John 2, Sophia -Yaldaboth 3550

33 1 0
                                    

John gick till templet där en Pharisee sa att JESUS ( J ) var en lögnare

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

John gick till templet där en Pharisee sa att JESUS ( J ) var en lögnare. John blev ledsen gick upp på berget o frågade hur J kunde bli Messias o sänd till oss? Och till vilken EON ska vi gå? Den vi skall gå / komma till är evig (imperishable ) men Du berättar inte mer o hur ? Då öppnade sig himlen för John o en ungdom kom fram i LJUSET som inför hans åsyn blev gammal o sedan uttrycket av en betjönt.
- Varför är du rädd o tvivlar? Jag är Fadern, Modern o Sonen... Här för att lära dig vad som ÄR, VARIT o skall KOMMA så du kan lära dina bröder o systrar.
(Not: Här antar jag att John ör i chock medans Den heligaste Skaparen av alltet (och/ eller J? ) fortsätter;)
-"Monaden" ( ? ? "design pattern" ) är en Monarch ovan ALLT. Fadern, Gud av ALLT, det osynliga, oförstörbara LJUSET som är mer ön "Gud" ALLT existerar I honom, för evigt i PERFEKTION.
(Här borde JOHN ha börjat fundera. . o det verkar saknas rader??. För sedan beskrivs hur DENNA FPEFEKTA FADER MODER SON SKAPARE av alltet GJORDE SKAPELSEN Av den perfekta människan)

"Och hans tanke formade en handling så HON kom fram, som uppenbarat sig framför honom i ljuset av hans sken. Det här är den första kraften som var framför alla o som kom ur hans sinne. HON ör försynen av alltet. Hennes ljus skiner som hans, den perfekta kraften som är bilden av den osynliga "jungfru-anden " som är perfekt. Den första HELIGA KRAFTEN, kvinnan att anta mänsklig form; Barbelo skapades i öra av eonerna (själarna) . Uppenbarelsens ära för-härligade HON och den FÖRSTA ANDEN o lovordade honom, (HEN) Tack vare honom hade hon kommit fram. Detta är den första tanken, hans bild. Hon blev livmodern till allt. (Nu tänker jag på Bael) För det är hon som är föregångare till dem alla. Hon är fadern, modern och den första människan, den helige anden, treenigheten, den trefaldigt mäktige, trefaldigt namngivna androgyna o den evige eonen bland de osynliga o den förste (synliga ?) att komma fram på begäran av den första anden , detta ör Barbelo, för att ge henne förkunskap på begäran av den osynlige..

Hon begörde från den osynlige anden att ge henne kunskap o han godkände. När han gett henne det kom kunskapen fram o den stod med "förtanken" (forethought) som härrörde från tanken av den första osynliga anden. Den glorifierade honom o hans perfekta makt. För det var för hennes skull som han hade " kommit i varandet " Å hon begärde igen att ge henne oförstör-barhet o han godkände . När han gjort det blev hon oförstörbar o det stod av tanken o förkunskap. Det glorifiera den osynliga o Barbelo... Barbelo begärde evigt liv o den osynlige godkände... de nörvarade o glorifierade den osynliga anden o Barbelo.. hon begärde igen att ge henne SANNING o den osynliga godkönde... "detta är "pentaden" ( 5) av eoner" (?) från Fadern som var den förste mannen. Bilden av den osynliga anden. Det är 1 förtanken som är barbelo. 2. tanken o förkunskapen o 3 oförstörbarheten o 4. det eviga livet 5. sanningen. ..

Detta är den androgyna pentaden av eonerna.. som är "decad" ( 10 ?) av eonerna som är fadern. .. å han tittade på Barbelo o rent ljus som omgav den osynliga anden o med hans gnista hon blev havande från honom .. hon gav fram en strimma av ljus med ett ljus liknande välsignelse som inte kan jämföras med hans storhet. Detta var ett barn av "modern-fadern" som kommit fram. Det enda barnet, som föddes av fadern , det rena ljuset.

Boken om Livet Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt