Part 13

235 12 0
                                    

Pada pagi yang amat nyaman~

Disebabkan dh masuk bulan 7, aku sebagai pengawas disiplin yang amat bertamadun pun dtg awl utk tgk jadual tugas.
Mne la tau dpt setugas dgn "dia". Acah je😒.
Kalau tk, tkde nye aku dtg awl sbb aku saje nk cuci² mata tgk "dia" kat pintu pagar masuk skolah pepagi. Bru masyukk blajar😂

Ok²

Mcm biase kalau aku dtg lambat yg lagi dua tu pun akn dtg lambat. Alasan? Nk teman member kene denda🌚

Mse aku tgh otw ke papan kenyataan dgn ditemani oleh pagi yg sejuk, tetiba ada seseorang tegur aku dri blakang...bunyinya bukan perli tapi lebih kpd menyakat.

"Sorang ke princess? Mne laki idaman awk?" Mcm bole agak je sape..🙄

"Tk la die ade je sebelah sy. Kan awk kan?" Aku acah² toleh sebelah mcm tgh ckp ngan hantu.

"Eish org memain je la. Tu pun tk bole. Majuk la cenggini" kata si pemilik suara sambil menghentak-hentak kakinya seperti budak kecil.

"Majuk la tk nk pujuk, uwekk😛" aku menjelir lidah padanya.

"Hwarghh nanak kawan awk! Humph!"

Tiba²..

"HOI KALAU NAK BERGEDIK GEDAK GEDUK, SILA BUAT KAT DALAM BILIK LA!" Jerit Ikmal dri jauh.

"AHAHAHAHHAAHA" kami berdua gelak serentak. Mane tk nye, dri tadi dok gurau mcm budak kecik.

"Princess nk gi mana? Nk ikut!" Tanya Ikhwan.

"Kalau sy gi dlm jamban, awk nk ikut ke?" Kbat jap.

"Nakk!" "Hehe memain je la"

"Tumbok sat gi kang bru tau. Gatal!😒 Org nk prgi tgk tugas bru la ape lagi." Kataku.

"Ehehe tk yah prgi, Myra tugas setempat ngan abg" Mataku bersinar² bila dia ckp cmtu. Wahh aku setempat ngan die lahh!

"Kt mane?" Rajin nau mamat ni tlg cek kn.

"Kt dlm hati abg cia cia ciaa. Ahaha ok² kat parking cikgu" Adeh. Aku menepuk dahiku dgn muka redha..

"Oh kalau camtu jom buat tugas" sbb sy tk sabar nk tugas dgn awk! Hehe mmpu ckp dlm hati je la~

"Umm err o-ok tapi ikut abg jap bole?"

"Bole mmg bole..tapi nk gi mana?"

"Adela~" Kata si Ikhwan sambil tersengih².

TBC..

Oh no! Ke mana Ikhwan nk bwk Myra tu?😨 Sape tk sabar utk part seterusnya sila komen "Saya!" dan insyaallah nnt akan diupdate cpt😉. See u soon!💕💕

☾︎ 𝙿𝚂𝚂𝚃..𝙸 𝙷𝙰𝚅𝙴 𝙰 𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝙾𝙽 𝚈𝙾𝚄 ☽︎Where stories live. Discover now