Przewrót w tył

461 14 17
                                    

Jeżeli nauczyliście się robić przewrót w przód to powinno wam być niby łatwiej zrobić ten w tył. Jednak prawda może być inna. Nie zawsze jeden otwiera drogę drugiemu. Nie jest to prosty element, ale potrzebny do wielu innych. Warto jest go umieć.

Można go robić na dwa sposoby- ze stania lub kucnięcia. Na początku warto spróbować drugiej opcji. Z daleka wygląda to tak: kucacie, opadacie zwinięci w kulkę na plecy, układacie ręce w pozycji takiej jak do mostka, po czym przerzucacie nogi nad głowę i na nich lądujecie. Na zakończenie wstajecie.

Cała trudność polega na przerzuceniu nóg nad głowę. Aby dobrze to zrobić, trzeba nabrać wprawy. Jeżeli chcesz wyćwiczyć ten element to nasze rady mogą się okazać przydatne.

Oto one:

-Rozgrzej się i rozciągnij odpowiednio.

-Przygotuj coś miękkiego na czym początkowo będziesz ćwiczyć. Nie może to być zbyt miękkie, ponieważ przewroty nie będą się wtedy najprawdopodobniej udawać.

-Trzymaj ręce blisko uszu, jeśli je zbytnio oddalisz to zrobienie przewrotu będzie o wiele trudniejsze.

-Trzymaj głowę skuloną. Przyciśnij brodę do klatki piersiowej, ponieważ w innym wypadku staniesz na głowie i najprawdopodobniej spadniesz albo zrobisz sobie krzywdę.

-Warto też związać odpowiednio włosy. Tak, aby nie zahaczać nimi o podłoże i nie przeszkadzać sobie w żaden inny sposób.

-Nadaj ciału dobrą prędkość. W tym celu mocno odepchnij się od podłogi.

-Skorzystaj z podanego filmiku: https://m.youtube.com/watch?v=hGjy4sAjZYE

-Ćwicz i się nie poddawaj.

To już wszystko, co powinniście wiedzieć o tym elemencie. Jeżeli macie jakieś  pytania, możecie się zwrócić do mnie albo współautorki tej książki, postaramy się pomóc.




GimnastykaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz