Tak tertelan air liur hauriyah memandang siapa yg berdiri di pintu rumahnya..mama??ni mesti pasal isytaha...kalau tak apa yg merasuk badan mama tba2 tunggu hauriyah pulang???Hauriyah mengumpul segala kekuatannya..berdoa dlam hati agar tdak ada apa2 yg berlaku..baru shaja dia nak masuk dalam rumahnya datin syimah pantas menghalang hauriyah dengan pandangan bak harimau yang tinggal nak bham mangsanya..
"Berapa kali aku nak cakap jangan cuba nak ganggi amiz..kau tak reti bahsa ke??!!"tengking datin syimah..
Dah agak dah..isytaha takkan biarkan dia hidup tenang..hauriyah menggeleng laju.
"Mak,hauriyah..."kata2nya terputus saat datin syimah menepis tngannya yg cuba memegang tangan mamanya..hauriyah cuba beristighfar dalam hati..
"Siapa mak kau??!!aku takde anak teruk macam kau..kau simbah air dalam muka isytaha..aku pun tak pernah buat dia mcm tu.."bergema suara datin di rumah banglo tersebut..hauriyah sudah menahan air matanya..benci sgt ke mama kpdnya??smpaikan tak pernah nak dengar penjelasannya..hauriyah tunduk..
"Aku tak nak hadap dah muka kau kat sini!!berambus kau!!barang2 kau semua dah kat luar pagar rumah..makin lama makin naik kepala kau kat sini!!"datin syimah menolak jauh badan hauriyah..terbejol mata hauriyah mendengar kata2 mamanya..Astaghfirullah.. Sampai tahap macam ni sekali balsn untuknya..hauriyah mula menitiskan air matanya..dia pasrah..kalau ni yg terbaik untuk isytaha,dia rela...sblm prgi hauriyah sempat mnyalam mamanya..dengan trpaksa datin mnghulurkan tangannya..
"Mak,maafakan hauriyah kalau hauriyah banyak buay salah..hauriyah yakin hauriyah anak mama..mcm mna sekalipun mama buat kat hauriyah,hauriyah tak kisah..satu je hauriyah nak,doakan untuk hauriyah..cukuplah hauriyah dapat redha mama..klaw mama nak hauriyah pergi,hauriyah ikut je kalau tu buat mama tenang..assalamualaikum.."
Tanpa menunggu lama,hauriyah mengorak langkah lemah..harapkan mamanya nak bals ucapannya,memang kempunanlah..datin syimah langsung tidak memandang hauriyah..langsung tidak terkesan dengan kata2 hauriyah..dijeling hauriyah yang baru keluar dari pagar lalu melangkah masuk dlam rumah usia menutup pintu..
*please support me..dont forget to vote..this is first time i'm make a story..
YOU ARE READING
dusta terindah
RastgelePasti bestkan kalau ada kembar??smua msalah pasti di kongsi.. Tapi bagi amirah hauriyah jannah..ia sebuah ujian yang sangat berat..mak kandungnya boleh di listkan dalam mak tiri sejak ayanhya meninggal dalam kemalangan jalan raya.. Hadir pula jejaka...