MALEK TAUS / SANAT KUMARA FRÄLSAREN ELLER SATAN?

97 1 0
                                    

I fg avsnitt talade vi om NER GAL (ng) ev var Nimrod o/lr Gilgamesh? Ng med sin fru LAZ (ALLAT ) var en hjälte bland semiterna o deras favoritgud. Han dödade de som förtjänade det o lät de goda vara. Han blev kompanjon med sol Adar ( Adad) guden o andra krigar gudar i Ekur? Vi var får till guden NER står det på massor av tavlor. Tror vi offrades som boskap oxå.

Ng var tydligen dödsherren i Hades. Och där verkar det trångt med Osiris, Horus o Thoth som även förknippats med Thor? Honom könner vi som storm och vindguden som jag förknippar med främst Enlil. Han ÄR norvdvinden och ANZU sydvinden.. vilket borde diska honom o kanske kvala ISHTAR till ANZU mer? Han stal dessutom ME från dem, har läst flera varianter men antagligen frpn Enki.
Ng har symbolen av lejon o labyrint. Hela Giza ör en stor labyrint under. Thoth byggde Giza vilket var deras boning. E KUR. Från KURA= konstgjort berg. Det låg inte i Sumer.

notera nedan symbolerna o attributen för P o A .. de e samma.. som Lucifers antar jag oxå ena hand upp o andra ner

Yasidis i Yemen på södra arabhalvön ber till Malek Taus, / tawsi melek o menar att han är är den störste "budbäraren av Gud" som fnns i alla religioner, om inte alltid i formen av en påfågel som är dess symbol. För muslimerna är detta satanist dyrkan. Han nämns inom illuminati som mycket mäktig. Är han o Lucifer desamma? Inte säkert att det är en han heller o de är ofta androgyna. Han har under årens lopp ändrat namn o som vanligt är det olika namn i olika tider o platser. Hans titel är "Frälsaren, kungen av världen"

Inom hinduismen kallas han den gröna mannen vilket säkert många sett Osiris avbildad som samt Sanat kumara , Murugan , Al kadir

Hos judarna kallas han melkisedek som vi ju pratat om är Jesus i bibeln. Faktum är att Jesus avbildas med påfågeln förr men kyrkan har raderat bevisen. Inte alla dock... Vi har påtalat likheterna med MEL KI SOBEK /ZEDEK i Egypten o den orden som faktiskt grundades där under samma namn som senare grundade den kristna förföljda koptiska kyrkan.

Korsiddarna kallar honom S:t George , ni vet St Göran som dödar draken? Geo är från jorden. Gemensam födelsedag 22a april med Al Kadir. Order of St George bildades. I sökandet efter den heliga Graalen, Parzival

The Fisher King (som enki o Jesus) har en krona av fjädrar likt Hermes.. o faktiskt en symbol för många av österns kungar , därav ör det tokigt att Jesus hade en törnekrona.. för det har samband med fjädrarna (Ceasar hade oxå det ) Ellis förklarar detta i sina böcker om Jesus. Kraften av Graalen är livsenergin förmedlat av Fisk(e) kungen som ör manifisterad i den gröna mannen. Själen från påfågeln passerades ner i kungarna som när deras högmod stiger dem över huvudet straffas. Syftet var att tjäna Graalen , jorden o M.

Hos sumererna är han sannolikt Enki o Dionysos av grekerna. Vi har redan skrivt hur stora likheterna är mellan Jesus o Dionysos, samt Quatzlcoatl hos Mesoamerikaner o Masaw hos Hopis. Några menar att Sumererna fick Sanat Kumara /Murugan från nån sekt av Mandeans som assimilerade sig efter migration från särskilt Sri Lanka? Detta vore intresant o kolla upp då man antar att Enki alltid funnits i deras kultur, så hur skulle det gått till? Hans symbol är mer gasell?

Vissa inom Gnostismen (G) påstår att han är Sophias son Yaldabaoth. Hon skulle tydligen dela sig i sju strålar i samband med skapelsen av universum? Detta stämmer inte med de texter jag översatt här då det är Y som skapar egna gudar i sitt tycke efter att hans första skapelse Adam inte blev som han tänkt sig.

Möjligen har jag missat nån av texterna? Enligt dem är han ormen i eden o den första läraren. Ormen på trädet är en metafor för den inre ormen/kunskapen/kundalini som slingrar sig upp i ryggraden och ger kunskap om hennes gudomliga natur

Inom Hinduism är han Shivas och Shakti son o bildar tre emighet likt Jesus Maria

Han är ledaren av de sju änglarna /Kamaras inom hindu skrifter som assisterar honom i skapelsen av jorden och upplysningen av mänskligheten enligt puranas . Ett annat namn är Karttikeya som kommer av namnet för Plejaderna på sanskrit.

Enligt myten föddes Kartikeya genom Sofia som manifesterar sig som Plejaderna. Han hade sju huvuden, en för varje stjärna av Plejaderna men han tappade en av dem, så nu har han sex, antalet synliga stjärnor av de sju systrarna. (tänker på hexagrammet här oxå)

I Koranen o sekten av Sufis är han Al-Kadir, "the initiator" , rättfärdig tjänare till gud o profet som gör världen grön o hjälper M till upplysning. Han visar sig då som en boll av ljus. Hans främsta tempel i Sri Lanka.

Påfågeln har länge omfamnas innan kristendom som ärkeänglarnas ledare Michael o var även symbol för katolska kyrkan och för Kristi uppståndelse och odödlighet. Påfågeln ses odta på målningar ovan Jesus barnets krubba. Symbolen har växlat med fågeln Phoenix.

En historia med Jesus och hans apostlar är historien med Tomas och hur han blev förvandlad till en påfågel i Indien. Lokala präster ville döda honom men Thomas förvandlade sig till en påfågel. I gamla skrifter betyder Tomas tvilling o är enligt Jeff D aldrig närvarande samtidgt med J. Han undrar om det är ett alter ego?

Inom MAYA s skapelsemyt https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Popol_Vuh är han anden av Q the plumed serpent

I Egypten är han Osiris en legendarisk egyptisk kung med många attribut av Påfågeln. O dess ögon efter att först varit i himlen som tjur . Hans många ögon multipliceras i universum. Livets blomma är oxå en symbol för det.

När Alexander den Store var i Sri Lanka sa de att det var deras Dionysos. När Ptolomy skapade den första världskartan var Sri Lanka Bacchus/Dionysos ursprung. Kulten florerade och han var representerad på flera sätt.

i Persien var Påfågeln Simurgh en drak-liknande varelse med hund eller M huvud. Gigantisk nog att kunna bära en elefant. Han bodde på ett heligt berg som förenade himlen med jorden. I Tibet manifesterar han sig som Amitibua som rider på påfågeln till sin tron i himlen. Ibland inkarnerad som kung över världen av odödliga i Shambala

Inom Teosoferna hade man stor insikt via mästarna som fanns i Tibet i Shigatse som ska ha haft tunnlar till Shambala. Mera

Bland Hopi indianer är han Masau, kungen av världen, t om undre världen i länken här. Han ska ha varit en stor ande o härskare i 3e världen men föll från nåd pga stolthet.

Källa bl a Yasidistruth.org by Gnostic templars

För tillfället går det inte att ladda upp de videos som finns i e boken där oxå länkarna finns.

Boken om Livet Onde histórias criam vida. Descubra agora