Hoofdstuk 8

23 0 0
                                    

P.O.V  Amber 

de nacht is donker.de sterren schijnen hevig in de lucht.Emma is hevig dronken ge worden en zit scheef te stappen met Haruo aan haar zij die zit te lachen en te zingen.wel.ik denk dat ze allebei dronken zijn.Emma wel erger dan Haruo .

ik zucht even en een wolkje verschijnt.een glimlach verschijnt op mijn gezicht."het was leuk" zeg ik dan.Jack kijkt me aan.geen glimlach maar ook gene boze gezicht.gewoon.strak.ik glimlach naar hem en zijn mond hoeken gaan licht omhoog."dat vind ik ook" zegt hij.

ik knik en kijk naar de grond. Even ben ik in diepe gedachten.ik kijk dan recht voor me en zie Emma en Haruo blij stappen.waarom heb ik die geluk niet? ik ben blij voor Emma dat ze eindelijk iemand heeft.maar.waarom heb ik er geen?

Zal ik er zelfs ooit een hebben? Ik haal mijn ketting te voorschijn die ik aan had maar onder de trui hat gedaan en kijk er daar. Een kruis. Wild god dat ik zelf iemand ga hebben?

Heel mijn leven heb ik ge hoort dat ik mooi ben, maar niet speciaal. Dat ik niets echt Wouw heb. Ja ik heb zwarte ogen. Maar ik heb geen heldere ogen. Geen prachtige huid en al helaam geen fluirt woorden en zo. Ik slik even en leg mijn kruis dan neer.

Ik zie Ineens rook. Ik kijk weer naast me en de aardbij geur is er weer. Ik zie hoe Jack weer zit te roken. Hij kijkt me aan. "wil je echt niet?" vraagt hij dan. Ik schut mijn hooft "nee, maar toch bedankt" zeg ik dan. "je bent diep in ge dachten met je zelf" zegt hij dan.

Ik kijk hem aan "waarom denk je dat?" vraag ik dan grinnikent. Hij kijkt me even diep in de ogen aan "als je heel goed kijkt naar iemand, kan je zien welk gevoel ze hebben, en jij bent nu niet de blijste" zegt hij dan en schut zijn hooft.

Hij heeft wel gelijk. "kan zijn" zeg ik en haal mijn schouders op. Hij blijft stil en ik ook. "hoe zie je dat?" "wat?" "dat hele zie je gevoelens ding". Hij haalt zijn schouders op. "als je in mijn familie zit, weet je meer dan dat je moet weten in dit leven" zegt hij voor zich kijkt. Dan kijkt hij mij aan.
Hij stopt met stappen en ik doe het dan ook. Hij komt dan heel dicht bij. Hij lecht ineens zijn hand op mijn zij gezicht en gaat met zijn duim over mijn wang. Ik blijf gewoon stil. Niet wetend wat ik moet doen. Hij kijkt me gewoon diep in de ogen. Het is eng. Helder blauwen ogen. Ik slik even.

Ik lach even zenuwachtig en haal heel voorzichtig zijn hand weg. Ik kijk even naar zijn hand. Dan kijk ik hem aan. Ik glimlach laat zijn hand dan los. Ik stap verder maar hoor hem niet.

Ik zucht even maar blijf door stappen.

P. O. V Jack

We stappen daar gewoon in stilte. Ik kijk voor me en zie Emma en Haruo lachend en scheef stappen. Ik kijk naar Amber en zie hoe zij ook naar ze kijkt "het was leuk" zegt ze dan. Ik kijk haar gewoon aan "dat vind ik ook" zeg ik dan.

Ik kijk weer voor me uit. Ik kijk naar de twee voor me. Ik had nooit een echt seriues relatie met iemand. Alleen met een iemand maar met haar ging het dan niet goed. Ik hoef ook geen serieus relatie. Ik heb nooit echt van iemand ge houden. Hoe vaak ik het ook probeer. Ik heb ze nooit. Ze zijn nooit goed genoeg. Nooit hoe ik ze wil. Ik zie vrouwen dan gewoon als een spel voor mij.

Je speelt er mee. En als het kapot is gooi je het dan weg. En sommigen huilen dan. Andere niet. Ze zijn allemaal vies. Een voor een vieze mensen. Ook al zien ze je met iemand anders. Het boeit ze niet. Als ze je willen krijgen ze je.die bullshit werk niet bij mij. Alles gaat hoe ik het wil. En ik weet dat dit heel erg en harteloos klinkt.

Maar denk is goed na. Ik geef ze wat ze willen. Liefde bestaat niet. Het is iets dat je maakt niet krijgt. Ik haal uit eindelijk mijn sigaar er weer uit. Ik steek het aan en neem een zuig en blaas de rook uit. Ze kijkt me aan. "wil je echt niet?" ze schut haar hooft "nee maar tog bedankt" zegt ze dan. Hijlige Kristen.

PsychopathWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu