Bab 9

6 2 0
                                    

"Aaaargh!!!Stressnya aku!Tak sangka mamat penyangak tu Afgan!"bebel Lana sendirian di dalam biliknya.

Imbas kembali

"Ibu,sapa laki ni?!"soal Lana.

"Ni lah Afgan.Kekasih kamu yang kamu rindu sangat tu~"jawab Puan Ziana.

"Afgan???!"jerit Lana.

"Assalamualaikum."Hj Rosdi memberi salam sambil membuka pintu rumahnya.

"Waalaikumusalam"jawab mereka.

"Hasbullah..."ujar Hj Rosdi.

Tgku Hasbullah terus meluru ke arah Hj Rosdi dan memeluk Hj Rosdi dengan erat.

"Apa khabar,Di?"soal Tgku Hasbullah.

"Aku baik.Kau pon apa khabar?"soal Hj Rosdi.

"Aku baik."balas Tgku Hasbullah.

"Afgan mana?Dia tak datang sekali ka?"soal Hj Rosdi dengan gembiranya.

"Tu~Duk duduk tepi bini aku tu~"balas Tgku Hasbullah.

Afgan bersalaman dengan Hj Rosdi dan duduk semula di sebelah umminya.

"Di,aku ada benda sikit aku nak bincang dengan kau."ujar Tgku Hasbullah.

Tgku Hasbullah dan Haji Rosdi pergi ke perkarangan rumah untuk berbincang.

Selepas beberapa minit kemudian,mereka masuk semula ke dalam rumah dan duduk di sofa.

"Ayah dah berbincang dengan ayah Afgan.Kami memutuskan yang kamu berdua akan berkahwin pada bulan Oktober ni."ujar  Haji Rosdi.

"Apa?!"soal Lana dan Afgan serentak.

"Tapi..."ujar Lana.

"Tak ada tapi-tapi.Kamu berdua ada lagi tiga bulan ja.Sepanjang tiga bulan ni,ayah nak kamu berdua selesaikan segala persefahaman yang ada di antara kamu.Faham?!"ujar Hj Rosdi dengan tegas.

"Faham."bals Lana dan Afgan.

                                                                                                                                                                      Bersambung...

Penyatuan CintaWhere stories live. Discover now