Dark past

304 29 26
                                    

Pagi itu, Sicheng sudah pun pergi ke America untuk urusan business. Tinggal Kun dan Xujin je di rumah. Tapi nasiblah Chenle dan Renjun sleep over di rumah mereka sementara Sicheng tak ada.

"Xujin, turun makan sayang. "Ujar Kun, dia berdiri depan pintu bilik Xujin. Gadis itu tidak menjawab. Itu membuatkan Kun mengetuk pintu bilik berkali kali hingga Xujin membuka pintu.

"Kau nak apa? "Tanya Xujin. Kun mendengus perlahan. "Aku nak Xujin pergi turun makan. Sekarang. "Ujar Kun dengan nada lembut. Xujin tersenyum sinis.

"Tengok muka kau dah buat aku tak ada selera nak makan. "Ujar Xujin lalu menutup pintu tetapi Kun menahan pintu daripada ditutup.

Itu membuatkan Xujin rasa marah. "AKU KATA TAK NAK TAK NAK LA. SUSAH SANGAT KER NAK FAHAM?!? "tengking Xujin. Kun memegang kedua dua bahu Xujin. "Dengar sini Xujin, aku tau kau tidak suka dengan kehadiran aku sebagai mama kau tapi kau kena makan sekarang. Sudahlah kau tu kurus. "Ujar Kun.

Xujin mendengus kasar, dia pun turun ke bawah untuk menikmati makan tengah hari. Kun tersenyum sinis. Nampaknya dia berjaya memaksa Xujin untuk makan.

Suasana di meja makan sungguh hening. Hanya bunyi sudu dan pinggan sahaja. Chenle yang perasan Xujin merenung Kun dengan tenungan tajam pun bertanya pada Renjun.

"Ge, kenapa dengan Xujin? "Bisik Chenle pada Renjun. Renjun menyuap nasinya sebelum memandang Xujin dan Kun secara bersilih. "Xujin masih tidak menganggap Kun ge sebagai mama dia. "Ujar Renjun.

Merasakan namanya dimention, Xujin menjeling ke arah Chenle. Chenle mencebik dan memutar bola mata sebelum memakan makanannya.

"Aku ingat apalah tadi. "Ujar Chenle. Dia meletakkan sudu di atas meja. "Aku dah kenyang. Terima kasih Kun ge. "Chenle bangun dari tempatnya dan membawa pinggannya.

"Tunggu dulu Chenle. "Langkah Chenle terhenti apabila Kun memanggilnya. Lantas Chenle memusingkan badannya untuk menghadap meja makan."ada apa ge? "

Kun memandang Xujin sekilas dengan senyuman sinis. "Biarkan pinggan kat atas meja, nanti Xujin tolong basuh. "Ujar Kun selamba. Mendengar namanya disebut, Xujin memberi Kun tatapab tajam.

Kun hanya memandangnya kosong. "Xujin kan anak yang baik, mesti tolong mama kan. Mama dah masak untuk kita tadi. "Ujar Kun. Xujin mengetatkan giginya. Dia mendengus kasar dan memakan makanannya.

Kun tersenyum sinis, dia memandang Chenle dan Renjun secara bersilih. Renjun dan Chenle menahan ketawa.

~
Xujin baru sahaja selesai mencuci pinggan mangkuk, dia mengelap tangannya pada kain buruk. Kakinya melangkah ke tangga tetapi langkahnya terhenti apabila Kun memanggil namanya.

'Dia nak apa lagi ni. 'Desia hati Xujin. Sudahlah dia rasa jijik dengan Kun. Dia nak hindari Kun, tetapi Kun asyik memanggilnya.

Xujin pun melangkah ke ofis Kun. Dia berdiri depan meja Kun. "Kau nak apa? "Tanya Xujin dingin. Kun mendongak, dia tersenyum sinis. "Tolong buatkan kopi untuk mama. "Ujar Kun. Xujin mengetatkan giginya.

"Kau! "Jari telunjuk ditunding pada wajah Kun. "Kalau nak mainkan aku, aku tak sudi nak bermain dengan kau. Dan jangan panggil diri kau tu mama pada aku. Kau tu lelaki, kenapa aku harus panggil kau mama. Jijik tahu tak! "Ujar Xujin, akhirnya dia meluahkan semua yang terpendam dalam hatinya.

Kun mengangkat alisnya, dia berdiri menghadap Xujin. "Kalau kau tidak selasa panggil aku mama, then call me baba because you already call Sicheng papa. I'm still your parent. "Ujar Kun. Xujin memberi tatapan tajam pada Kun, Kun tidak kalah juga memberu tatapan tajam padanya.

"You know what, i always wish for you to love me like you love your papa. Yeah, i know it hard for you because you are homophobic. But think about it, why me and your papa adopted you? "Ujar Kun, dia menatap anak mata Xujin. Xujin terdiam, dia cuba mencerna setiap ayat yang keluar dari bibir Kun.

Ardere sicut drámatis [√]Where stories live. Discover now