#5

78 6 0
                                    

Selepas kejadian dimakmal aku tidak hadir ke sekolah hampir dua minggu alasan yang selalu aku guna ialah sakit..ibu cuba ajak aku ke klinik namun aku tidak mempunyai duit... Ibu sudah jemu suruh aku ke sekolah malah aku masih lagi memberi alasan untuk ke pasar menjual selipar jepun...

Aku mengucap alhamdulillah atas rezeki yang diberikan oleh allah...aku berjalan kaki untuk balik ke rumah... sepanjang penjalanan aku balik hanya berjalan kaki aku hanya tersenyum ke arah makcik yang sedang menbawang pasal ibu aku...aku begitu terasa apa yang diucap oleh bini pak mat namun aku hanya mampu bersabar...

Aku juga terkilan kenapa semua penduduk kampung tidak suka kepada kami sekeluarga...Sampai sahaja separuh jalan aku behenti dikedai yang teletak ditepi jalan aku melangkah besar lalu masuk ke dalam kedai... Selesai membeli sebotal air mineral aku terus keluar... Namun pengerakkan aku behenti apabila melihat geng riyka menuju ke arah aku dengan wajah senis
Dia berdiri betul-betul dihadapan aku lalu memegang kuat tangan aku dan menolak aku dengan kuat...

Tempat agak tersembunyi dengan perlahan aku cuba bangun...

Kau nak apa!! Jerkah aku lalu menuju ke arah kedai namun tangan aku dipegang kuat....

Kalau kau berani lapor kat cikgu aku tak teragak agak nak belasah kau...

Paham tengking anis lalu memandang ke arah aku...

Asal kau diam ! pekak ke ? Bidas riyka lalu merampas air mineral ..dengan selamba dia minum sampai habis ...

Ambil kau dia mencampak botol mineral kosong tepat tept mengena hidung aku...

Aduhh aku gosok hidung dan terus berlari laju....

Selipar jepunWhere stories live. Discover now