16.

181 5 2
                                    

Jag öppnade långsamt ögonlocken när jag kände hur solens strålar letade sig in i rummet.
Jag vred på mig i försök om att somna om, men det var något hårt bakom mig.
Jag vände mig om och möttes av Peters sovande ansikte.
Han hade sin ena arm runt min midja och jag tittade leendes på honom.

Han såg så fridfull ut, så jag bestämde mig för att inte väcka honom.
Inte än iallafall.

Jag tog försiktigt upp min hand och drog bort några av hans hårstrån som hamnat i hans ansikte under natten.
Han var så fin.
Fast även fast han var fin, var han ett kräk på samma gång. Vilket gör det hela liiite komplicerat..

Gårdagen hade varit otrolig.
Men hur jag hamnade här, i Peters hydda och i hans säng är fortfarande ett mysterium.
Och jag kommer ifrågasätta honom.
Det kommer jag!!

Vi hade iallafall inte gjort något, eftersom att både han och jag fortfarande hade våra kläder på oss, det gjorde mig lugn.
Jag visste att Peter aldrig skulle skada mig, men man måste alltid vara på den säkra sidan..

Tillslut orkade jag inte ligga och vänta på Peter så jag klev försiktigt ur hans säng och lämnade hyddan så tyst som möjligt.

Dock ersattes den sköna tystanden med skratt när jag nådde lägret.
Alla killar kollade flinandes på mig och vissa busvisslade.
Jag rynkande frågande på ögonbrynen.
Vad var det nu då?

När jag fått tag i frukost slog jag mig ner på en stock lite längre bort.
En av killarna som alltid varit dryg, ända sen jag kom hit, slog sig ner bredvid mig.
"Sååå, du och Peter alltså?" Sa han roat.
Jag vände upp blicken till honom och skakade på huvudet.
"Nej nej nej! Varför tror du det?" Frågade jag i smått panik.
Eric, som killen hette bara flinade åt mig.
"Ja..vad skulle kunna få mig och alla andra killar att tro att du och Peter fått ihop det?" Frågade han, fortfarande med sitt dumma flin på läpparna.

"Nej jag vet inte, upplys mig" sa jag medans jag kastade bort det som jag trott var en brödbit in i skogen.

"Ni flörtar med varandra KONSTANT, ni bråkar som ett gammalt gift par och ni försvinner iväg i timmar för att sedan komma tillbaka och TILLSAMMANS sova i Peters hydda? Och sedan vad ni gjorde i hyddan kan man ju lista ut.." svarade Eric medans han slog ut med armarna.

Jag satt vattnet i halsen av förvåning och började hosta.
När han sa det på det där sättet fick han det verkligen att låta som att vi gillade varandra. Vilket vi VERKLIGEN INTE gjorde..

"Inte för att du har med det att göra, men jag och Peter gjorde inget i hans hydda förutom att sova, och sedan bråkar vi eftersom att vi hatar varandra!! Inget mer än det.." mumlade jag surt.

Eric bara skrattade åt mig innan han reste sig och gick iväg skakandes på huvudet.
När han kommit någon meter ifrån mig vände han sig om och skrek så säkert hela Neverland hörde honom.

"Du kan förneka det för evigt, men vi alla vet att du och Peter gillar varandra!"
————————————————————-
Förlåt för ett ganska tråkigt kapitel

Lost girl - Peter PanWhere stories live. Discover now