P.A Mr.Dong

632 58 27
                                    

Sicheng sedang baring di atas katilnya. Akhirnya terubat juga rindu dia dengan Kun. Tiga tahun dia berpisah dengan Kun sebab Kun belajar di Itali.

"Dia dekat Itali, aku dekat Spain. Sape lagi hebat. Aku kan. Bhuahahaha. "Ujar Sicheng kepada dirinya. Dia memposisikan dirinya duduk. Matanya merenung keluar tingkap.

Kelihatan bulan penuh pada malam itu. Dia bingkas bangun dari katil dan menuju srcoll door. Dia merenung ke arah bulan yang sungguh cantik pada malam itu.

"Bulan ni mengingatkan aku pada Kun. Terutamanya senyuman Kun yang manis. "Ujar Sicheng.

"Sicheng... "Sicheng menoleh ke belakang. Kelihatan Encik Dong tercegat depan pintu. Sicheng mendekati ayahnya. "Ya papa? "

Encik Dong tersenyum memandang Sicheng. Dia mengusap rambut Sicheng. "Bolehkah kalau Kun jadi P.A kamu? "Tanya Encik Dong. Sicheng terkejut, tetapi hidung dia tidak berdarah.

"Boleh.. Apa salahnya. Lagipun aku tak suka P.A lama aku. Menjengkelkan. Dahlah selalu pakai pakaian ketat. Lepas tu tayang breast kat aku. Ingat seksi ke dia ada breast. Dongdong ade lapan breast pun tak cakap diri sendiri seksi"ujar Sicheng. Encik tertawa mendengar lawak Sicheng. Dia menggeleng kepala.

Ade ke patut dia samakan perempuan dengan anjing betina. "Sicheng..sicheng. Tak habis habis dengan lawak bodoh kamu. "Ujar Encik Dong. Sicheng tersenyum.

"Oklah kalau kamu terima dia sebagai P.A kamu. Nanti papa bagitau dia. K, goodnight sayang. "Encik Dong mencium dahi Sicheng. Sicheng merungut tetapi dia tetap memeluk Encik Dong.

"Goodnight papa. "Ujar Sicheng. Encik Dong pun keluar dari bilik Sicheng dan menuju bilik Kun. Dia mengetuk pintu terlebih dahulu.

"Shalom. "Ucap Encik Dong. Tidak sampai beberapa saat, pintu pun terbuka. "Oh, shalom papa. Kenapa papa Shalom Kun? "Tanya Kun.

Encik Dong tertawa. "Mana tahu, dah tiga tahun tinggal kat Itali. Siapa tahu kamu nak jadi paderi. Yelakan, kat Itali kan tempat untuk jadi paderi Katholik. "Ujar Encik Dong sambil tertawa.

"Ei... Papa ni... Tak adelah. "Ujar Kun.

"Ni papa nak bagitau berita gembira ni. "

"Ape dia papa? "

"Sicheng terima kamu menjadi P.A dia. "Ujar Encik Dong. Kun terdiam setelah mendengar kata kata Encik Dong. Kun tidak salah dengar kan.

Dia diterima jadi P.A Sicheng kan. Mamat miang tu. Kenapa harus dia?!??!

Tinggal dengan Sicheng dah buat dia separuh gila apa lagi sama kerja dengan dia. Ni jadi P.A dia pula?!??!?! Ape ni?!?!? Kun berbicara hebat dalam hati.

"Kamu suka tak? Macam tak suka je. "Ujar Encik Dong apabila dia sedar Kun tidak senyum. Lantas Kun tersenyum sambil mengangguk kepala.

"Baguslah. Dah, pergi tidur sekarang. Goodnight sayang. "Encik Dong mencium dahi Kun. Kun dengan senang hati menerima ciuman dari ayah angkatnya.

Setelah itu, Kun pun masuk ke dalam bilik. Dia menutup suis lampu dan menghempaskan dirinya di atas katil.

Mulalah dia membayangkan dirinya kena buli dengan Sicheng. Disuruh buat macam macam.

Haih...

Kalau dia tolak permintaan papa, nanti papa sedih. Dia tidak sanggup tengok papa dia sedih. Jadi dia kena korbankan kesenangan diri demi papanya.

Tiba tiba dia terdengar seseorang sedang menyanyi lagu Calum Scott. Lagunya seperti lagu You Are The Reason.

Terdengar juga bunyi petikan gitar dari bilik sebelah. Bilik sebelah ialah bilik Sicheng.

Ardere sicut drámatis [√]Where stories live. Discover now