Lepas perhimpunan pagi~
"awk myra kan?" aku menoleh ke belakang dan nampak seorang senior f4. mcm kenal..
"aah, kenapa ye?"
"oh hi, comelnye awk. ok. akak nina, classmate abg ikhwan. ew abg🙄. ni tadi.. ikhwan ada suruh akak pesankan kt awk, die nk jumpa semua pengawas." pesan akak tu.
tapi an, malu doh ade org puji aku comel ヾ(๑°▽°๑)ノ♡
"jumpa? dkt mane?""kat hati awk. chia³" kak nina gelak bangga sbb pickupline dia jdi.
"akakkkkk betul² laaaa" rengekku.
"ahaha dkt bilik pengawas waktu rehat. nnt awk ajakkan yg lain jugak kay? bye cutie!" erk cutie. alaa time aku nk makan la ade hal. hurmm.
"Baik kak. Nnt kita berjumpa lagi ya!" Aku membalas lambaian kak nina.
"Ok. Jom mulakan misi mencari geng" aku mula mengorak langkah mencari mane² pengawas utk menjadi teman.
"Haa. Abg Rayfal! Sini jap" Rayfal tak menoleh malah dia melajukan lagi langkahannya.
"Ape kes dgn dia ni nk lari?" Aku berlari utk mengejarnya dan dia pun lari sehingga lesap dri pandangan.
===┌( ಠ_ಠ)┘wat?
"Eeh mamat ni, aku kejar die pastu die hilang pulak. Ish³ nk kate aku garang, tk. Nk kate aku scary, maybe tak. Hmm"
Bebel punya bebel tetiba ade seekor makhluk gi peranjatkan aku.
"OHH MAKCIK KAU GOLEK HINDUSTAN"Dia tutup mulutnya supaya tk terhambur tawanya. Malangnya tk berjaya.
"BHAHAHAHAHAGJAJSMAMSKAKAM" teruk gelak cik kak oii."Eh kurang diajarin mung. Hai la dila..nasib aku sayang kau"
"Ee aku tk nk jdi geng serai kau. Prgi la jauh² jangan dkt ngan aku"
Aku menarik nafas sedalam 7 lautan 7 daratan. Fuh!
"Dila.. jom tlg aku""Tlg tgk, bole" mohon sabarkan aku utk menendang dia.
"Bkn. Tlg aku cri pengawas disiplin yg lain. Bole?" Aku tanya dgn penuh kesabaran dan ketenangan. Ceh
"Ohh asal tk ckp awal². Boleh² jom!" Dan dia pun tinggalkan aku keseorangan di belakang. Iye la dila, nasib kau member 'sehati sejiwa' aku.
"Oi makcik! Cepat la sikit jalan tu. Dh tua kerepot dh aku tunggu" laung dila dri jauh.
"Eh kejap la..aku nk tunggu lama lagi sikit. biar kau cpt sikit monpus" kataku makin lama makin perlahan. Kang kalau die dgr, tk pasal² aku yg monpus dulu.
"Kau kate ape wei! Aku tk dgr la!" Jerit dila.
"Tada pape. jom!" Aku berlari ke arahnya dan mula la agenda kejar mengejar.
Aku kejar dila,
Dila kejar aku,
Ikhwan kejar aku.Eh?
TBC..
YOU ARE READING
☾︎ 𝙿𝚂𝚂𝚃..𝙸 𝙷𝙰𝚅𝙴 𝙰 𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝙾𝙽 𝚈𝙾𝚄 ☽︎
Teen FictionNama aku Myra. Tahun ni aku baru form 2 dan bersekolah di SMK Kem Terendak. Aku ada dua BFF. Sorang namanya Jess and sorang lagi Najwa. My true besties for life💕 ༆✩ Sepanjang aku ada kt sekolah ni, aku telah menjumpai lelaki pujaan hatiku yang menj...