『7』

5.5K 498 36
                                    

"Jom, aku hantarkan kau balik."kunci kereta dicapai lantas Jungkook membuka pintu dan ketawa kecil dalam diam.

"Balik ke rumah je kan? Aku malas nak singgah mana- mana since pakaian kau sekarang ni... ehem."

Raon tertunduk malu. Dia malu untuk bercakap tetapi harus juga diberitahu.

"S- saya tak ada rumah."

Jungkook memandang lama Raon.

"Kau nak bergurau ke?"

"M- Mana ada!"sebaik sahaja Raon bertegas bahawa dia adalah seorang gelandangan, Jungkook menepuk dahi.

Pening. Marah. Terasa seperti diperbodohkan.

"Then, kau nak tinggal di mana?"pertanyaan Jungkook membuatkan Raon tertunduk. Ya, dia masih lagi mempunyai ibu bapa tetapi mereka semua tinggal di Busan. Hanya dia yang berada di Seoul.

"Shit, damn it."carutan yang keluar daripada mulut Jungkook membuatkan Raon semakin bingung.

"Habis itu apa? Kau expect aku nak bagi kau tidur sini? Eh kau ni suka betullah tambah masalah aku. Nak tercabut otak aku! Argh!"perbuatan Jungkook yang mengusutkan rambutnya membuatkan Raon merenungnya lama.

Hot and sexy.

"Dah puas tenung? Tak nak ke ambil gambar aku buat letak bawah bantal? Boleh tenung setiap malam."

Raon mengetap bibir.

"Apa awak fikir saya tengah tengok awak ke-"

"Unfortunately, yes. Memang kau tengah tengok aku sebab aku ni hensem."

"Whatever."Raon menjulingkan matanya.

Pergelangan tangan Raon dipegang.

"Come, turun ke bawah dulu. Nanti aku nak suruh pembantu aku carikan pakaian yang sesuai untuk kau. Lepas itu, aku nak kau tinggal di apartment aku dulu. Kita still ada hutang."

•••••

"Hey, Kook."Park Jimin berjalan mendekati Jungkook yang baru sahaja menuruni tangga bersama Raon. Dia menyengetkan kepalanya untuk mengintai Raon yang kelihatan ketakutan.

"A- awak, dia tulah. D- dia yang..."sweatshirt berwarna ungu milik Jungkook ditarik kuat. Dia begitu takut sehinggakan hendak mengeluarkan suara pun tersekat- sekat di tekak.

"Violet, aku nak kau carikan pakaian yang sesuai untuk dia. Sakit mata je tengok dia pakai kemeja aku."jari telunjuk Jungkook ditundingkan ke arah Raon yang setia berdiri di belakangnya.

"Baik, Tuan Muda. Come miss."Violet segera membawa Raon pergi daripada situ.

Jimin bersiul nakal apabila melihat bentuk badan Raon disebabkan memakai oversized plain shirt. Kelihatan agak seksi dan menarik.

"Cantik and quite hotlah body dia. Patutlah kau tidur lewat semalam."

"Shut the fuck up, Park Jimin!"

Jimin mengangkat tangan tanda menyerah kalah.

"Okay- okay, busan boy!"

LG miliknya dikeluarkan lantas dibuka satu artikel di atas talian dan diserahkan kepada Jungkook.

"Baca tittle tu je, jangan baca isi dalam. Nanti kau mengamuk, terbalik dunia."

Berkerut dahi Jungkook membaca berita tersebut.

Pengerusi Jeon's WWH Holding ditangkap sedang berasmara bersama isterinya. Persoalan; sejak bilakah pengerusi yang digeruni ramai itu berkahwin?

-Gangleader『J.J.K』Where stories live. Discover now