5 jaar later: i know is veel.
Ilham:
De tijd vloog onopgemerkt voorbij. Mijn mammetje is al 6 jaartjes. Hij gaat naar school en na school speelt hij altijd op het voetbal veldje. Ik maak me heel soms zorgen omdat er vaak van die verkeerde jongens daar rond hangen. Maar Imrane is slimmer dan je dacht.
Ik sta vroeg op. Imrane moet naar school en ik moet werken. De uitkering die ik krijg helpt bijna niet. Ik moet soms over werken. Maar alles voor mijn zoontje.
Ik loop naar de gang en zag dat Imrane helemaal omgekleed en al klaar staat. 'Gefeliciteerd mama!' Hij springt in mijn armen. Ik voel tranen over mijn wangen stromen als hij me omhelst.
'Mama? Waarom huil je' vroeg hij en veegde mijn tranen weg. 'Ik... hou van je' zeg ik gebroken en druk een kus op zen wang. 'Ik ook van jou mama' zei hij en deed zen armpjes over me heen.
'Ik ga me omkleden' zeg ik en sta op. 'Ik heb honger' zei hij. Ik sta op en loop naar de koelkast. 'Nada' fluister ik. Helemaal leeg. In het hoekje zie ik een pakje kaas. Ik kijk maar de datum. Overmorgen. Ik zucht opgelucht en zoek naar brood. Ik vind nog wat stukjes in de mand. Ik maak een broodje kaas.
Ik warm het op. Omdat het brood koud was. Ik vul een beker en leg alles op tafel. 'Danje mama' hij gaf me een kus op mijn wang. En blij at hij. Ik kan een moord plegen voor zen glimlach.
Ik glimlach en loop naar mijn kamer. Ik heb alleen een lingerie aan. Ik heb nauwelijks pyjama's.
Ik trek een neppe trainingspak aan. En doe mijn haar in een knot. 'Imrane kom we gaan' riep ik en trok de rits van de vest omhoog.
Hij rende blij naar me toe en pakte mijn handje vast. Ik ritste nog zen jas dicht.
We liepen naar buiten en iedereen keek me aan. Je ziet niet vaak iemand die in de winter zonder jas loopt en slippers.
Ik breng hem naar school. Ik kijk toe hij hij zelfstandig zijn spullen pakt en begint te werken. Terwijl alle ouders nog achter hij kontje aan rennen. De juf komt vrolijk naar me toe. Ik mag der niet.
Ze had een wollen trui aan en een wolle korte broek.
Ik glimlachte fake naar der. 'Hallo goeiemorgen ik wou nog wat bespreken' zei ze en glimlachte fake terug. Ik knikten. 'Kan Imrane wat voller aan trekken het is geen zomer meer en hij loopt rond met een dunne jas' zei ze.
Meteen keken alle ouders me aan. 'Euhh.. hij.. houd niet van dikke jassen en het boeit u niet wat hij aan moet trekken! Ja! Jij bent hier om les te geven niet om mode politie te spelen! Kijk zelf wat je aan hebt zie je iemand in de winter met korte broekjes lopen! Nee! Dus hou je mond heel snel dicht en ja het is geen zomer geld ook voor jou' riep ik boos naar der. Niemand komt aan me trots al is het een juf die vrijgezelle vaders probeert te chanten.
Ik loop snel naar Imrane en druk een kus op zen wang. 'Bye hbibi' fluister ik en loop weg.
Ik loop naar de restaurant en groet iedereen vriendelijk. Ik werk hier al 5 jaar.
Ik ga aan het werk. Ik doe de afwas. 'Ilham ik ga even naar huis mijn kinderen moeten naar school en kunnen niet fietsen door de sneeuw dus jij neemt het over' zei Hamid en liep weg. Zen vrouw zat op een stoel in de hoek. Ze kan niet lopen miskiena.
Ik ga achter de kassa staan. '3 Frikadelbroodjes' hoorde ik een jongen man. Ik keek op en schrok me rot.
Het was Saïd en 2 andere jongens. Hij keek me niet aan dus ik rende snel naar de keuken en deed de bestelling. 'Drie!' Roep ik en twijfel of ik terug moet. Hij herkend me misschien niet.
Ik loop terug en raap al mijn moed bij. '4 euro 90' zeg ik. Hij gooit een briefje van 5. 'Wissel geld mag je houden' bruhhh..! 10 cent.
Ik leg het in de kassa en krijg de broodjes aan. Ik doe ze in een plastic tasje en geef het mee. 'Alstu' zeg ik en loop meteen weg naar de afwas.
Ik hoor de bel. Iemand wil een bestelling. Ik loop baar de kassa. '4 broodjes gezond en 3 fanta's en 1 cola' zei een Hollandse mevrouw.
Ik gaf de bestelling door en zo ging ik de hele ochtend door.
Saïd:
'Eerlijk die kassa mevrouw was lekker' zei mouad. 'Ik heb der niet gezien' zei ik en nam een hapje vangst broodje.
Ik hem in deze arme wijk voor een vriend. Hij is me wat schuldig. Ik wacht alleen op mijn busje.
'Kom op voetbal veld wachten' zei mouad. Ik keek toe hij die amateurs zaten te schieten met een bal. 'Is dat Saïd ben Omar' fluisterde iedereen. Ik grijnsde. Ik hou er van om herkend te worden.
Opeens rennen allemaal kleine jongetjes jet veld op. Ze komen sws van school. Ze gooien hun rugzakjes op de grond naast mij. En gaan zitten op de bankjes.
Er viel me eentje op. Hij liep naar de doel en hing zen tas op. Hij speelde mee. Hij was 6 ofso. En speelde alsof hij prof was.
Ik keek toe hoe hij Panna's maakte en scoorden. Hij was zo schattig en mooi. No pedo
Zen vriend geloof ik riep zen naam. 'IMRANE IMRANE KOM' riep zo'n jongentje. Hij rende naar hem toe en ze gaven elkaar een boks. 'Mag ik mee spelen' vroeg hij. 'Ja kom' zei Imrane en trok hem mee.
'Baas we zijn klaar alles is in orde' zei mouad. 'Doen jullie het maar zelf ik wil hier blijven' zei ik. 'Vind je het dan zo spannend ze staan 10-4. En die team heeft een jongentje van 6.' Lachte mouad. 'Ik zei gaan jullie maar en ohwee als er iets fouts is ik hang je op' zeg ik dreigend en kijk veder.
Hij knikt en rende naaf de appartement. Deze jongetje heeft iets. Opeens hoor ik een bekende vrouwen stem. 'IMRANE ETEN' schreeuwt ene vrouw. Hij rende naar de snackbar waar ik net wat had besteld. En gaf iemand een kus. Ik kon niet zien wie. Hij kreeg een zakje in zen hand geduwd. 'Wees voorzichtig en pas op je kleren!' Schreeuwde ze nog.
Hij ging op de stoeprand zitten samen met zen vriend. En ze deelde het broodje door 2.
Er kwam een random iemand naast me zitten. 'Ewa ik ben Omar, ik zag je kijken naar die jongentje' zei hij en Keek me bang aan. 'Ja klopt problemen mee!' Riep ik boos.
'Dat jongetje. Is 6 hij is in dit wijk geboren hij is opgeroeid zonder vader. Zen moeder had vroeger problemen ofso. Hij is geliefd en flik iets bij hem ik zweer het je de hele wijk komt achter je aan. En nog iets zen moeder is kkr lekker. Ze ziet er wel uit als een zwerver maar telkens zie je hoe mooi ze is' zei hij. 'Wrm vertel je me dit' 'gwn als je iets wilt weten moet je altijd bij mij zijn' 'okeh wrm deelt hij zen eten met die jongen' vroeg ik. 'Die jongen heet Jimmy zen vader is alcoholist helemaal verslaafd zen moeder is vermoord. Ze delen alles. Op school delen ze lunch ze delen schoenen en het zelfde kapsel. Het zijn net tweelingen. Alleen is Imrane knapper' zei hij. 'Dat word dan 20 euro' zei hij met een grijns.
Ik keek hem dodelijk aan. Waardoor hij bang werd. 'Laatmaar' zei hij en wou weg rennen. 'Hier en donder op ik wil je kop niet zien' zei ik en gaf hem een briefje van 50.....
JE LEEST
Ilhams life❤️ (voltooid)
Short StoryHey mijn naam is Ilham. 17 jaar. Heb een tweeling Ahlam. Ik maak niet zoveel mee. Ik heb een normaal leventje. Ik werd gepest op school maar ik heb schijt aan die mensen. Ik ben bevriend met me zusje en haar ex-verloofde. Soms denk je mijn leven i...