En av de absolute viktigaste symbolerna för de som bode I landet Khem var symbolen för livet ; Ankh Den somboliseras av ett kors med en loop för evigheten ovan, de olika väderstrecken symboliserar kontakten med dels underjorden - eller efter-livet som var extremt viktig för dem. Allting i deras liv gick ut på att förbereda dem på nästa. I gravkammarna så finns tusentals tecken på väggarna för att leda dem dit och skydda dem på vägen med besvärjelser mot onda demoner. De begravdes oxå med sina tjänare och fruar , konkubiner, mat, öl och husdjur (katter) samt smycken mm. Precis som I Mesoamerika faktiskt där man kan undra över släktskapen via DNA o ritulaer och inte minst Chakana korset som symboliserar samma saker? ( mer om det)
På väggar samt i pyramiderna ser man nästan alltid att de har en ANK symbol i handen. Den andra har ofta en väska av något slag jag funderar över är något slags radiomottagare för trådlös energi som man kan anta att de använde för att lysa upp kanske inte bara sina tempel och pyramider utan även staden?
Symbolen Ank syns oxå ofta med Djed som många missar då den helt enkelt är en kolonn. De lyfter som bekant upp tempel och står för stabilitet och vissa menar fertilitet som obelsikerna antas göra. Just obeliskerna speklureas friskt att de i sjäva verket var som dagens mobilmaster - fast för trådlös energi. Frågan är om det inte hade radio samt mobiler då oxå? Nu har man ju sett foton o målningar samt statyer i sten där de ser ut att hålla i smart-tphone och laptop. Energin sände de kanske vidare över hela jorden och det finns oxå pyramider över hela jorden. Den I Giza är förövrigt en kammare för att leda in Nilen upp i den och skapa Piezo elektronik via det ökade trycket. Det finns inga rester av sot eller eld i deras byggnader. Det är omöjligt att de inte var upplysta på något sätt. Man kan dessutom se på deras bilder att de har nån slags glödalampa i handen samt en pryl för elen.
Ank symbolen är mkt viktig för efterlivet. Den var särskilt viktigt för Koptikerna i Etiopen ( som vissa (( Eric Phelps bl a) menar kyrkan "uppfann" Islam för att utrota - de slaktade kristna Syrier under korståget oxå. Otur när de tänkte? Knappast ) Den var viktig Kristus löfte om evigt liv samt återuppståndelsen. Nu har ju kyrkan suddat ut vår tro om reinkarnation och evigt liv och ersatt det med hotet om helvetet i stället. Detta ingick sannolikt inte i de ursprungliga texterna och jag kan slå mig i backen på att biblioteket i Alexandria som var världens första och kolossalt stora UNIVESITET där man utbildade läkare och vetenskapsmän mm samt samlade in o förvarade HELA världens kunskap från inte minst Persien & Indien, hade texter där . Därav anledningen till branden?
Jesus sägs ju ha varit utbildad i Indien och flytt tillbaka dit efter korsfästningen då några apostlar räddade honom och han flydde med sin fru Maria Magdalena som var hans viktigaste apostel och inte nån sköka de förtalat henne med.
Jesus skrev troligen egna gospels enligt mina spekulationer som jag tror kyrkan helt bränt eller lagt vantarna över. Vatikanens bibliotek är fler kilomil hyllmetrar de inte släpper in en lus i ens en gång. De har tagit bort boken om Enoch oxå men fick lägga tillbaks den då de misslyckades förstöra alla ex.
VOUS LISEZ
Boken om Livet
SpiritualitéDenna bok är ett ett försök att ta er med på min resa med mina upptäckter om livet . Inget jag lärt mig har stämt överens med den bild skolan och media har givit mig om medicin, historia, religion mm. Det blir också lite kosmologi, filosofi, ment...