Isya PovHari ini aku mahu ke pekan,lama sangat tak pergi pekan kat terengganu ni,rindu sangat Satay makcik leha kat pekan tu..
Aku pergi bersama Fahim dengan menaiki keretaku
tidak sampai dalam 15 minit,kami pun sampai ke pekan.
Sesampai di pekan,aku mencari gerai satay Makcik Leha,dan Fahim pula mencari gerai samosa daging pakcik Sahak.kami berpecah.
Fahim ni pantang pergi pekan,mesti akan serbu gerai samosa pakcik Sahak dulu.Memang hantu Samosa si Fahim ni.
Katanya tiada siapa yang dapat lawan samosa pakcik Sahak ni,memang sedap sangat.Tapi lain pula dengan aku.
Siapa tak kenal dengan Delisya Adira ni.Si Hantu satay kuah kacang tau.(meleleh pulak air liur ni)Bagi aku pula,gerai satay makcik leha memang tak boleh lawan dengan gerai satay orang lain punya.
sesampai di gerai satay makcik Leha,aku memesan 30 cucuk satay ayam dan 10 cucuk satay kambing.Tengok tu,tamakkan.sebenarnya satay kambing tu,mama yang pesan.
kalau aku,memang taklah nak makan satay kambing walaupun aku ni hantu satay sedunia.
"eh Isya,lama tak nampak kamu ha,baru balik sini ke?"sapa makcik leha dengan mesra sambil membungkuskan satay yang aku pesan tadi.
"Haah cik leha,Isya minta cuti beberapa hari ni,nak tenangkan fikiran,lagi pun rindu sangat kat mama dan papa."jawabku mesra.
"Ouhh bagusla tu,kamu dah ada peganti Darwish ke?"tanya Makcik Leha lagi.
soalan makcik Leha buatkan aku tersenyum tawar sahaja.Lantas fikiranku teringatkan Hazim.
.......
Hazim pov
"Deeba,hari ni kau nak apa,pilih je.Biar aku belanja kau."pelawa ku.
"Eh,susah ii kan kau je Hazim,tak pe la,aku boleh bayar sendiri."balas Deeba.
"Alaa tak pe la Dee,kita kan dah lama tak jumpa so biar la aku nak belanja kau.Bukan selalu kan."pujuk Aku.
Kami berjalan melihat sekitar pekan Terengganu ini,aku dah lama tak balik sini dan pergi ke pekan ini.Terakhir aku pergi masa aku form 5 dahulu.sudah 5 tahun berlalu.Rindu betul dengan mee sup tulang cik bibah.Masa sekolah dulu,aku dan Syam,rajin sangat pergi pekan dan singgah ke gerai mee sup tulang cik Bibah.
Kini mee sup Tulang cik Bibah dah ada bermacam jenis makanan yang dijual seperti Mee bandung tulang dan mee kari tulang.semuanya sedap ii.
semua makanan dijual semuanya sedap ii,tetiba mataku terlihat gerai satay makcik leha.Itulah gerai yang selalu Isya bawa aku masa mula ii kami kenal dulu.Isya suka sangat makan satay Ayam makcik leha.
Aku rindu pertemuan mula ii kami dahulu.Sedang ralit mengelamun,aku terlanggar bahu seseorang.
Aku terjatuh dan Deeba pula hanya berdiri di belakang aku sambil menayangkan reaksi terkejut.
"Aduh,satay saya!!"kata orang itu.
Ehh suara tu.....ma..cam..Aku terus menoleh perempuan itu
perempuan itu pun memandangku sambil terkejut dan memandang Deeba juga sambil menangis.
"Isya...."kata Deeba sambil air mata mengalir di pipi.
aku hanya terpinga ii dan terkejut ...Isya juga ada kat Terengganu?
................
Isya pov...
Aku tak sangka dapt terserempak dengan Hazim dan Deeba.Ya Allah aku tak boleh bayangkan tadi.Aku menangis dilaluan orang ramai.hai malu tu tak payah cerita la.
Aku terus memeluk Deeba dan menangis semahu ii nya di bahu Deeba.Deeba juga begitu.
selepas itu aku Deeba dan Hazim pergi ke cafe yang berdekatan.
......-.........
Imbas kembali"Isya,kau sihat?"sapa Deeba
"Alhamdulillah Dee,kau macam mana?"Tanyaku balik
"Alhamdulillah,aku bahagia dengan anak aku."balas Deeba.
Aku terkejut dengan jawapan Deeba.anak??Deeba dah kawin ke?
"Anak??"tanyaku balik
"kot kau dah lupa,anak aku dan Darwish."jawab Deeba selamba sahaja.
Anak Darwish??ouh baru aku teringat,anak Deeba yang hina oleh aku dulu.sungguh aku berasa bwrsalah pada dia.
"Deeba,aku minta maaf sangat dengan kau atas apa yang aku pernah buat."Aku peluk Deeba sambil menangis di bahu Deeba.
"Sudahlah Isya,aky dah lupakan semua yang berlaku,aku rindukan pwrsahabat kita yang dulu."balas Deeba sambil menepuk lembut dibahu ku.
Aku bersyukur sangat hubungan aku dengan Deeba dah berbaik semula.
Hazim yang dari tadi hanya menyaksikan drama kami terus bersuara
"korang ni buat aku macam tak wujud pula kat sini,hei mentang ii la dah berbaik semula."kata Hazim nada merajuj.
eleh merajuk konon.hahaha aku dan Deeba hanya gelak melihat telatah Hazim yang comey itu.
Bersambung....
please vote ye dan comment ye.
maaf kalau tak best😂
YOU ARE READING
Dia lelaki pilihan
FanfictionDelisya Adira,egonya menggunung,tatkala dia di tinggalkan oleh teman lelakinya,Darwish Ishraf. Hazim Firhad pula ada tatkala dia ditinggalkan oleh teman lelakinya.Bagi dia,Hazim sangat mengambil berat tentang dirinya.Tapi sebenarnya Hazim sangat men...