Datin Kamilia duduk disebelah anaknya.Dia hanya melihat tingkah laku anaknya yang tidak menyedari kehadirannya."Eh mama,masa bila mama datang,wish tak sedar pula."hmm erm mama hanya pandang aku saja dari tadi."macam mana kamu nak sedar kalau tak habis ii kamu layan perempuan tu."aku hanya diam,aku tahu mama tak suka Fifi sebab bagi mama,fifi merampas aku dari Delisya."Dia dah jadi isteri wish ma,menantu mama.mama kena terima."kataku seraya menunduk."Mama nak kamu kawin dengan Isya,sian dia,dia sayangkan kamu tapi kamu tinggal dia macam tu."aku mengeluh berat.Memang tak lah aku mahu Isya semula.macam sampah pula aku nak kutip dia.Aku sayangkan Fifi.Tak mungkin aku mahu isya balik.Fifi dah sah jadi isteri aku.walau apapun yang berlaku,mama harus terima Fifi.
......................
aku rasa bersalah sangat dengan Hazim,aku tahu,mybe aku terburu ii percayakan Darwish tanpa soal selidik.sekarang ni aku kesian kan Deeba juga.Kalau yang tu bukan anak Hazim,habis anak sapa.Sapa yang buat Deeba macam tu.di sebabkan dia mengandung,dia telah dihalau oleh ayahnya.Kesian Deeba.Deeba kawan aku,kawan baik aku masa sekolah menengah,lepas aku tahu Deeba mengandung,aku terkejut gila.Aku jauhkan diri aku dari Deeba sebab aku malu sangat nak berkawan dengan dia.Dia kecewa dengan aku.Sepatutnya aku yang bagi semangat dekat dia,bukan menjauhkan diri dari dia.Sejak tu,kawan ii aku yang lain kecewa sangat dengan aku.Ya Allah.apa nak jadi dengan aku.
imbas semula~
"Kenapa kau macam ni Isya,sejak kau couple dengan Darwish,perangai kau bertambah teruk."kata Shima dengan jelingan yang tajam.
Aku terkejut apabila shima berkata begitu"sapa yang teruk,aku ke dia,ehh aku malulah nak berkawan dengan perempuan murah macam dia."jari telunjukku menunjuk Deeba yang sedang menangis teresak ii."Kurang ajar kau Isya."Panggggg!!!aku terkejut.sebuah penampar hinggap di pipiku.penampar dari Deeba."Aku tak sangka kau sanggup tak percayakan aku Isya,kenapa kau lebih percaya dengan si Darwish bodoh tu.Dia yang buat aku macam ni Isya.Bukan Hazim,dia cuma jadi mangsa keaadan Darwish."terang Deeba teresak ii.aku tak percaya itu anak Darwish sebab aku tahu Darwish takkan buat benda tu."Tak Deeba,kau tipu ,kau jangan cuba ii nak fitnah Darwish....."ayat ku dipotong oleh Syam."Deeba fitnah Darwish , ke atau Darwish yang fitnah Hazim.Kau jangan jadi bodoh lah Isya,disebabkan kau cinta mati kat si Darwish tu lah kau sanggup backup dia walaupun dia yang salah.Aku sebenarnya kesian sangat dengan lau.Kenapalah kau ni bodoh hah,tak boleh fikir ke yang mana betul,yang mana salah."kata ii Syam sangat menikam jiwaku.Aku rasa dipanah.arghh."Aku pun tak sangka si Hazim ni boleh terpikat dengan perangai kau yang tak keruan tu.Hazim tu dah lah hensem dari Darwish,Pandai dan tak sebodoh Darwish.tapi sayang,dia terpikat orang macam kau."arghh sekali lagi kata ii Syam membuat aku ditusuk duri.Hazim hanya menjeling ke arah ku.aku beredar dari situ,rasa sakit pula hati.SPM lagi dua hari,tapi masalah lain pula yang timbul.tak pa lah,lepas SPM,kau terus pergi dari sini.
~
.......... .........Hazim pov
"Kamu termemung apa ni".tiba ii umi. datang menyapaku."tak dak apa ii pon Umi."aku beriak biasa.Padahal aku sedang memikirkan Isya.kenapa dengan kau ni Hazim,kenapa tak habis ii Isya je yang kau fikirkan.Kenapa?Dia tak pernah kesah lah pasal kau,tapi kau terlalu kesah pasal dia ni kenapa."Hazim,tadi umi terjumpa dengan mama Isya,dia cakap Isya dah balik ."Dia tahu anaknya masih mencintai Isya.Aku terdiam.Ya,lepas aku teserempak Isya,perasaan aku terhadap dia lagi bertambah.bukannya berkurang.Hazim,apa ni."Ye umi,Hazim teserempak Isya."aku memberitahu umi.umi sedikit terkejut."Hazim tau kan yanh Isya dah putus dengan Darwish sebab Darwish dah kawin?"Umi bertanya.aku hanya tunduk."Hazim tak mahu pikat dia?"terkejut aku apabila soalan itu yang dituju oleh umi."Hazim tak boleh lupa apa yang dia dah buat kat Hazim,umi.dia fitnah hazim.Umi tau kan benda tu,tapi Hazim juga tak boleh bohong perasaan Hazim yang Hazim masih sayangkan dan cintakan Isya."Aku menangis,umi pantas memelukku dalam dakapannya.Hazim,kenapa kau menangis ni,tak macho betullah kau ni.
bersambung....
YOU ARE READING
Dia lelaki pilihan
FanfictionDelisya Adira,egonya menggunung,tatkala dia di tinggalkan oleh teman lelakinya,Darwish Ishraf. Hazim Firhad pula ada tatkala dia ditinggalkan oleh teman lelakinya.Bagi dia,Hazim sangat mengambil berat tentang dirinya.Tapi sebenarnya Hazim sangat men...