Bab 16

12 5 0
                                    


Isya pov

Hari ni, aku sudah mahu balik ke KL. Esok sudah start kerja. Kalau ikut kan hati, memang aku malas nak balik. Yelah, dah seminggu kau cuti, memanglah rasa malas kalau dah nak kerja tu kan.

Sekarang aku keliru dengan diri aku. Terngiang ii berbualan di dalam phone di antara aku dan Deeba Malam tadi.

Imbas semula..

"Isya, aku nak tanya sikit dekat kau ni"kata Deeba.

"Apadia, tanya je. "

"Kau masih sayangkan Darwish ke? "

Aku tersentak dengan pertanyaan Dee.

"Kenapa kau tanya? "

"Isya, Hazim sayangkan kau. Dia setia sangat ii dengan kau. Tolonglah BAGI dia peluang. "Jelas Dee. Aku dapat rasakan jelas Nada Suara Dee.

Aku terkesima bila mendengar penjelasan Dari Dee. Sungguh aku rasa kecewa dengan diri aku sendiri.

Aku takboleh nak tipu diri aku, yang aku masih Sayangkan Darwish. Tapi  aku juga tak pernah halang Hazim untuk terus mencintai Aku.

Aku keliru dengan diri aku sekarang. Merasakan tiada pendirian dalam diri.

.............

Deeba POV

Betulke apa yang aku buat? Kenapa aku sanggup sakitkan hati aku sendiri demi melihat orang lain bahagia.

Dee termenung diluar tingkap.

"Dee, kau kena sedar, Hazim tak pernah nak pandang kau, dia anggap kau kawan dia je. Tak lebih Dari tu. Sedar Dee, Sedar. "Suara hatinya membisik sesuatu kepadanya.

"Ye, aku Sedar, Dari dulu, Hazim Tak pernah nak pandang aku, dia hanya mencintai Isya, bukannya aku. "Rintih Dee dalam hati.

Aku juga faham dengan perasaan Isya sekarang. Dia dah Susah nak percayakan lelaki lepas apa yang terjadi. Ya Itulah masalah isya sekarang. Sikap egonya making menjadi selepas Darwish patahkan hatinya.

Darwish, kau sungguh kejam. Aku BENCI sangat ii dengan kau.


Darwish POV...

"Kau dah beli apa yang aku suruh? "Tanya Darwish Pada seorang lelaki berkot hitam serta berkaca hitam dan bertopi.

"Sudah bos"kata lelaki tersebut.

"Bagus, ingat apa yang aku rancang. Kau letak barang tu dalam minuman dia. "

"Jangan risau bos. Aku takkan lupa apa yang kau suruh, janji RM 30,000 aku dapat. "Kata lelaki itu kepada Darwish dengan Nada sinis.

"Kau jangan risau, aku dah siapkan duit yang kau nak tu, janji  kau buat apa yang aku suruh. "Kata Darwish

"Beres bos"

........

Bersambung....


Vote dan komen di bawah.








Dia lelaki pilihanWhere stories live. Discover now