Isytaha menjeling hauriyah yang baru masuk dalam kampus..benci sangat dia melihat senyuman yang terukir di bibir hauriyah..Dengan sebuah niat jahat,isytaha berpura-pura menuju ke arah hauriyah...
"Auch.!!!aduhh hauriyah..safiah pnts duduk mncangkung di depan hauriyah..isytaha mula dgn lakonannya..
"Hauriyah,akak mnta maaf..akak..."
Belum sempat isytaha menghabiskan kata2 nya sebuah tamparan dihadiahkan di pipinya..safiah sudah tdak dpt bndung prsaannya..jika dibiarkan,smpai bila2 hauriyah trmakan umpan isytaha..isytaha memandang wajah mendung safiah..
"Kau perempuan memang tak habis2 nak kacau hidup dia..kau ingat aku tak tahu ke kau sengaja buat mcm tu..dari masuk kat sini aku perhati kau!!aku...."
"Safiah,dahlah tu..dia dah mnta maaf"potong hauriyah..isytaha mnjeling hauriyah lalu mnepis tangan hauriyah yg cba memujuknya lants brdiri..hauriyah dan safiah mendongak..dengan persaan yang tidak puas hati safiah berdiri mencengkam lehr baju isytaha shinggakan isytaha tidak mampu melawannya..safiah tidak kisah orang pandang ke tak..lantaklah..yg pnting dia nak sattle msalah shbatnya hari ni jgk..safiah tidak mmpdulikan hauryah yg memegang kakinya..isytaha tdak boleh diberi muka...
"Ingat eh..jangan sentuh hauriyah lagi..aku bagi kau amaran..sekali lagi aku nampak kau sakitkan hauriyah termasuk konco2 kau!!!"
Sempat safiah mengalihkan pandangan ke arah kwan2 isytaha..mereka tunduk..bukan mereka tidak kenal dgn prngai singa safiah..satu u knal..dia mngalihkan pndangan ke arah isytaha.."Jangan ingat kau hidup aman..aku takkan maafkan kau klw apa2 jadi dengan hauriyah..kli ni aku lpaskan kau sbb adik kau yg kw sayang sangat ni dah merayu untuk kau...."
Usai mnghabiskan kata2 nya,safiah menolak kasar badan isytaha membuatkan isytaha hilang keseimbangan..amiz yang baru masuk pantas menyambut isytaha..mlihat wajah sdih isytaha amiz memandang safiah yg mmbantu hauriyah berdiri..tiba2 isytaha menangis mmbuatkan satu kmpus mereka heboh...amiz hnya layan isytaha yang memeluknya..melihat adegan tu hati hauriyah bagai disiat-siat.."Apa kau buat ni safiah???"kedengaran keras suara amiz..safiah memandang tajam wajah amiz..ya,memang semua org takut dgn anak dato tu..tapi bagi dia kebnaran lbih pnting..langsung dia tidak gerun dgn wajah amiz yg sdh merah...
"Kau mnta story dgn kekasih hati kesayangan kau tu and aku mohon jangan tanya apa2 kat hauriyah..aku bagi tau kau hauriyah ni bodoh sgt sbb maafkan fake sister dia ni...aku nak nasihatkan dua burung mrpati ni kat dpan aku,jauhkan diri dari hauriyh.."usai mnghabiskan kata2 nya dia mnarik tgn hauriyah kluar..psti adegan ni jadi motif hngat di u nya tapi apa dia kisah..this is her life...amiz yg trmngu mangu pnts mleraikn plukan isytha lalu prgi...isytah yg mrskn dirinya diperhati mula merasa malu..cpat2 dia mlngkah prgi dngan prsaan geram..
YOU ARE READING
dusta terindah
RandomPasti bestkan kalau ada kembar??smua msalah pasti di kongsi.. Tapi bagi amirah hauriyah jannah..ia sebuah ujian yang sangat berat..mak kandungnya boleh di listkan dalam mak tiri sejak ayanhya meninggal dalam kemalangan jalan raya.. Hadir pula jejaka...