de ör flera. De ör åtta totalt enligt uppgift med krig om vem som är högst där Enlil och Marduk toppar listan efter Anu. Enlil sägs hata oss så han passar profilen som YHVE o slavdrivare som vill förgöra oss, men det kan lika gärna vara Anu själv?

Robert Stanley som säger sig träffat Enki tror att han lider av scizofreni efter att ha "traumatiserats i ett svart hål" o sen dess gått bärsärkagång. Stanleys story om hur han räddar en pojke från att förblöda, ser " black tics " sväva ovanför pojken och suga i sig energin från skräcken från de runt i kring (och kanske ta hans själ eller kropp i besittning?) är spännande att lyssna på. Stanley går sen upp till berget i Hollywood och sover där. I hans dröm kommer han som säger sig vara "fadern" och tar honom med på en "resa" . På något mysko sätt bekräftas detta av att han besökt nån farmor mitt i natten..

Gilgamesh sägs oxå ha fått kunskapen om "mysteriet" och hör undrar jag lite VILKET för Adam drack inte det som gav evigt liv av Anu. Han vägrade på order av Enki som ju tillverkat honom. Påminner igen att broder Enlil samt Anu var förbannade att han undervisade människorna och dessutom lärde dem njuta av varandra som var strikt förbjudet. Detta gör Enki till stor kandidat som "den lysande" som serpent betyder, i den inhägnade gården för djuren av Homo Erectus eller vilken apa de nu fångat? Har även Lucifera (Venus) som kort där med samma symbol som Enkis fru. Ninhurstag är alltid avbildad som modersgudinnan med ko- horn. Om det är solen emellan hornen eller Venus är frågan? Kanske en inkarnation av maken Osiris ? Hans öga har hon koll på... och fallusen står givakt i Egypten, Rom (äkta faktiskt!!) och Capitol Hill, USA. (Ska skriva mer om frihetsgudinnan och Aplu/Apollo)

Enki belönade Adam för att han bröt vingen av den ondedemonen Anzu (läa tavlan i länken o se bilden till vä o den i Exorsisten ) , vilket skulle kunna vara Enlil eller kometen Venus? Enlil ör (nord) vindens och stormens gud, likt nordiska TOR. Ereshkigal, drottningen i underjoden kan det oxå vara . Hon är Isis syster o skulle kunna vara hennes mörka sida ...

Enok ör oxå kandidat för Nimrod samt öngeln Gabriel o Metatron )Kolla upp samband med Saturns kub i Mecka med alla magiska cirklar i livets blomma och vår DNA. o hur man knäcker koden. .. till vad? Matrix? Mysteriet? )

Nimrod bestämde sig för att hämnas Gud som dränkte dem o bygga ett hus så högt att Gud inte skulle kunna dränka dem igen. (Babels torn som fakiskt kan va ett Ziggyrat? ) I och med detta torde Enlil, som säkert var den som villa drönka oss, vara helt utesluten men Enki kvarstår.

Caananiterna tror att Nimrod var inkarnationen av Moloech , vilket påminner om Yhve som belönar alla kungar som tjänar honom med att de kan krossa människorna som myror nör de har lust. Citat ;

Varför konspirerar nationerna och folket förgäves? Jordens konungar tar ställning och härskarna samlas ihop mot HERREN och mot hans utvalde (= Messias ) Låt oss krossa och slänga våra kedjor," säger de, Han på tronen i himlen skrattar, Herren ryter åt dem o säger föraktfullt i sin vrede : "Jag har installerat min kung på Sion . Jag kommer att deklarera Herrens påbud: Han sade till mig: "Du är min Son, idag har jag blivit din Fader, fråga mig och jag skall göra länderna dina och allt din egendom till jordens ände. Du kommer att styra dem med din järnstav. Du kommer krossa dem i småbitar... " Därför kungar var kloka o tjäna Herren med skräck och gläd dig darrande., kyss Sonen, så att han inte bli arg för hans vrede kan blossa upp.. o förstöra allt i din väg, Välsignade är alla som söker tillflykt i honom(Psalm2 min övers)

Boken om Livet حيث تعيش القصص. اكتشف الآن