Aimey bangun nak satu tamparan yang kuat singgah dipeha aku... Aku terus bangun lalu mengambil tuala dipintu... Langkah aku mati apabila melihat ibu jatuh dari kerusi roda...
Allah hanya itu yang terkeluar dari mulutku....
Aku mengangkat ibu lalu meletakkan atas kerusi roda...
Dah dah pergi mana tegur ibu lalu bergerak ke arah dapur... Aku mengesap airmata aku lalu menuju ke arah bilik mandi yang sudah uzur...
Selesai mandi aku menunaikam solat subuh... Baru sahaja hendak melangkah ke dapur aku terasa ada benda yang terjadi....
Ibu" aku terus menuju ke arah ibu apabila melihat ibu bersusah payah untuk mengambil jap air...
Biar mi yang ambil... Aku mengambilnya lalu meletakkan atas lantai...
Selesai makan bersama ibu aku terus bersiap siap untuk ke sekolah...
Mi dah pergi sekolah ke?? Tanya ibu dari belakang lalu menghulurkan satu plastik berat yang mengandungi selipar jepun...
Haah bu dah nk pergi dah.. Aku hanya tersenyum ke arah ibu lalu bersalam dengan nya...
Aku mengalah beg yang hampir koyak lalu mengambil plastik beras.... Sesudah bersalam aku terus memakai selipar jepun untuk ke sekolah...
Nak gi sekolah baik baik jerit ibu dari arah dalam..
Ye ibu aku terus berjalan kaki....
Sampai sahaja di sekolah aku bersalam dengan cikgu midah ternyata cikgu itu sangat tekejut melihat diri aku...
Kamu dari from1 pakai selipar jepun... Ibu kamu tak beli kasut sekolah ke balas cikgu midah masih melihat aku...
Aku hanya tersenyum lalu masuk ke kawasan sekolah....
Baru sahaja aku hendak meletakkan beg di kerusi... Ada sekumpulan lelaki menolak kerusi aku lalu...
Bummm?
Aduh sakitnya aku mengosok punggung ku yang sakit....
Hahahaahahaha serentak dengan itu semua pelajar hanya gelak... Ada yang mengejek ada yang semakin lama semakin kuat gelak...
Setitis demi setitis air mata ku jatuh namun aku hanya sabar.... Ibu pernah berpesan...
Na ingat orang yang sabar ni pahala dia banyak... Jangan sesekali balas dengan kata-kata yang tak baik... Ingat apa apa pun yang terjadi nak kena sabar dan teruskan berdoa... Doa yang baik baik untuk mereka...
Woii" jerkah seorang budak lelaki dari belakang
Aku hanya mendiam kan diri lalu melabuhkan punggung dikerusi...
Sikit sikit nak menangis.. Mak bapok kau tak beli ke kat kau kasut ...
Hahahahaha bergemar dengan suara pelajar yang gelak...
Kesian kau...
Semakin lama semakin kuat gelak sehinggal airmata ku tidak berhenti mengalir...
Ya allah kuatkan aku desis hatiku lalu membuka buku namun....
Hahahahahahaha...
Ternyata buku nota aku sudah dikoyak oleh seorang pelajar.....
Kesian kedengaran suara seorang mengejek dari belakang lalu menarik tangan tudung aku...
Bu sa... Sakit..aku cuba untuk menepis namun semakin kuat syikin menarik tudungku...
Arr... Sakitt.. Semakin lama air kolam mata ku pecah akibat menahan sakit...
Hahahahaha masing masing hanya gelak tiada seorang pun yang menolong aku.. Aku hanya memandang mereka dengan wajah sedih...
Padam muka kau... Kata syikin lalu meludah ke arah muka aku...
Sakit....aku cuba mengesap airmata ku namun satu tangan memegang tangan ku dengan erat...
Bodo" tengking pengawas sekolah lalu menolak ku dengan kuat sehinggal kepala ku tekena hujung bucu meja....
Ya allah sakit " aku mengosok kepala ku yang tekena hujung... Satu cecair kelihatan di atas tudung ku....
Nak mampus dah ke" kedengaran suara ketua kelas melangkah ke arah aku lalu menarik tudung aku semakin kuat...
Arhh sakit.... Aku cuba untuk bangun kepalaku pening lalu rebah di atas badan ketua kelas
Woii adam panggil fizi dari arah jauh...
Adam agar terkejut lalu mengangkat tubuh aku namun... Kepala ku semakin sakit ....
Sak... Sakit aku memegang kepala ku yang sakit...
Woii bangun" jerkah adam.. Dia cuba untuk bangun namun tubuh menghalang pergerakan dia..aku cuba bangun namun tubuhku semakin tidak bermaya lalu menyemban muka ke arah dada dia....
Bersambung!!
YOU ARE READING
Selipar jepun
Non-Fictionnovel ni memisahkan tentang seorang gadis yang bernama aimiey... seorang gadis yang miskin manakala ibu nya lumpuh... demi mencari rezeki dia hanya menjual selipar jepun untuk menangung kehidupannya... namun semua nya berubah apabila ibunya meningga...