Selepas selesai berjumpa dengan Dato Syed Hamidi,aku bergegas ke tingkat 7 dimana bilik office ku berada.Aku mencari kelibat kamarul.Serius berita yang baru aku tahu tadi sangat mengejutkan aku."Wei kamarul,sini ikut aku sekejap."kata Syam sambil menarik tangan Kamarul.
"Woi,sakitla gila!."ujar Kamarul sambil mengaduh kesakitan.
"Maaf wei,hehe tertarik kau kuat pulak"kata Syam sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.
"Amboi,tak sedar pulak dia tarik tangan kita kuat!ha apa dia yang kau nak bagi tahu aku ni?"tanya Kamarul
"Wei,kau tau tak,Isya ada sekali kat Terengganu."
"Kau biar betul wei."terkejut si Kamarul dibuatnya.Hazim.ni dah merancang ke apa ni.
"Seriuslah,wei lagi satu,kau tahu tak,rupa-rupanya si Isya tu kerja kat Syarikat ni jugak,tingkat 5."
"Apa??"Ternganga Kamarul dibuatnya.Biar betul ni.Patutla Isya selalu keluar luch dengan Hazim.Kenapa Hazim tak bagitahu.
"Terkejutkan,aku ni lagi terkejut.Dan satu hal lagi,kau tahu tak,Farihin dan Aini membawang pasal Hazim tadi,aku dapt tahu yang Isya kerja sini dari diorang berdua la,sebab aku terdengar perbualan diorang."terang Syam kepada Kamarul
"Kau seriuslah,apa yang diorang membawang pasal Hazim?"
"Diorang cakap yang Hazim tu terkejar ii kan Isya dari sekolah menengah lagi,dan diorang tahu yang Isya ru pernah couple dengan Darwish."
"Wei,giler siot,macam mana diorang boleh tahu pasal semua tu?"
"Kau ingat aku tahu ke,aku pon wei macam mana diorang boleh tahu semua benda tu?"Syam terpikir ii
"Aku rasalah kan,ada orang yang cuba bagitahu benda ni."
"Maksud kau?"
"Mybe macam ada orang yang tak puas hati dengan Hazim tu."Jelas Kamarul.
............
Aku sampai ke Kampung juga akhirnya.Selepas selesai melepaskan rindu dengan tokwan dan opah,aku pergi masuk kebilik untuk mengemas pakaian aku.
Serius aku rindu bilik ni,teringat zaman sekolah dulu.Waktu zaman sekolah dulu,aku tinggal dengan ooag dan tokwan kerana ummi dan Walid menyuruh aku duduk rumah opah dan tokwan supaya berubah.Dulu aku ni seorang yang sosial gila,aku terlalu sombong dengan kekayaan.Aku angkuh.Waktu form 3 dulu,banyak kes yang aku dah buat sampai aku kena buang dari sekolah.
Sampai teruk aku kena marah dengan walid.Dan lepas tu,walid dan ummi antar aku kerumah opah dan tokwan.Sebab tokwan dan opah sangat garang dulu.Dulu aku selalu lalai menunaikan tanggungjawabku sebagai seorang yang beragama islam
.Tapi lepas aku duduk dengan opah dan tokwan,aku berubah 100%.Aku pun sendiri tak tahu kenapa.Masa aku form 4 dan form 5,aku bersekolah di kampung.
Dan sejak tu aku kenal Isya,Darwish,Syam dan kawan ii yang lain
sungguh aku rindu persahabatan aku dan Darwish dulu.Tapi sekaramg dia dah mengkhianati aku.Sedang aku mengemas pakaian ku,aku dapat misscall dari Isya.tiba ii rasa bahagia.dah lama dia tak chat aku.Selepas apa yang terjadi kepada Isya,aku makin rapat dengan dia.
Bagi dia,aku hanya tempat luahan dia sahaja.aku tahu yang dia tak da perasaan langsung kat aku.Aku je yang terhegeh ii kat dia.
Ya,aku tahu dia masih sayangkan Darwish.Aku hanya bertepuk sebelah tangan sahaja.
.........
bersambung
YOU ARE READING
Dia lelaki pilihan
Fiksi PenggemarDelisya Adira,egonya menggunung,tatkala dia di tinggalkan oleh teman lelakinya,Darwish Ishraf. Hazim Firhad pula ada tatkala dia ditinggalkan oleh teman lelakinya.Bagi dia,Hazim sangat mengambil berat tentang dirinya.Tapi sebenarnya Hazim sangat men...