Brad's POV
Als ze de microfoon heeft gepakt doet ze iets wat ik niet had verwacht. Mag ik ook een zelf geschreven liedje zingen? vraagt ze. De leraar knikt. Ze hangt de microfoon weer terug en loopt naar de computer die op het bureau van de leraar staat. ik zie hoe ze een armbandje af doet en hem open maakt, er zit aan één van de uiteinden een usb-stick ze doet hem in de laptop en als ze naar de bestanden gaat die er op de stick staan, zien we dat er een aantal instrumental tussen zit, maar ook volledige audio's. ik zie hoe ze het liedje Firestarter uitzoekt, en dan de instrumentele versie (zonder zang). Ze pakt weer de microfoon en het liedje begint. Ik zie dat ze nerveus is, maar aan de andere kant staat ze er heel zelfverzekerd, als ik dan haar zang hoor verbaast het me niet dat ze heel goed kan zingen. Blijkbaar kan ze alles en heeft ze mij nu al onder haar macht, en blijkbaar niet alleen mij, als ik de klas door kijk zie ik dat iedereen met open mond en grote ogen naar haar zit te kijken.
There's an "S" under my clothes
On my chest where nobody else can see
I light up when the doors are closed
I am free, yeahAnd I wish I could make my move
I can tell that you're really into me
And I don't got a thing to lose
In my dreams, in my dreamsI'm a badass, jumping off a moving train
I'm a Jane Bond, putting all them guys to shame
I'm a wild card, and I'm gonna steal your game
You better watch outI'm a fire starter
Make your blood run faster
I melt hearts like water
Yeah yeah oh yeah yeah
I'm a fire starter
I'm a sweet disaster
I melt hearts like water
Yeah yeah oh yeah yeahals ze klaar is krijgt ze een groot applaus van de hele klas, zelfs de leraar klapt hard mee. op dat moment gaat ook de bel, ik pak mijn tas in net als de rest. Ik was van plan om op Nicole te wachten, maar ik ben daar toch te verlegen voor. Ik sta op en loop samen met Tristan weg, ik zie dat ie nog even gauw iets in haar oor fluistert waarop ze moet blozen, ik wou dat ik zoiets in haar oor durfde te fluisteren.
-------------------------------------------------------------------------------
Terwijl we door de gangen lopen naar het tweede lesuur kan ik alleen maar aan Nicole denken. Eey Tris, hoe zit dat nou met Nicole? vraag ik. Hoe bedoel je ? zegt hij terwijl hij zijn schouders op haalt. Nou, ze zat al naast je en ze moest ontzettend blozen toen je iets in haar oor fluisterde, antwoord ik. O, nou ik liep door de gang en ze keek op haar rooster waar door ze niet oplette en ze botste tegen mij op. Ze verontschuldigde zich meteen en werd helemaal rood, het was zo schattig man. Dus toen zijn we samen naar muziek gelopen. En net fluisterde ik in haar oor dat ze goed kon zingen en dat ze er hot uit zag als ze aan het zingen was. zegt Tristan met een grijns. Als we bij het lokaal zijn lopen we naar binnen. na vijf minuutjes zien we ook Nicole naar binnen lopen met haar oortjes in. Ik zie haar naar onze docente voor dit vak lopen : Mevr. Soenel. Ik hoor hun beiden nog groeten en praten over iets dat ze nog geen boeken heeft.
Nicole's POV
Klas, mag ik even de aandacht ? vraagt mevr. Soenel. het wordt stil in de klas en ze gaat door. Zoals sommigen al weten die net muziek hadden, is zij het nieuwe meisje, Nicole. Uhm Nicole zoek maar een plekje uit. Ik kijk de klas is en zie dat er nog een plaatsje naast Kaylee is en een plekje naast een meisje die ik niet ken, ik zie dat ze een boek op haar tafel heeft liggen: The fault in our stars. De keuze is gauw gemaakt. Als ik naar het meisje toe wil lopen, word ik tegen gehouden door Kaylee, je kan hier ook zitten hoor dan hoef je niet naast die loser, mooie mensen zitten hier op school bij de mooie mensen. ik loop door terwijl ik antwoord met nee dankje, ik zit liever daar. Ik ga naast het meisje zitten, en we beginnen een gesprek over allerlei boeken. Zelf heb ik The fault in our stars in ieder geval al 11 keer gelezen, en ik hoorde dat zij het voor de 3e keer leest. Dames, kan het ietsjes stiller? vraagt mevr. Soenel. Het spijt me mevrouw het was mijn schult, ik kon het niet laten om even over mijn favorite boek te praten, aangezien ze die ook aan het lezen is. antwoord ik beschaamd. Ze zegt dat ik naar voren moet komen om een samenvatting te geven omdat we toch bij Nederlands zitten, ook zegt ze dat het goed is dat we van lezen houden maar dat we onder de les er wel bij moeten blijven. Terwijl ik naar voren loop bedenk ik alvast wat ik wil gaan zeggen, maar ik weet het eigenlijk al ik heb zo vaak een samenvatting erover verteld. Ik begin met vertellen en als ik klaar ben. zegt mevr. Soenel dat ze door had waarom we erover aan het praten waren en dat ik weer naar mijn plek mag lopen. Als ik net weer zit, gaat de bel. Ik pak mijn spullen en loop samen met Rosa het lokaal uit, oftewel het meisje naast wie ik was gaan zitten. Terwijl we naar het volgende lesuur lopen, ook het laatste lesuur voor de pauze, merk ik dat we het goed kunnen vinden en vraag of ze het leuk zou vinden om vanmiddag samen naar mijn huis te gaan. Ze antwoordt dat ze het goed vind, maar dat ze wel wat later komt omdat ze geen scooter heeft.
JE LEEST
The vamps and phones (DUTCH)
FanfictieDit boek gaat over een meisje, Nicole. Ze is zestien jaar en heeft nog nooit een relatie gehad, behalve één, die net is geëindigd... Ze is iemand die er goed uit ziet, maar zich niet zo gedraagt. Ze gaat naar een nieuwe school, waar haar broer ook h...