Przewrót w przód

457 17 2
                                    

Omówienie:

To popularny fikołek. Większość osób może go kojarzyć z lekcji w-f. Często wymagany już w podstawówce, ale czy tak naprawdę go umiemy. Przyjrzyjmy się tej sprawie.

Przewrót w przód zazwyczaj zaczyna się z kucnięcia, bardziej wprawieni mogą go robić ze stania. Aby go zrobić, kładziemy dłonie na podłożu i chowamy głowę. Następnie odpychamy się do przodu i po zrobieniu pełnego obrotu lądujemy w kucnięciu, z którego wystarczy tylko wstać. 

Jednak, czy tak jest naprawdę? To pozornie łatwe ćwiczenie okazuje się sto razy trudniejsze niż by się mogło wydawać. 

Jeśli chcecie poprawić swoje umiejętności lub nauczyć się tego od podstaw, to skorzystajcie z naszych rad:

-Rozciągnij się i wykonaj rozgrzewkę;  nie chcesz przecież żadnych kontuzji.

- Na początku naucz się tego z kucnięcia; na eksperymenty przyjdzie czas później☺

- Spróbuj wykonać to ćwiczenie na czymś miękkim, jednak pamiętaj, że jeśli podłoże będzie zbyt miękkie to ćwiczenie najprawdopodobniej ci nie wyjdzie.

- Pamiętaj, aby nie składać rąk, a zamiast tego utrzymywać ich odpowiednią pozycję; w innym wypadku będzie cię znosić na boki.

- Schowaj brodę tak, aby dotykała klatki piersiowej; niby jasne, a tyle osób ma z tym problem, przez co stają na głowie i nie są w stanie zrobić poprawnie przewrotu.

- Nie chowaj nóg pod siebie ani nie krzyżuj ich po ponownym spotkaniu z ziemią; jeżeli to zrobisz to najprawdopodobniej nie wstaniesz albo będziesz miał z tym ogromny problem; nogi powinny być wtedy ułożone równolegle, zwrócone palcami do kierunku, w który się obracacie- do przodu.

- Aby wstać z większą łatwością, a nawet prawie bez wysiłku, musisz nadać ciału dobrą prędkość; jeśli obracasz się za wolno, to nawet jeżeli spełnisz wszystkie powyższe warunki- wstanie okaże się prawie niemożliwe.

- Polecamy też obejrzeniu filmiku z kanału Zwariowani:


https://m.youtube.com/watch?v=JaW0tUrLYFc

Jak widać przewrót w przód wcale nie jest taki łatwy. Nic jednak nie jest proste, więc nie poddawajcie się i wytrwale ćwiczcie. Na pewno niedługo zauważycie spore efekty.😊

GimnastykaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz