Bab 5

54 5 0
                                    


Aku mengurut ii kepalaku yang pening.Aku masih melihat no Hazim di skrin telefon ku.Dia memberi nombor fonnya kepada aku.Hmmm.Aku dah lah bosan duduk rumah ni.Farhah pon dah pergi kerja,tinggal aku je.Kalau aku ajak dia keluar,dia sudi ke tak ye.Aku hanya bermain teka teki.Aku cuba mendail no dia.Apabila dia sudah mengangkat panggilan dari ku,aku terus memberi tahu hasrat ku."Boleh ke?"aku gembira bila dia sudi temankan aku.

............

Hazim pov

aku masih terkejut,Isya ajak aku keluar.hmm aku tak tahu nak seronok ke apa.Tapi aku ok je.Sedang aku termenung memikirkan Isya,Syam mencuitku."hoii."Nasib tak melatah.haishh kerap ii ni bagi aku terkejut.Rasa macam penumbuk aku sekarang ringan ja nak dibagi kat si Syam ni."Jauh termenung,ingatkan bini ka?"Wahh dia perli aku ke apa ni."Kau ni nak perli aku ke apa ha?"marahku."Lek la kawan.Ni aku nak tanya kau sikit.kau kenal tak Fifi isteri si Darwish tu."Aku pelik dengan soalan yang ditujukan Syam,dah kenapa mamat ni.Kalau ya pon dia berkenan kat si Fifi pon agak ii lah.Isteri Darwish kot.Tak pasai ii kena kerat naya ja."Awat dengan dia."aku balas acuh tak acuh ja."Mesti kau tak kenal kan sapa sebenarnya Fifi?"Tiba ii Syam tersenyum sinis.Aku mula tak sedap hati.Apa kena dengan Syam ni."Apa maksud kau?"Aku terus menyoal Syam."Fifi tu pelacor yang dibeli oleh Darwish kat sebuah kelab malam.Sebelum dia kawin dengan Fifi lagi,dia dah buat benda terkutuk tu."Aku terkejut.Selama ini aku ingat Fifi baik sahaja.Berpakaian tutup aurat tapi tak sangka sebaliknya."Mesti kau terkejutkan,tu lah sebenarnya Manusia bertopengkan syaitan."pedas sungguh kata ii Syam."Kau ni,Husnuzon la sikit,maybe dia dah bertaubat.Kau apa tahu."Aku membela Fifi."Hmm,aku tak tahu lah macam mana nak Husnuzon wei,sebab malam tadi pon aku baru nampak dia dengan kawan ii dia pergi. kelab malam tu,habis semua pakaian labuh tu ditanggalkannya.Cuma yang aku nampak skirt pendek paras paha dan dress."Wow,ini lah lakonan fifi selama ni.Apa funcion dia buat macam tu.aku pulak yang naik angin.Pandai betul si Darwish tu cari isteri.Aku hanya mengeluh berat.

bersambung.....

Dia lelaki pilihanWhere stories live. Discover now