Hauriyah dan Safiyah keluar dari butik Safiah...Dalam masa yang sama Hauriyah terlanggar seorang lelaki yang sedang lalu di hadapan butik Safiah...
"Ya allah,yah...kau tak pape???"soal Safiah lalu membantu Hauriyah yang sdh terduduk di lantai..
"Cik,maaf...aku tak nampak..."lelaki tersebut pantas memegang tngan kanan Hauriyah namun pantas Hauriyah menepis dengan lembut...usai berdiri,Hauriyah mengibar-ngibar kan blausenya...nasib baik jubin..kalau tak,habis kotor blaus putih tu....
"Takpe...aku..."
Memandang lelaki tersebut,kata2 Hauriyah terhenti..secalit senyuman diukir di hujung bibirnya...
"Adam???"
"Hauriyah???"
Serentak mereka mnyebut nama antara satu sama lain...Safiyah???ape lagi...kepalnya trpaksa ulang alik
,hauriyah,adam,hauriyah,adam...
"Lah...kat sini rupanya kau...aku ingatkan masih kat London...so,how???"
Soalan lelaki yang bergelar adam tersebut jelas mengukir snyuman tenang di wajah Hauriyah..Safiyah tumpang gembira...selama 27 tahun menderita,barulah kali ini dia melihat snyuman tenang di wajah sahabatnya...
"Ermm..xdelah best sgt...flight aku baru jgk semalam so smpai kat sini waktu subuhlah...lepas singgah kay masjid,aku.....oohh..lupa..Astaghfirullah... Adam,ni kawan aku...Safiah.."
Hauriyah yang sedar kelalaiannya lantas mengepit tangan Safiyah...Adam memandang wanita yang dimaksudkan Hauriyah...
"Hensem jugak mamat ni...tinggi...putih..gaya ala2 korea...mata memang idaman aku...mulut,mungil..comel...Dari pakaian pun sudah tau ni mesti kerja2 bisnes ni..."sempat Safiyah describe adam dalam hatinya sebelum tersedar dek Hauriyah yang mengejutkannya...
"Menung ape tu???"soal Hauriyah sedar yang fikiran Safiyah bukan lagi bersama mereka...laju safiyah menggeleng....
"Ermm Hauriyah,aku nak jalan dulu...client aku dah tunggu kat office tu...nanti kita sembang"
Adam mula meminta diri...hpnya dari tadi x boleh duduk diam..baru nak bual dengan bidada......ops...terlanjur😅😅😅
Hauriyah mengangguk...
"Okaylah...kau pun sibuk dah..bukan macam dulu..."balas hauriyah..
Safiyah menaikkkan keningnya apabila mndengar prkataan macam dulu...Nampaknya Hauriyah dah kenal lama ngan adam...xde pun Hauriyah story kat dia...eh safiyah,sedarlah..ni privacy Hauriyah...monolog hati kecil Safiyah...
"Assalamualaikum"ucap adam lalu senyum sebelum pergi...
"Waalaikum....sa..l..lamm..."jawab Safiyah sambil matanya melirik pemergian adam...jantungnya hampir gugur melihat senyuman adam...memang idaman para gadis...
Hauriyah tersenyum geli melihat wajah Safiyah...x habis2 mngelamun...hmm.seganas ganas safiyah,kalau dah ade raja di hati,ganas tu bak debu yg berterbangan....shuuuu.shuuu...
Siapa Adam???dan apa hubungan dia dengan Hauriyah???
Kalau nak tahu,votelah dulu...maybe akak lmbat update cause of SPM PROJECT...bnyak sgt bnda nak buat..kalau ada masa,inshaallah sis kluarkan crita baru yang brtajuk,PUJAAN HATI DINDA...Nantikan....😘😘😘
YOU ARE READING
dusta terindah
RandomPasti bestkan kalau ada kembar??smua msalah pasti di kongsi.. Tapi bagi amirah hauriyah jannah..ia sebuah ujian yang sangat berat..mak kandungnya boleh di listkan dalam mak tiri sejak ayanhya meninggal dalam kemalangan jalan raya.. Hadir pula jejaka...