Amiz ke arah Safiah..
"Mana Hauriyah,Safiyah???"soalnya dengan raut wajah yang keliru..Mendengar soalan Amiz,Safiyah tersenyum sinis..
"Tak payah cari dia,Amiz..smunya dah berakhir..mnyesal aku bagi tau kau tntang smua pasal Hauriyah..Mana kau pergi amiz masa mama dia serang dia kelmarin..Lepas korang buat dia mcm xde maruah,baru korang nak cari dia..dahlah!!dia dh stop dari u ni..korang pn please stop cari dia..isytaha,kau nak sangat kan dngan amiz..kau nak tahu tam siapa sbnarnya yg papa diorang nak kau kahwin,amiz??dia hauriyah,amiz yg sudi gntikan drinya dngan isytaha sbb apa??sbb bagi Hauriyah,dia syangkan kakak dia..sgt2 smpai dia x sedar tu satu dusta buat diri dia..!!"kata safiah dalam sedu-sedannya..hatinya remuk tringatkan pengorbanan Hauriyah..Isytha dan amiz hnya memndang langkah pemergian Safiah dengan pnuh tanda tanya..
10 tahun kemudian...
Safiah cepat2 keluar dari rumahnya setelah mendapat panggilan dari pekerjanya..ada customer katanya..dia brjaya mnubuhkan sbuah butik top3 trlaris di malaysia..
Safiah masuk dalam butiknya..mlihat seorang wanita yg duduk di ruangan pelanggan sambil tunduk mmbaca majalah,tergesa gesa Safiah mlngkah ke aranya..sbgai seorang pmilik butik,dia harus mmpunyai etika dsiplin yang bagus..MENEPATI MASA..
Safiah duduk di hadapan wanita tersebut..."maafkan aku...jalan jem tadi.."...tanpa memandang wanita tersebut,Safiah sibuk mencari buku notanya di dalam beg smbil mulutnya berbicara dengan wanita trsebut...
"Sibuk sgt ke,sampai kau dah lupakan aku,Safiah???"
Mendengar tutur bicara wanita yang berada di hadapannya itu membuatkan pergerakannya terhenti...Seakan kenal suara tersebut,Safiah mengangkat kepalanya memandang wanita tersebut...Serta merta senyumannya terukir...segla kepenatannya tak terasa...
"Hauriyah???ya allah..."
Pantas mereka berpelukan...Air mata safiah mula jatuh...Rindunya selama ini kian terubat...Dieratkan pelukannya...
Hauriyah senyum lebar...membiarkan Safiah menangis dalam pelukannya...Balik2 malaysia,jumpa parents Safiah,tahu2 sahabatnya seorang usahawan berjaya...Alhamdulillah... Tercpai cita2 Safiah...
Setelah lama dalam berpelukan,Safiah meleraikan pelukan lalu mengelap air matanya...senyuman di bibir Hauriyah tak pernah lekang...bersyukur sbb tak sangka perpisahan mereka selama 10 tahun,pershabatan mereka masih kekal...
Jangan lupa vote...sorry..lambat update...sis sibuk memandangkan tahun spm...apa2 pun,doakan kejayaan sis,ya???💜💜💜
YOU ARE READING
dusta terindah
RandomPasti bestkan kalau ada kembar??smua msalah pasti di kongsi.. Tapi bagi amirah hauriyah jannah..ia sebuah ujian yang sangat berat..mak kandungnya boleh di listkan dalam mak tiri sejak ayanhya meninggal dalam kemalangan jalan raya.. Hadir pula jejaka...