Vi kom till ett stort garage med vad som ut som cirka 30 bilar. Dyra sådana också.
Alberto gick fram till en av bilarna. Jag visslade till. Jag har alltid gillat bilar. Alberto flinade stolt. "Gillar du den?" Frågade han och låste upp mästervärket.
"Oja," sade jag och sprang som ett barn till framsätet. Jag satte mig och beundrade inredningen. Alberto skulle precis också sätta sig men hindrade sig. "Jag glömde en sak, strax tillbaka," sade han och joggade tillbaka in.
Jag studerade skärmen mellan de två sätena ovanför radion. Jag klickade på power. "Ange lösenord,"sade en dataröst. Jag tänkte efter. "Alberto is my daddy,"sade jag bara och skrattade.
"Lösenord korrekt," sade rösten. Jag kollade förvånat på skärmen som nu öppnades. Seriöst Alberto? Alberto is my daddy?
Jag klickade på en slumpmässig fil och plötsligt började rösten prata igen.
"Corine Raven.
167 cm lång.
53 kg.
Bruna ögon.
Hårfärg oidentifierad.
Går sista året på Beverly Hills High school.
Bor i Beverly Hills..."Jag rynkade pannan medan rösten fortsatte rabbla upp basic fakta om mig. Hårfärg oidentifierad? Seriöst?
Så konstig hårfärg har jag faktiskt int- jag avbröts i mina tankar när jag hörde dörren till garaget öppnas och stängas.Jag stängde snabbt av skärmen och försökte se normal ut. Alberto öppnade backluckan och slängde in något. Sedan satte han sig bredvid mig.
"Får man fråga vad för slags uppdrag vi ska genomföra?" Frågade jag och tittade på Alberto medans han startade bilen. Han körde fram till garageporten och öppnade fönstret.
En säkerhetsvakt nickade när han kände igen Alberto och han stängde fönstret. Säkerhetsvakten som såg ut att vara i 20-års åldern tryckte på en knapp bredvid porten och den öppnades. Alberto körde ut ur garaget och för första gången såg jag hur huset såg ut. Jag såg runt på det gigantiska huset.
Det fortsätter genom berget och ser ut såhär på andra sidan:
YOU ARE READING
Warrior Cat
AdventureCorine Raven bor i Los Angeles med sina rika och själviska föräldrar. Hon får allt hon pekar på, men inte kärlek. Enda sedan Corine var liten var den enda hon hade sin mormor. Men nu är allt annorlunda. Corines mormor har precis dött och Corine kla...