Mostek ze stania i wstanie z mostku

374 8 5
                                    

Aby to zrobić trzeba umieć zwykły mostek z rękami ustawionymi prostopadle do ziemi. Należy podnieść ręce do góry i odchylając się lekko biodrami do przodu, równocześnie przechylić się do tyłu i wylądować w mostku. Aby wstać ciągniemy biodra do przodu, a ręce powoli podnoszą się wraz z głową. Warto od razu je tak podnosić, bo zapobiega to błędom, które mogą się pogłębić w przyszłości.

Aby łatwiej zrobić to ćwiczenie, skorzystaj z naszych rad:
- rozgrzej się i rozciągnij plecy
- pamiętaj o biodrach. Ciągnij je do przodu i przy schodzeniu w dół i przy podnoszeniu w górę
-Ugnij delikatnie, ale naprawdę delikatnie kolana, to ułatwi ci trochę zadanie i załatwi asekuracje - w razie niepowodzenia upadniesz zamiast na głowę na kolana
- Na początku próbuj na czymś miękkim, np. materacu
- Spróbuj opuścić się w dół po ścianie, a później tak samo wstać. Powtórz to kilka razy.
- Patrz na ręce, które musisz mieć wyciągnięte do góry, koło uszu.
- Wyprostuj ręce w łokciach
- Jeśli chcesz, możesz spróbować różnych pozycji stóp, aby ułatwić sobie początki. Wielu osobom pomaga ułożenie stóp z palcami skierowanymi delikatnie ku zewnętrznej stronie, czyli mniej- więcej tak: \ /. Opierasz wtedy ciężar ciała na wewnętrznej części stopy.
- Daj sobie czas.
- Próbuj powoli. Ćwicz wstawanie z mostka, jeśli za bardzo boisz się zrobić mostek ze stania. Wstając, masz większą kontrolę nad swoim ciałem, dlatego może ci być łatwiej się do tego zabrać. Kiedy nauczysz się wstawać, o wiele łatwiej może ci być zrobić mostek ze stania.

GimnastykaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz