Bab 2

60 7 0
                                    

Aku berjalan di shopping kompleks bersama Farhah,saja mahu menyejukkan hati sikit.Sedang aku berjalan,tiba ii aku terlanggar seseorang."arghh"aku terjerit kuat.siapa pula ni jalan tak nampak aku ke."Maafkan saya,saya tak sengaja."Farhah menolong ku untuk berdiri.aku mendongak untuk melihat wajahnya."Hazim."terkejut aku.dia juga begitu.Kawan lama sewaktu aku sekolah menengah.Serius lah ni Hazim.wei lain gila.Dia masih memandangku dengan riak yang tenang."ehem ii,korang saling kenal ke."tiba ii Farhah memecah kesunyian."Haah."cuma sepatah sahaja perkataan yang muncul dari mulut dia.Mybe dia masih marahkan aku sebab aku dah malukan dia hari tu.tapi dah lama benda tu berlalukan?.Lama Hazim mendiamkan diri.lama dia menatap mataku.terasa segan pun ada.Tiba ii Hazim bersuara."Saya pergi dulu."dia terus pergi meninggalkan aku dan Farhah.Aku terpinga ii dengan tindakan dia.Aku rasa dia memang marahkan aku lagi walaupun bemda tu dah 5 tahun berlalu.Aku rasa bersalah gila.Ya Allah,aku tahu aku banyak berdosa dengan dia.

.........................

Hazim pov

"Kau ok ke tak ni?"tiba ii Syam menyoal.Ye memang aku tak ok lepas teserempak dengan Delisya tadi."woi,kau pekak ke badak,aku tanya kau ni!.Syam menepuk paha kiriku,terkejut aku,nasib tak melatah."Apahal kau ni,aku tak da mood ar."marahku.tak semena ii mood aku hilang.wei weakup Hazim!weakup!kenapa dengan kau ni.sepatutnya kau gembira bila teserempak dengan dia.bukannya marah macam ni.Dia wanita idaman kau dari dulu kot."Wei,kau yang beriya ii nak jumpa aku dekat subway ni,lepas tu bila jumpa tak da mood pula,apa masalah kau."Dingin suara Syam.."Aku teserempak dengan Isya tadi."kata ii ku membuat Syam membisu.aku tahu dia masih marahkan Isya."So?"itu je ayat yang meniti dibibir Syam."Dia makin Cantik,Syam."aku pun tak tahu kenapa aku cakap mcam tu.tapi betul,memang tak dinafikan.Dia makin cantik.Syam yang sedang menjamah oblong Subway terus meberhenti pergerakannya dan terus memandang aku tajam.Aku tahu Syam marah."Kalau dia makin cantik pun kenapa?kau masih suka lagi kat dia ka.Ehh Hazim,aku tak paham dengan kau ni.Lepas Isya dah buat macam tu kat kau,kau masih suka kat dia ka.kau jangan jadi lembiklah Hazim,disebabkan Perempuan tu kau lemah.apa ni."kata ii Syam menusuk jiwaku.Ye,aku terlalu lemah dengan Isya.Sebab aku sayangkan dia."Hazim,banyak gila perempuan diluar sana yang suka kat kau,cantik pula tu tapi kenapa kau berkenan dengan si Isya tu je.Zim,kita ni jadi laki harusnya kuat bukannya lemah macam ni."Syam membuat aku sedar,ya aku lelaki,mana boleh lemah macam ni."Aku tahu Syam,aku tahu ramai perempuan yang mahukan aku.tapi aku tak tengok rupa Syam...."tak sempat aku menghabiskan ayat aku,Syam pantas memotong."Habis tu kau tengok melalui hati?habis kau ingat hati dia bersih sangat ke?kalau hati dia tu bersih,dia tak buat kau macam tu,dia malukan kau.kau tak inagt ke,dia percaya cakap Darwish,dia tuduh kau buat maksiat dengan Deeba sebab Deeba mengandung padahal itu anak Darwish.Darwish yang rogol dia,Darwish memang tak guna."marah Syam.Aku meraup wajahku berkali ii.rasa sakit bila dengar nama Darwish.Ya Darwish.Dulu dia kawanku dan Syam,tapi lepas dia tahu aku suka kan Isya,dia tikam belakang aku,dia rampas Isya dari aku.Lepas tu dia rogol Deeba,dan Deeba mengandung anaknya,dia memberitahu Isya yang anak tu anak aku.Ya masa tu Isya benci dan jijik dengan aku.Aku buat tak endah sahaja,tapi dia lagi jijik dengan aku bila dia dapat tahu aku suka kat dia.

Imbas semula~

"Aku jijik dengan kau Hazim,lepas apa yang kau buat pada Deeba.Dan aku bertambah jijik dengan kau bila kau suka dekat aku?"Delisya menayangian wajah jengkelnya.Darwish hanya tersenyum gembira kerana rancangannya mahu mengenakanku berjaya.

"Suka hati kau lah Isya,apa yang kau nak cakap,cakap lah,janji kau bahagia dengan hidup kau.aku pon tumpang bahagia dengan dosa yang kau buat,tanpa selidik dulu.aku tak sangka kau senang ditipu oleh bangsat ni,wah,hebat betul kau isya!"aku terus blah dari situ.malas mahu tayang muka lama ii.aku tahu aku hensem.si Darwish tu je yang jeles dengan aku.kelihatan muka Isya merah padam sama dengan Si Darwish.hatiku puas.

~

bersambung...

Dia lelaki pilihanWhere stories live. Discover now