2 bulan kemudian...
"Assalamualaikum"ujar Afgan.
"Waalaikumusalam."jawab Fakhriz sambil membuka pintu.
"Abang,apa khabar?Lama tak jumpa..."soal Afgan.
"Khabar baik.Kau dah makin hensem lah sekarang."puji Fakhriz.
"Abang pon apa kurangnya.dah berumur pon hensem lagi."balas Afgan.
"Kau ni ada-ada ja lah"balas Fakhriz sambil tersenyum.
"Abang sibuk ka?"soal Afgan.
"Ya lah.Semenjak dua menjak ni ada masalah asyik timbul kat syarikat.Ni pon baru dapat cuti."jawab Fakhriz.
"Kau datang sini cari Lana ka?Lana ada kat bilik dia.Nak aku panggil?"soal Fakhriz.
"Eh,takpalah.Abang mesti letih.Biar saya yang panggil dia sendiri."jawab Afgan.
Afgan menaiki tangga untuk ke bilik Lana.Selepas itu,Afgan mengetuk pintu bilik Lana dan Lana membuka pintu.Lana tidak perasan bahawa dia tidak memakai tudung semasa itu.Afgan hanya tergamam melihat kecantikan Lana ketika tidak memakai tudung.
"Nak apa?"soal Lana sambil menonyoh-nonyoh matanya.
"Lana~"balas Afgan dengan suaranya yang lembut.
"Macam kenallah suara ni...ni bukannya suara--Afgan!"bisik Lana dalm hati.
Lana terus menutup pintu dan menyarung tudung makcik endonnya.Selepas itu,dia membuka semula pintu.
"Nak apa?"soal Lana dalam suara yang perlahan.
"Nak kau."balas Afgan.
"Nak apa???"soal Lana sekali lagi.
"Eh...bukan,bukan,bukan.Maksud aku nak kau pergi siap aku nak bawak kau keluar."jawab Afgan dengan perasaan nervous.
"Oh.Ok.Tunggu kejap."balas Lana.
Lana terus menutup pintu.Dia menutup mukanya kerana malu.Dia merasa hatinya berdegup sangat laju.
"Wow!Cantiknya dia kalau tak pakai tudung~Aku tekad,aku nak kahwin jugak dengan dia."bisik Afgan sambil menggengam tangannya.
Selepas beberapa minit,Lana turun ke bawah.
"Afgan,jom."ajak Lana.
"Eh,apa panggil macam tu kat tunang sendiri?"ujar Fakhriz.
"Habistu nak panggil apa?"soal Lana.
"Eh,ingat sikit.Korang tu nak kahwin lagi 1 bulan ja lagi.Lana panggillah abang kat Afgan.Afgan pon panggillah sayang kat Lana.Kan sweet~"balas abangnya.
"Humph!Abang kalau dalam hal-hal macam ni dia no.1.Tapi kalau dalam hal bercinta,dia no.1 jugak tapi dari bawah."cebik Lana.
"Abang,kami pergi dululah ya?Assalamualaikum."ujar Afgan sambil membuka pintu untuk Lana.
Afgan memakai kasutnya dengan pantas dan membuka pintu kereta di bahagian tetamu di tepi tempat driver. Lana hanya melayan sahaja perangai Afgan itu.
Bersambung...
YOU ARE READING
Penyatuan Cinta
RomanceMengisahkan tentang Nur Amira Elana binti Haji Rosdi yang terpisah dengan kekasih hatinya iaitu Tgku Afgan bin Tgku Hasbullah.Selepas berpisah selama 10 tahun,dapatkah Lana mencapai impiannya untuk berkahwin dengan Tgku Afgan. Tolong vote and follow...