Jag slog hastigt upp ögonen medans en skrik lämnade mina läppar.
Jag satt mig upp raklång och kollade på killarna framför mig med en rädd blick.
Dom brast ut i skratt å dunkade varandra i ryggen.
Vattnet dom hällt över mig rann ner över kroppen och fick mig att börja frysa.
Längst fram stod Peter med det nöjdaste flinet man kunde ha.
Han verkade verkligen stolt över att ha dränkt mig i iskallt vatten å väckt mig från min sköna sömn.
Vad trevligt.Jag reste mig upp på skakiga ben och drog ur det värsta av vattnet ur mitt nu blöta bruna hår.
Mina kläder skulle vi inte ens prata om.
Eller ja, pyjamas kanske var det rätta ordet.
Rutiga pyjamas byxor och ett vitt linne.
Basic med andra ord.
Men jag var väldigt glad över att jag valt att sova med pyjamas iaf, tanken av att jag skulle sovit naken natten Peter kom och tog mig fick kinderna att ta en rödare nyans.Killarna hade tillslut slutat skratta och stod och iakttog mig.
Jag satt armarna i kors över bröstet som ett sätt att täcka mig.
Mitt vita linne hade blivit lite för genomskinligt av allt vatten.
Ännu en gång, tack Peter..Peter la huvudet på sne och kollade på mig med en oförstående blick.
"Vad gör du?"Jag kollade chokat på honom.
Vad jag gör?
Jo, just nu försökte jag göra allt i min makt för att inte visa min bh för de 20 killarna framför mig!
"Jag fryser, är det så svårt att fatta!?" Fräste jag irriterat fram.
Peter skrattade innan han tog ett steg fram.
"Det är ditt fel, du var inte vaken i tid. Så då väckte vi dig!"Killarna nickade instämmande.
Jag höjde på ögonbrynen.
"Är du seriös nu? Du berättade inte ens vilken tid jag skulle vara vaken, och DET FINNS INGA KLOCKOR!!"Killarna ryggade tillbaka lite av min arga ton, men Peter stod kvar.
"Vad har jag sagt om att höja rösten?" Frågade han allvarligt medans han spände knytnävarna.
Jag ryggade tillbaka.
Jag var faktiskt lite rädd för honom.
Jag menar, han har kidnappat mig, påstår av någon konstig anledning att han kan flyga och bor med 20 killar i en skog.
Var det så konstigt att jag kände mig rädd?Jag mumlade ett tyst förlåt med blicken fastklistrad i marken.
Han suckade.
"Kom, du ska få kläder" mumlade han innan han började gå.
Jag började gå efter honom men stannade när en av killarna ropade efter Peter.
"Måste hon verkligen få nya kläder? Jag gillar dom hon har nu.." sa han med ett flin.
Jag flämtade till och täckte mig själv så mycket som det bara gick.
Peter gick fram till killen och viskade något i hans öra, antagligen något otrevligt eftersom att killen spärrade upp ögonen av skräck.*
"Det här går inte Peter!" Sa jag medans jag försökte hålla ett par byxor uppe.
Peter sträckte in sin hand i mitt tält, jag tog tröjan han höll i innan jag gav tillbaka byxorna som var för stora.
Jag stod inne i mitt tält och provade de olika kläderna Peter hade att erbjuda medans han stod utanför.
Jag hade alltid min blick mot tältets öppning så jag skulle se ifall han skulle få för sig att kolla in.
Men det hade han inte gjort, vilket faktiskt överraskade mig en aning."Du måste skämta med mig.." mumlade jag surt.
"Vadå?" Frågade Peter utifrån tältet.
Jag kollade ner på min kropp som var iklädd ett par svarta byxor som satt tajt runt mina ben och rumpa och den gröna T-shirten.
"Har du ingen större tröja?" Frågade jag medans jag ryckte lite löst i tröjkanten.
"Nej, det där är den enda." Sa han kort.
Jag suckade.
Det här var det enda som passade.
Och jag borde vara glad, det kunde ha varit mycket värre men ändå.
Tröjan satt väldigt tajt och var kort.
Den gick inte ens ner över min navel, så en magtröja med andra ord.
Det är verkligen inte min stil, men hellre det än att bara gå i bh..Jag tog ett djupt andetag innan jag gick ut från tältet.
Peter granskade mig med blicken innan han tillslut mötte min blick.
Hans gröna ögon blev en aning mörkare, men knappt märkbart.
"Såå?" Frågade jag en aning nervöst.
"Det passar." Sa han kort innan han vände på klacken och började gå iväg.
Jag stod stum kvar.
Jaha?"Kommer du eller?" Ropade Peter.
Jag suckade innan jag började gå mot honom.
En enda tanke snurrade runt i mitt huvud medans jag gick.
Vad ska jag behöva göra för att ta mig här ifrån?
———————————————————————
Jag har valt att inte ha några bilder på karaktärerna eftersom att jag vill att ni ska få fantisera själva hur ni tycker att dom ska se ut.Hoppas ni gillar boken, rösta & kommentera <33
YOU ARE READING
Lost girl - Peter Pan
Teen Fiction"Vart är jag?" "Neverland.." En berättelse om: Kärlek, vänskap, äventyr, förluster, vinster, skratt, tårar och lite Älvstoft...