02 - Natalia - Cz. 2

1.2K 34 4
                                    

Kiedy wychodzę przed komendę, już mam wsiadać do samochodu, kiedy czuję wibrację w kieszeni. Na wyświetlaczu widzę numer Danki.

- Halo? – pytam.

- Natalia? – W jej głosie słyszę niepokój. – Bardzo jesteś zajęta? Chciałabym się z tobą spotkać.

- Nie, właśnie skończyłam służbę – odpowiadam. – Co się stało?

- Nikodem zniknął – wyrzuca, a ja blednę.

- Czekaj. Jak to zniknął? – Staram się myśleć rozsądnie.

- Powiem ci, jak się zobaczymy. Możesz do mnie przyjechać?

- Oczywiście, będę za pół godziny – oznajmiam, a ona oddycha z widoczną ulgą.

- Dzięki. Wiedziałam, że mogę na ciebie liczyć.

- Przecież wiesz, że zawsze – mówię.

- Wiem – słyszę po drugiej stronie. – Dziękuję.

Na miejscu zjawiam się w pół godziny później, tak jak obiecałam. Danka otwiera mi drzwi, a w następnej chwili czuję jak mocno mnie obejmuje, trzęsąc się cała.

- Hej, hej, Danusia, tylko spokojnie – mówię, starając się ją uspokoić.

Wchodzimy do mieszkania.

- Powiesz mi teraz, co się stało? – pytam. – Skąd podejrzenie, że Nikodem zniknął?

- Miał jechać z ojcem na ryby... Dzisiaj... mieli się spotkać. Ale Nikodem... się nie pojawił. Telefonu też nie odbiera... Nic, kompletnie nic.

- Ale sygnał jest? – pytam. – Postarajmy się w tym wszystkim zachować spokój.

- Je... Jest. Przynajmniej był... pół godziny te... temu... – Danka z trudem jest w stanie mówić przez dławiący szloch.

- Spróbuj teraz zadzwonić – mówię. – Tylko postaraj się być spokojna. Pamiętaj, że nerwy i emocje w takich sytuacjach, to najgorszy wróg człowieka.

Ona odpowiada skinieniem. Po chwili wydaje zduszony krzyk.

- Teraz ma wyłączony – mówi.

- Może mu się rozładował. – Nadal za wszelką cenę staram się ją uspokoić. – Przecież nawet doba nie minęła. Nie można zakładać, że ktoś zniknął po kilku godzinach.

- A jeżeli coś mu siestało? Natalia...

W tej samej chwili rozlega się dzwonek jej komórki.

*    *    *

Z racji, że jest to druga książka, rozdziały mogą pojawiać się rzadziej. :)

Jak myślicie, kto zadzwonił do Danki?

Natalia i Kuba - Zaplątani w miłośćOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz