Yiyang dan suaminya, Jin sedang menunggu kepulangan Xujin depan Neo Highschool. Mereka ingin menculik Xujin dan bawa Xujin kembali.
Mereka perlukan duit Xujin untuk membayar condominium mereka. Duit yang Xujin tinggalkan selama ini sudah habis digunakan.
Walaupun budak itu tidak berguna bagi mereka berdua tetapi duit ibu bapa Xujin yang mereka tinggalkan untuk Xujin sangat banyak. Maklumlah arwah orang tua Xujin merupakan ceo yanh terbesar di China.
"Tu dia dah keluar. "Ujar Jin apabila dia ternampak Xujin baru sahaja keluar dari kawasan sekolah bersama seorang kawan perempuannya.
"Kita tunggu yang lain balik dulu barulah culik dia. "Ujar Yiyang. Jin hanya mengangguk kepala. Tidak sampai beberapa minit, pelajar di Neo Highschool pun semakin berkurang. Kini tinggallah Xujin seorang sahaja di perhentian bas.
"Sekarang pergi culik dia"arah Yiyang, Jin mengangguk kepala lalu membuka pintu kereta. Dia pun keluar dari kereta dan mendekati Xujin. "Hi Xujin. "Xujin mendongak, matanya membulat apabila dia mengetahui Jin mendekatinya.
"Mari balik ikut uncle. "Ujar Jin, dia hendak menarik lengan Xujin tetapi Xujin menepis tanganya dengan kasar. "Tak nak! Nanti kau dera aku!!"Jin tersenyum sinis apabila Xujin berkata begitu. Dia tetapi menarik lengan Xujin.
"Mari balik. "Ujar Jin, Xujin memberontak hendak melepaskan lengannua dari pegangan dari Jin namun dia gagal kerana Jin lebih kuat dari Xujin. Air mata Xujin sudah membasahi pipinya.
Dia tidak mahu mimpi ngerinya menjadi nyata lagi. "TAK NAK! NANTI KAU NAK ROGOL AKU! "teriak Xujin, berharap ada orang mendengar jeritan dia. Nasib dia baik kerana Beomgyu datang.
Beomgyu menendang Jin dan membuatkan pegangan pada lengan Xujin terlepas. Jin menatap Beomgyu dengan tatapan tajam. "Kau siapa! "Marah Jin kerana Beomgyu menendang tulang rusuknya. Tangan Jin memegang bahagian tulang rusuknya.
"Aku bukan siapa siapa. Tapi aku tak suka bila kau paksa perempuan ikut kau. Kau ingat ni permainan video? "Jin menatap Beomgyu tajam, dia pun pergi meninggalkan Beomgyu dan Xujin.
Beomgyu menggeleng kepala, dia beralih memandang Xujin. "Kau ok? "Tanya Beomgyu. Xujin mendongak memandang Beomgyu, dengan perlahan dia mengangguk kepala.
"Siapa ambik kau balik? "Tanya Beomgyu, dia menarik lengan Xujin dengan lembut. Kelihatan lengan Xujin memerah. Dia meniup bahagian yang merah pada lengan Xujin berharap kemerahan itu pergi.
Xujin hanya terdiam melihat kegiatan Beomgyu, jauh di sudut hati dia cair dengan tindakan Beomgyu. Dia tidak pernah nampak side Beomgyu yang lembut macam ni. Selalunya dia nampak side Beomgyu yang nakal, suka kacau orang dan playboy.
"Nanti dia dah tak merah. "Ujar Beomgyu lalu tersenyum memandang Xujin. Dia mengusap lengan Xujin dengan lembut. Xujin menarik lengannya dari tangan Beomgyu. "Terima kasih. "Ujar Xujin, matanya terpandang kereta Sicheng.
"Aku balik dulu, sekali lagi terima kasih sebab selamatkan aku. "Ujar Xujin, dia pun berlalu pergi. Beomgyu hanya tersenyum memandang Xujin.
🌹
"Tak guna! "Sicheng menghentakkan tangannya yang berbentuk penumbuk di atas meja. Dia berasa geram apabila Xujin memberitahunya yang Jin dan Yiyang nak ambik dia balik.
Kun mengusap lengan Xujin dengan lembut, sesekali dia meniup lengan Xujin agar kemerahan itu hilang. Sicheng dapat tahu semua itu sebab Xujin bagitau.
"SICHENG!!! "mata Sicheng membulat, dia kenal suara tu. Lantas dia memandang ke arah itu. Dia menepuk dahinya.
"Kau buat apa sini Belle?! "Tanya Sicheng dengan nada annoying. "Papa kau suruh aku tinggal sini. Oh, hi "Belle menyapa Xujin, Xujin hanya tersenyum memandang Belle.
YOU ARE READING
Ardere sicut drámatis [√]
FanfictionKun merupakan anak angkat dalam keluarga Dong. Semasa kecil, Kun selalu kena buli dengan anak sulung keluarga Dong iaitu Dong Sicheng. Kun merasakan dirinya lemah setiap kali dia dibuli oleh Sicheng. Beberapa tahun kemudian, mereka membesar dan ma...