hoofdstuk 13

24 0 0
                                    

P.O.V Amber

Leo tomelt op de tafel. "dus, wat gaan we doen" zegt hij dan en kijkt iedereen aan. Ik haal mijn schouders grinnikent op en neem een nieuwe slok van de Coffee. "bowling ?" zegt Jerry dan. "te vaak al ge Daan" zegt Hannah met een krakende toon en neemt dan snel een slok thee. Haar stem is nu al 2 weken weg. Net alsof ze pubertijd aan het herleven is.

Sabrina zucht even en laat haar hooft naar achter vallen. "omg did is harder dan less geven" zegt ze in een zeurende stem. "oké waarom niet did" hoor ik Jerry dan weer zegen. "we huren een hut in het bos en blijven daar voor 3 dagen ofzo" Hannah kucht vreselijk als Sabrina haar probeert te helpen met op haar ruch te kloppen. "wil je ons dood hebben?!" vraag ze dan met bloed rode ogen die nu vol met tranen zitten "nee! Heb jij dan een better idee" ze blijft stil. "nee" mompelt ze dan. "het lijkt me wel leuk" zeg ik dan voor het eers in deze uur. Iedereen kijkt me aan. "ik bedoel denk eens na, gezellig in het bos, savons een kampvuur hebben en alleen maar natuur rond je" ik neem een nieuwe slok.

Jerry wijst naar me met zijn hand en kijkt iedereen aan in een manier heb-ik-gelijk-of-heb-ik-gelijk. "wel, dan word het dus kamp in het bos" zegt Hunter en gaat wat better zitten. Ik knik. "waneer gaan we did doen" "volgende week, duhh" zegt Hannah dan. "ja maar welke datum" zegt Sabrina. "dat moeten we nog bespreken" hoor ik Jerry zegen. "en wie gaat dat doen" hoor ik Elsa zegen voor het eerst. Jerry kijkt me aan en dan Elsa weer "ik.... En Amber" ik schrik even op en doe alsof er niets is. "ja, wij" zeg ik dan. Jerry kijkt me aan en grinnikt. De bell gaat dan. Wat dus betekent dat de dag voorbij is. "wel veel geluk dan" hoor ik Leo zegen als iedereen hun spullen inpakken. Ik sta op en doe het zelfde.

P. O. V Jack

"te vaak al ge Daan" zegt Hannah met een krakende stem waar ze dan achter snel een slok van haar drinken neemt. Ik zucht even vermoeid. We zitten nu al 1 uur lang te praten over wat we gaan doen voor volgende week. Het is namelijk winter vakantie. En wij hebben besloten om met de helen groep op vakantie te gaan. Wat dus niet zo slim was.

Het zal leuk zijn. Maar ik hat nooit verwacht dat het zo moeilijk zal zijn om een plek te vinden. Ik leg mijn ogen even op Amber. Ze kijkt naar haar kop coffee die ze stevig vast heeft. Haar ogen glinsteren en ene lichte glimlach zit te rusten op haar gezicht. Haar haar die rustig op haar schouders rusten. Haar donker bruine haar die perfect bij haar past. Haar wangen die lichtjes roos zijn en haar wimpers die alles gewoon afmaken. Hoe kan een mens met de meest gewoonste gezicht nog steeds je ziel afnemen. Snel word ik uit mijn dagdroom ge haalt als ik ineens een hand op mijn bovenbeen voel.

Ik schiet op en kijk naast me waar als ik dan Kelly zie die meet een glimlach aankijkt. Kelly. Die ene collega waar je dan samen mee zal zijn en er zelf nooit aan heb ge dacht. We zijn nu al een maand samen. Hoe erg ik het ook vind. Maar zelf vind ik haar niet leuk. Ze is Lief en all. Maar er valt geen gevoel voor haar bij me. Hoe hart ik eht ook probeer. Maar zelf zie ik de liefde van haar voor mij in haar ogen. Ik glimlach terug en hou haar hand vast. Ik kijk naar mijn kop coffee en neem er slok van.

Het moment dat je echt verliefd bent. Zal niemand het van je kunnen afpakken. Ik kijk van onder mijn wimpers terug naar Amber. Ze stopt een plukje van haar haar achter haar oor en kijkt Jerry aan. Ik wil haar. Ik wil haar zo graag. Maar hoe?

Ik knijp in de hand van Kelly. Hoe kan ik Amber smoor verliefd maken. Hoe kan ik iemand zo blind me zichtbaar maken. "ouw" hoor ik Kelly dan zegen" ik kijk haar weer aan en heb dan door dat ik zo haar hand zal breken. Ik stop met knijpen "sorry" fluister ik snel. Ze grinnikt even en haalt haar schouders op "geeft niet".

"ik.... En Amber" hoor ik dan Jerry zegen. Ik kijk op en zie hoe verbaast Amber is "ja, wij" zegt ze dan. Wacht wat?
Wat heb ik gemist? Jerry kijkt haar op een soort manier aan en grinnikt dan. "wacht, wat" zeg ik dan. Het klink meer jaloers dan ik eigenlijk bedoel. Of meer wil laten zien. Ik voel alle ogen op me zelfs Amber. "Jerry en Amber gaan de datum en plek boeken enzo, voor de uitstap" ik weet niet wat de uitstap is. Met licht open g evallen mond kijk ik in de war rond "kamperen" hoor ik dan Hannah zegen met een kraak stem. Ze begknt hevig te kugen met een hand op haar keel. Ik slik even "ohh Okey" zeg ik dan. Dan gaat de Bell.

Iedereen staat snel op en paken hun spullen. Ik sta op en doe snel mijn jas aan. Ik kijk ambers kant weer aan als ik ineens zie dat ze met Jerry zit te praten. Ze lacht om iets dat hij haar heeft vertelt en even bevriest ik. Een steek gaat door mijn hart. Jaloezie. Iets dat zo bitter en sterk is. Dat zelfs de mens er niets aan kan doen. "kom je nog" hoor ik dan Kelly zeggen. Ik schrik weer op en kijk haar aan "uuhm ja" ik doe snel mijn jas ana en pak mijn koffer.

Ik pak haar hand en stap zo de kamer uit met haar. Die twee achter laten. Waarom is dit nooit eerder ge beurt?
Waarom voel ik dit zelfs?
Hoe kan het zijn dat ik did voel?

Ik heb did boit eerder gevoelt. Maar nu ineens wel.

Waarom ben ik verliefd?

"is er iets?" vraagt Kelly dan. Ik kijk haar aan. Ik verstop alles met een glimlach "nee er is niets" zeg ik. We staan al bij haar auto "je lijkt diep in ge dachten" zegt ze. Ik ga voor haar staan en pak haar gezicht vast. "geen zorgen, er is niets" ik geef haar een snelle kus op de lippen en al snel verander haar bezorgde gezicht in een verliefde gezicht. Het is zo simpel om een mens te manipuleren. Kinderspel. Als je maar weet hoe je je zelf beschermt. Ze stapt haar auto in en zwaait me nog voor het laatst gedag voor dat ze weg rijd. Het moment dtavae weg is verdwijnt mijn glimlach naar een rust gezicht.

Ik stap naar mijn auto en stap in. Ik kijk even naar mijn stuur en knijp er in. Ik kijk naast me en herriner me de eerste keer dat ze naast me was hoe ze keek. Hoe ze praten. Hoe ze ruiten. Alles aan haar is hier nog. Ik kijk weer naar mijn stuur. Hoe kan ik haar verliefd maken. Een licht gevoel komt op me. Alsof er een steen van me af is ge haalt. Mijn ogen worden groot als het idee door mijn brein flitst.

"manipulatie"

/tea🍵/

PsychopathWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu