#7

96 7 0
                                    

Pergerakan aku serta merta mati apabila melihat rumah terbakar...api merebak dengan cepat....dengan langkah yang besar aku terus menuju ke dalam rumah namun pengerlangan tangan aku ditarik dan ditolok dengan kuat...seorang anggota bomba memandang tepat ke arah aku dengan wajah marah...

Ibuuuu !!! Jeritan aku bergitu kuat baru sahaja aku hendak melangkah ternyata tangan aku dipegang kuat.... Api semakin merebak dengan cepat ..dengan tenaga yang ada aku terus menepis tangan cikna dan terus masuk ke dalam rumah dengan muka yang basah...

Hik...hik ibu mana!! disekeliling aku dipenuhi dengan api....dengan asap yang banyak aku berjalan perlahan lahan lalu menuju ke arah....ternyata ibu terbaring lemah diatas lantai.....ibuuuuuuu suara aku semakin kuat....sakit didada semakin sakit darah semakin banyak yang kuat..dengan badan yang lemah aku mengangkat ibu terus cari jalan rumah... Namun api semakin merebak sehinggal pintu terbakar....

Aku melihat 4 anggota bomba menuju ke arah aku lalu mengangkat.... Berjaya sahaja keluar aku rebah ke atas tanah...anggota bomba hanya memandang ke arah aku....

Ibuuu!!! Aku bergerak ke arah ibu

Ibu bangun bangun namun tiada respon...

Ibuuu aku menepuk muka ibu namun ibu tidak bergerak .... Darah yang mengalir menbasahi baju ibu....

Ibuuu bangun aku menjerit sekuat kuatnya namun tiada satu pun bunyi yang keluar dari mulut ibu..

Hikk..hik ibu jangan tinggalkan emiy....

Ibu....kenapa!!! Hik hik tangisan ku semakin menjadi jadi aku peluk erat erat tubuh ibu lalu

Ibuuu jeritan aku yang begitu kuat hanya dibiarkan sahaja.....

Ibuuuuuu semakin lama semakin perlahan suara aku...

Dengan lemah aku mengesap darah dihidung lalu memeluk ibu dengan kuat....

Hikk... Hik ibu kenapa tinggalkan emiyyy....

Hik...hik...hikk hanya tangisan sahaja yang kedengaran suara yang berdiri disekeliling aku hanya memerhati sahaja....

Hik...hik ibu bangun aku menepuk perlahan lahan pipi ibu namun tidak bergerak....

Ibuuu bangun..please aku bangun disaat seorang anggota bomba menarik tangan aku...Dengan lemah aku hanya berdiri disebelah dia...

Aku melihat ibu terbaring diatas tanah dengan baju yang basah dan dipenuhi dengan darah...

Hik...hik ibu...hik ibu semakin lama tangisan semakin menjadi.... Aku melihat anggota bomba mengangkat ibu dan menarik tangan aku ke arah van berwarna putih...

Aku hanya mengikut dan melihat ibu terbaring diatas kain berwarna merah....

Aku memeluk ibu seerat-eratnya...tangisan ku semakin lama semakin perlahan penglihatan ku semakin kabur hanya airmata dengan darah sahaja yang mengalir dengan laju... Aku hanya membiarkn dan memeluk ibu dengan erat..makin lama penglihatan ku semakin kabur sehinggal aku terus tertido disebelah ibu sambil memeluk......




Selipar jepunWhere stories live. Discover now