Bab 6

1 0 0
                                    

Safiah dan hauriyah yang baru melangkah masuk dalam kampusnya dihalang oleh amiz...Tajam mata amiz memandang hauriyah membuatkan hauriyah tidak selesa dengan mata2 yang memandang mereka..amiz memandang safiah seakan memberi isyarat untuk memberi mereka ruangan untuk berbual..safiah yang faham dengan isyarat tersebut memandang sahabatnya..

"Yah,aku blah dulu..aku tunggu kau kat sana..aku rasa kau perlu bincang baik2 dgn amiz"pinta safiah lalu pergi tanpa menunggu bicara hauriyah..pantas amiz menarik hauriyah pergi..

                  *      *      *      *

Amiz melepaskan tangan hauriyah setelah tiba di taman yg sudah kosong dgn klibat para pnuntut u..
Dipusingkan badannya menghadap hauriyah..hauriyah memandang sayu wajah amiz..teringat pesan mamanya..klw isytaha nampak,nyah dia dibuat mamanya..

"Hauriyah,i'm so sorry about all that happened..aku..."

"Dari mana kau tau semua ni.."potong hauriyah yang agak terkejut dgn kata2 amiz..dia langsung tidak menceritakan kepada orang lain kecuali safiah...

"Safiah..dia dah ceritakan semua pasal kau..mak kau sendiri bencikan kau..kau d halau dari rumah sebab aku..aku.."

Kata2 amiz terputus sebaik sahaja lima jari hauriyah ditegakkan di depan muka amiz isyarat untuk amiz berhenti bersuara..hauriyah memandang amiz lalu tunduk..

"Enough..ini hidup aku..aku tak perlu simpati dari sesiapa..and aku harap kau lupakan semua pasal aku..isytaha dengan kau akan tunang hujung bulan ni..i'm proud of you.."

Usai meluahkan segalanya,hauriyah pergi..dia harus berperang dengan perasaannya terhadap amiz..lelaki tu bukan ditakdirkan untuknya..sungguh,andai hatinya bisa berkata pasti ia akan berkata sendiri dengan amiz

Aku sayangkan kau,amiz😢😢😢

dusta terindahWhere stories live. Discover now