Lillian Jones werdt wakker van hard gebonk in de kamer naast zich. Ze ging kijken en ze zag Stefan opgewonden in de kamer rondspringen. "Wat is er?" Vroeg ze. "Er is op de radio bericht geweest van hoe het gaat met onze ampexspeurtocht. Ze zijn al een heel eind op weg." Lillian vloog in Stefan's armen van geluk. "Mooi om te horen Stefan. Ik ben heel blij voor je." "Ik hou van je." Zei Stefan. "Wat?" Vroeg Lillian. Stefan merkte dat hij rood werdt. "Ik hou van je." Herhaalde Stefan. "Ik heb altijd van je gehouden. En ik kan het niet langer geheimhouden. Ik hou van je." Lillian werdt rood. "Oh Stefan ik weet niet echt wat ik moet zeggen. Behalve dan dat ik ook van jou hou." "Meen je dat echt?" Zei Stefan. Lillian knikte. En toen kuste ze.
Emily had best lekker geslapen. Alhoewel een normaal bed fijner was geweest dan een oude bus bank sliep ze aardig snel. Maar ze werdt wakker van eigenaardig gebonk op de deur. Chagrijnig liep ze naar de schuif deur en deed hem open. Voor de deur stond een meisje met rood haar. "Goedemorgen." Zei ze. "Waarmee kan ik je helpen?" "Nou." Begon ze. "Ik zie dat jullie verdwaald zijn." "Hoezo." Vroeg Emily. "Nou, want jullie zijn in het cactussenbos beland en geen mens zou daar ooit heengaan. Waar gaan jullie eigenlijk heen?" "Tja dat moet ik even navragen." Ze liep door de bus om te kijken of iemand al wakker was aan wie ze kon vragen waar ze heen gingen. Maar niemand was nog wakker. Ze probeerde Jamie wakker te maken maar die sliep als een blok. En Emma was ook niet wakker te krijgen. Ze schudde aan haar, en schreeuwde brand. Maar niemand werdt wakker. "Nou ze slapen allemaal best diep." Zei ze zachtjes. Toen schrok ineens iedereen wakker. Yvan viel van de stoel en Maurice klapte tegen het raam. Stephanie viel van Yvan op de toeter en Emma en Jamie klapte met de hoofden tegen elkaar. "Wat is er." Vroeg Maurice verbaasd. "Er is een meisje voor de bus die vraagt waar we heen gaan." "Oh. We gingen volgens mij naar Sees." "Sees." Vroeg het meisje. "Wat willen jullie daar doen dan?" Yvan kroop langzaam overeind om te zeggen wat ze wouden doen toen Emily zei. "Waarom wil je dat weten?" Het meisje werdt nerveus en zei. "Nou het zit namelijk zo, ik ben namelijk een journalist." Maurice keek ineens heel geïnteresseerd. "Een journalist he, als u vragen heeft wil ik ze best beantwoorden." Emily wou nog gaan weigeren maar toen ze de blik van de rest zag stond ze het toe. "Goed bezig Moriah." Dacht Moriah bij haarzelf. Ze vroeg hun van alles zoals over waar ze vandaan kwamen en wat ze kwamen doen en toen ze alle informatie had die ze wou rende ze heel snel weg. Jamie was haar nog achternagegaan maar Moriah was snel en toen was ze spoorloos verdwenen. "Raar mens." Dacht Jamie bij zichzelf. Toen hij eenmaal weer was teruggekeerd bij de bus gingen ze verder reizen. Ze reden nog 20 minuten door het cactus bos en dan door lange wegen door de woestijn totdat ze ineens in een bergachtig gebied kwamen. Volgens Emma was dat Goog: Een bergachtige stad in de buurt van Baars. In Goog deden Jamie en Emily nog wat inkopen om hun reis voort te zetten. En toen kwamen ze in een soort van vulkanisch gebied dat volgens Emma Sees was.
Frans Jameson en Hans zaten te kaarten toen Moriah binnenkwam. "Meneer!! Ik heb degene gevonden die zijn ingehuurd om de banden terug te pakken." "Goed werk Moriah. Wie zijn het?" "Nou het zijn 3 jongens en 3 meisjes." "Goed maar hoe zien ze er uit, moet ik me zorgen maken?" "Nou ze hebben geen spieren en ze dragen ook geen judoband en er is een lange in een oranje pak, een hippe in het leer, twee kleine mensen, een met een gele trui en een brede met een tuinbroek. En ze rijden in een bus met vele kleuren." "Hahahaha. Goed gedaan." "Wat gaan we nu doen?" Vroeg Hans. "Nou mijn onderdanen we gaan hun tegenhouden. Moriah jij bewaakt de grotten onder het huis en Hans bewaakt de buitenkant. Ik heb een plan. Hun plan zou niet in succes eindigen."
Stefan Carol voelde zich de gelukkigste man op aarde.Naar al die jaren van in de knoop zitten met alles is het hem eindelijk geluktom de vrouw van zijn dromen te vertellen wat hij voor haar voelde. En dat zijook hetzelfde voor hem voelde maakte hem dol en dol gelukkig. De deur kwam openen Lillian kwam binnenlopen. "Hey lieverd. Ik heb net bericht gekregen vanEmma. Ze zijn in Sees. De ampexbanden komen terug." Stefan glimlacht naar haar."Dat is mooi om te horen Lilly." "Ik heb even die serie nagekeken en het lijktmij op zich ook wel leuk om te kijken. Is ook misschien meteen een leuke date.""Ja inderdaad."
YOU ARE READING
Closest Friends
General FictionNadat er een paar ampexbanden zijn gestolen is het de opdracht voor 6 kinderen om die banden terug te krijgen.