hoofdstuk 10

21 0 0
                                    

P.O.V Amber

ik kijk naar het schermpje van mijn gsm.een verwart uitdruking komt op mijn gezicht te voorschijn. "dat is raar" mompelt ik tegen me zelf. Ik druk op de nummer en druk dan de gsm tegen mijn oor. Ik hoor 5 keer gepiep tot dat ik het automaat hoor.

Ik haal mijn gsm van mijn oor en druk snel op het rode telefoontje om af te hangen. Misschien is ze nog aan het slapen. Ik stuur haar een sms.ik hep niets van Emma ge hoort sints zaterdag avond. De enige nummer die ik heb is van haar. Van Haruo heb ik niet en van Jack ook.Jack.

Herinneringen van die avond komen terug op en een rilling gaat over mijn rug. Waarom deet hij dat? Ik heb die dag me zelf 3 keer ge wasen en heb mijn kleren in de was ge gooit. Ik klink misschien heel erg overdreven enzo. Maar ik heb heel erg gelovend grootouders. En door alle verhalen en lessen ben ik nu iets strengen dan anderen. Mijn ouders waren gewoon.

Telkens als mijn moeder vroeg of ik een vriendje wil zij ik altijd nee want ik heb god al. Ze werd op een ge geven moment het bui en stopte met zo'n vragen te stellen.

Ik kijk op mijn gsm en zie dat ik nog een kwartier heb. Ik stop mijn gsm weg en stap naar het grote oude gebouw. Ik stap naar binnen en maak mijn weg naar de leraars kamer.

Ik kom er aan en klop op de deur. "ja" hoor ik iemand schreeuwen. Ik open de deur en glimlach. Ik stap de kamer blij binnen "goeden ochtend" zeg ik dan blij. Ik hoor een paar mensen terug antwoorden.ik stap naar een lege stoel en leg mijn spullen neer.

Ik wil net gaan zitten als ik ineens de stem van Jerry hoor. "hallo daar schoonheid" zegt hij en komt een soort van over me hangen. Ik grinnik even "hallo" zeg ik dan. "heb je al na ge dacht over wat ik zij" ik kijk hem vragend aan. "over wat?" hij lacht even. "iets gaan drinken" zegt hij dan.

Ik word ineens zenuwachtig. Ik wil hem niet pijn doen. Maar ik wil ook niet echt gaan. "niet echt" probeer ik dan. Ik zie hoe zijn wenkbrauwen omhoog gaan. "en waarom niet" zegt hij dan. "ik hat het druk dit weekend, ik zweer het je" zeg ik dan.

Hij gaat neer zitten "dan moet het wel waar zijn" zegt hij dan. Hij kijk me diep in de ogen aan met een lichte glimlach waar van je kan smelten.

Hij pakt ineens mijn kruisketing "heilige" zegt hij dan. Ik slik even. "je mag dan niet liegen" zegt hij. Ik lag even "je mag liegen als je iets goeds er mee gaat doen" zeg ik dan. Hij lacht even. "hallo daar" hoor ik dan een bekende stem zegen. Ik kijk op en zie Hannah staan. Ze kijkt Jerry aan en dan mij. "kom je?" vraagt ze dan. Ik kijk Jerry aan "ik spreek je nog" zeg ik dan. Hij knikt pijnlijk voordat ik weg stap en een schuldig gevoel kruipt mijn lichaam in.

We staan bij het Coffee apparaat waar Elsa al staat met een grote kom coffee. "hallo" zeg ik dan. Ze glimlach en begroet me terug "ik heb zo slecht ge slapen gisteren" zegt ze dan vermoeid. "hoe dan?" vraag ik en leun tegen de venster bank. Ze zucht "weet niet, ik had geen slaap maar ben nu dood aan het gaan" zegt ze en wrijft over de achterkant van haar nek. "heb je Jack ge zien?" vraagt ze dan nieuwschiereg aan Hannah. Hannah haalt haar schouders op "ik niet" zegt ze niets boeiend. "wie is Jack eigenlijk?" vraag ik dan. Net als Elsa iets wil zegen word ze verstoord door de deur die open gaat. Ik kijk naar die richting en mijn ogen worden groot als ik de bekende gezicht en lichaam zie. slik even een een soort paniek begroet me. Dit kan niet. Nee pleas nee. Ik kijk Hannah aan die Jack aan kijkt en kijkt Elsa weer aan die al in de hemel zit "daar is hij" zegt ze dan. Elsa reageert niet en kijkt hem gewoon bewondert aan. " iis hij Jack?" vraag ik. Hannah knikt. Hij stapt rustig naar binnen en even maken we oogcontact. Het enige wat ik hoor zijn zijn lederen schoenen die telkens contact maken met de Marvel grond. Ik voel een brok in mijn keel en probeer hem in te slinken. Hij kijkt weg van me maar stapt onze richting. Voor ik het weet staat hij al bij ons. "hallo dames" zegt hij dan. Die stem. Die diepe kalmerende stem die je rillingen geeft. Ik zie hoe Elsa zo wat weg smelt waardoor ik een glimlach los laat. Ik zie hoe hij een mok pakt en zijn koffee klaar maakt "o ja did is onze nieuwe collega" zegt Elsa en wijst naar mij. Hij kijkt mijn richting en laat een lichte glimlach los. Ik glimlach terug en hij steekt zijn hand uit. Ik pak zijn Hand. "Ik ben Jack" zegt hij dan. "Amber" zeg ik en schut zijn hand. Er gaat even een gedachten door mijn hoofd dat hij me heeft vergeten. Kan zijn. Misschien was hij wel dronken ofso. Even knijpt hij in mijn hand en zijn glimlach lijkt duister te worden. Zie ik dat alleen of is dat gewoon zo?

"ik heb je lang niet gezien" zegt hij dan. Ik bevries even. Hij kent me nog. Alles wat er was ge beurt was helder bij hem. Hij deed het niet omdat hij dronken was. Maar omdat hij het gewoon Wouw. Ik lach even zenuwachtig en laat voorzichtig zijn hand los die hij direct in zijn zak steekt. Ik zie hoe Hannah verbaast kijkt en Elsa met grote ogen die er zo wat uit gaan vliegen maar haar lippen die nogsteeds een glimlach proberen te vormen. "kennen jullie elkaar?" vraagt Hannah dan met een glimlach. Voor ik iets kan zegen doet hij het al. "ja, we zijn ooit een uit ge gaan" Elsa's ogen bevriezen en even zie ik de dood. Hannah's gezicht zegt veel meer dan een gevoel. Lachend, verbaast, awkward en tea spilll.

"w we zijn ooit met ze'n alle uit ge gaan" probeer ik dan. "en wie is allen?" zegt Elsa. "ik, hij en twee anderen" zeg ik dan. Jack knikt. "het was heel leuk" zegt hij met een glimlach en gaat met zijn hand door zijn haar. Ik lach zenuwachtig "j ja heele leuk" zeg ik dan. "hey Jack" hoor ik dan een andere stem zegen. Voor ik het weet komt Jarry er naast staan. Hij kijkt ons aan "hey Amber" ik glimlach "hey" zeg ik dan. Hij kijkt Hannah aan die hem met een I. Don't. Care gezicht kijkt en Elsa met een lief gezicht. "waarom was je erg gisteren niet?" vraagt Jerry die dan zijn handen in zijn zaken steekt. "ja waarom was je er niet?" zegt Elsa die haar haar helemaal beweegt en tegen de vensterbank leunt. "ik moest nog wat dingen doen enzo" zegt hij dan. Hij pakt zijn kop koffee en neemt er een grote slok van.

"oooo oké" zegt Jarry dan. "wel, dan zien we jullie nog eens" zegt Jerry die dan weg stapt met Jack. Elsa laat een luide uitblaas los. "je zij nooit dat je een Jack kende" zegt Elsa dan. "ik kende hem pas deze zaterdag" zeg ik dan. Elsa knikt. Ik zucht even. "hebben jullie ge kust?" vraagt ze dan. Mijn ogen worden groot en ik kijk haar aan. "natuurlijk niet" zeg ik dan. Elsa kijkt me diep aan. "ik vertrouw je"

WAAR IS EMMA MENSEN???!!!! :)))))

PsychopathWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu