Part 14

214 13 0
                                    

"Umm err o-ok tapi ikut abg jap bole?"

"Bole mmg bole..tapi nk gi mana?"

"Adela~" Kata si Ikhwan sambil tersengih malu.

"Kay~" Jawabku malas dan aku mengekorinya dri blakang.

~~

"Laa awat tk ckp awal² nk gi kantin?" Kataku.

"Kenape?" Soalnya.

Aigoo dh terang lagi bersuluh lagi pakai lampu LED orang prgi kantin utk makan, tk kan la nk main bola lak?

"Nk beli makanan la wahai abg seniorku~ Myra pun lapar tapi duit kt beg"

"Oo kalau cmtu abg blanja la. Myra ambik makanan yg Myra nk n nnt abg bayar" Mataku mula bersinar-sinar dan hati mula berbunga-bunga. Wahh kalau aku tk bwk duit setiap hari pun best jugak kan?😏

YA ALLAH INSAF LA MYRAA!!

"Srs? Ok..emm Myra nk nugget tu je la" Malu pulak rasa bila nk mintak banyak². Tadi tu drama kul 7 ptg je😂

"Ok..Nah, tapi ade satu syarat"

"Syarat ape? Teman abg makan lak? Kalau iye pun tk yah la nk bersyarat-syarat. Org tgh lapar, dia buat hal." Aku teka and ye die malu² lak.

Kitaorg pun duduk di kantin yg amat tenang dan terasa bagai tgh date. Huehuehue.

Tiba²..

"Ohh kat sini rupanya kau ea Myra? Penat kiteorg cri kau tapi kau sesedap roti gardenia prgi date? Dh maju tk nk share" bebel Jess. Aku hanya mampu tersengih dan mengajak mereka join skali.

"Abg bila knl Myra? Tgk dri jauh korang mcm ade something je?" teka Najwa yg dri tadi senyap.

"Hehe bru je knl, tu pun mse die kene denda. Nk kate something tu..hmm kene tanya tuan punya badan la" Katanya sambil menjelingku dan menjongketkan sebelah keningnya. 😕
Aku tau la kau punya kening lawa, tk yah la nk riak🙄

"Hah Myra, org tuu dh bgi signal. Kau bila nk beloknya?" Sakat Jess. Najwa dan Ikhwan pula hanya mmpu tersengih je.

Ape kes harini ramai nau nk main sengih²?

"Emm²..eh a-abg! Ka-kata nk prgi tugas. Jom!" kataku gagap. And dorang semua gelakkn aku.

"AHAAHHAAHA..Kalau stuju ckp je la, ni nk shy-shy-ton lak" Kata Najwa. Aku cuma pikir satu bnde je skarang ni...

AKU NK LARII!! HWARGHHSKSKSJAK

Aku bangun n terus tinggalkn dorang akibat malu tapi sebelum tu aku sempat mendengar Jess ckp kt Ikhwan..

"Kalau dh jdi cmtu maksudnya die stuju la tu. Aku dh bertahun knal die. Trust me"

Aku yg dh jauh tinggalkn dorang tersenyum bangga sbb ada kawan yg memahami. ALHAMDULILLAH.

TBC..
Opss kali ni bersepah pulak idea. Hehe. Next station part 15!

☾︎ 𝙿𝚂𝚂𝚃..𝙸 𝙷𝙰𝚅𝙴 𝙰 𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝙾𝙽 𝚈𝙾𝚄 ☽︎Where stories live. Discover now