Lana sekeluarga dan Afgan sekeluarga sedang menikmati sarapan bersama-sama.
"Lana,bila nak start kerja balik?"soal Hj Rosdi.
"Bila-bila pon boleh,abah."balas Lana.
"Ala..kamu ni,Di.Biarlah depa nak spend time together-gether dulu.."ujar Tgku Hasbullah.
"Haah la,bang.Baru seminggu depa kahwin."sokong Puan Ziana pula.
"Ai,seminggu pon tak cukup lagi?"soal Hj Rosdi.
"Alah biasa la tu..."balas Tgku Huzaida.
"Abah,walid,umi,ibu,boleh tak Afgan nak bawak Lana duduk ngan Afgan kat rumah sewa Afgan?"soal Afgan.
"Hmm.Abah okay ja.."balas Hj Rosdi.
"Kalau abah okay,ibu pon okay."balas Puan Ziana.
"Bawak lah.Bini kamu kan..."sokong Tgku Hasbullah pula.
"Ummi pon tak kisah."sokong Tgku Huzaida.
###
2 hari kemudian...
"Sayang,jom.Nak gerak dah ni."ujar Afgan.
"Sekejap.Abang dah masukkan beg dalam bonet ka?"soal Lana sambil berjalan ke kereta.
"Dah siap,sayangku."balas Afgan.
Mereka masuk ke dalam kereta sambil tersenyum lebar.Selepas beberapa minit,mereka sampai di rumah sewa Afgan.Afgan memakir keretanya.
"Ha,dah sampai.Rumahku syurgaku."ujar Afgan sambil turun dari keretanya.
"Cantik jugak rumah,abang."puji Lana.
Mereka masuk sambil membawa beg.
"Sayang,abang lapar lah.Tolong masak kat abang."pujuk Afgan.
"Beg ni?"soal Lana.
"Nanti abang angkatlah.Barang semua ada."balas Afgan.
"Oklah."balas Lana.
Semasa Lana sedang masak di dapur.Afgan datang menghampiri Lana senyap-senyap lalu memeluk Lana dari belakang.
"Ouh mak kau terkejut!"latah Lana.
Lana melihat muka Afgan.
"Abang!Terkejutlah.Nasib baik tak terpotong jari."marah Lana.
"Ala..kalau luka nanti abang ubatkan..."balas Afgan dalam suara yang lembut.
"Ishh,abang ni.Dah lah tepi.Orang nak masak lah.Tadi dia yang gaduh lapar."balas Lana.
"Ala...sekejaplah.Bukan selalu boleh buat macam ni...Dah lama abang teringin nak buat ni."
Lana hanya membiarkan Afgan memeluknya.
Bersambung...
YOU ARE READING
Penyatuan Cinta
RomanceMengisahkan tentang Nur Amira Elana binti Haji Rosdi yang terpisah dengan kekasih hatinya iaitu Tgku Afgan bin Tgku Hasbullah.Selepas berpisah selama 10 tahun,dapatkah Lana mencapai impiannya untuk berkahwin dengan Tgku Afgan. Tolong vote and follow...