Gwiazda na 1 ręce

271 7 2
                                    

Zapewne i ten element kojarzycie, jeśli chociaż odrobinkę interesujecie się gimnastyką. Wielu z was pewnie wie, że należy zrobić pozycję początkową, jak do gwiazdy, a następnie wybić się i położyć zamiast dwóch- jedną rękę. Potem lądujemy jak w najzupełniej zwyczajnej gwieździe.

Nie wszyscy wiedzą, że można ją wykonać na dwa sposoby. Pierwszy, to ten z ręką przeciwną do wybijającej nogi. Na filmiku, którego link tu dodam, dziewczyna wykorzystuje ten sposób. ->
I drugi, w którym robicie ją na ręce tej samej, co wybijająca noga.

Na początku muszę zaznaczyć, że warto nauczyć się obu sposobów, jednak nie każdy może nam od razu przypaść do gustu. Jeśli mam być w pełni szczera, to stanowczo wolę pierwszy sposób. Ale jakie są różnice? O tym zaraz...

Rady: 
-Rozgrzej się i rozciągnij.
-Naucz się zwykłej gwiazdy
-Powoli, na początku postaraj się tylko nauczyć układać rękę na posadzce.
-Później zacznij się odbijać mocniej, pamiętaj, że zawsze możesz podłożyć drugą rękę, jeżeli będziesz czuć, że spadasz.
-Układaj wolną rękę przy tułowiu, dzięki temu łatwiej ci będzie utrzymać równowagę
-Patrz na rękę, która leży na posadzce
-Staraj się maksymalnie wyprostować kolana i obciągnąć palce u stóp

Teraz różnice:
Pierwszy sposób: Jest on lepszy dla osób, które mocno się wybijają. Nie mają problemu z wejściem w odpowiednią pozycję i łatwo jest wylądować. Problem może być to, że mniej wprawiona osoba może robić gwiazdę krzywo, ale to jest przecież do dopracowania.
Drugi sposób: Łatwiejszy dla osób o słabszym wybiciu. Problem stanowi lądowanie, ponieważ noga z przodu musi być postawiona praktycznie w tym miejscu, w którym w trakcie przewrotu była głowa. Ułatwia to wtedy łapanie równowagi przy lądowaniu. To jednak również można wyćwiczyć.

Trenujcie i ćwiczcie, a z pewnością się uda.

GimnastykaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz